חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

נערות במצבי מצוקה וסיכון מצלמות

 

10 בספטמבר - 8 באוקטובר באודיטוריום ”עינן” במודיעין: ”בעיניי”: תערוכת תמונות חדשה של נערות המשתתפות בתכנית בתים חמים -תכנית לטיפול בנערות במצבי מצוקה וסיכון  

 

תערוכת הצילומים "בעיניי" פרי יצירתן של נערות המשתתפות בתכנית בתים חמים, לטיפול בנערות במצבי מצוקה וסיכון, תוצג החל מה-10 בספטמבר באודיטוריום "עינן" במודיעין. התערוכה, מציגה יותר מ- 50 תמונות אותן צילמו עשרות נערות במהלך סדנאות בבתים חמים ברחבי הארץ, שמפעילות שלוש מעמותות הבת של קרן רש"י ובסיועה. תכנית הבתים החמים המופעלת ברחבי הארץ הינה במימון משרד הרווחה והשירותים החברתיים. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום עד ה-8 באוקטובר. 

התערוכה מציגה את יצירותיהן של נערות שהשתתפו בסדנת צילום. הסדנה היוותה עבור רובן התנסות ראשונה בתחום הצילום. התמונות בתערוכה יציגו את נקודת מבטן של הנערות ביחס לסביבה בה הן חיות וביחס לזהות האישית והחברתית של כל אחת מהן. הסדנא היא נדבך מתוך שלל פעילויות המקנות מיומנויות וכלים ליציאה ממעגל המצוקה והסיכון. 

"סדנת הצילום היא חלק משמעותי בהתבוננות פנימה של הנערות אל עצמן", אומרת אוצרת התערוכה, שי גינות. "הבחירה של אותן נערות יוצרות לשתף את הקהל הרחב בעולמן הפנימי אינה מובנת מאליה. יש בכך אמירה חברתית חשובה לפיה הנערות לא רק משמיעות את קולן לציבור אלא ממש מכניסות את הצופה באמצעות המצלמה אל עולמן". 

לתמונה מוגדלת

התערוכה מחולקת לשבעה חלקים המציגים פנים שונות של היצירה למשל: ניתן למצוא עבודות תחת הנושא "אמא ובת", המציגות יחסי אם-בת ומבטאות דמיון ושוני וכן תחושות כגון מבוכה, שמחה, קרבה ועוד. עבודות נוספות תחת הכותרת "משתקפים" מבטאות ממד של שקיפות ומבט לעומק מצד אחד, אך גם טשטוש המקשה על ירידה לפרטים. עוד מוצגות עבודות בנושאים בעיניי, קרוב-רחוק, אור-צל, שמים-ארץ ומלפנים ומאחור.

הנערות המשתתפות בתערוכה לוקחות חלק בתכנית "בית חם", מסגרת חברתית-טיפולית קבוצתית בלתי פורמלית לנערות, בעיקר בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, בה הן נפגשות פעמיים או שלוש בשבוע לאחר שעות הלימודים. מסגרות אלה מעניקות לנערות חוויה חיובית של קבלה ושייכות.  

המודל המשופר למסגרת הבית החם פותח על ידי קרן רש"י ומשרד הרווחה והשירותים החברתיים, ואומץ לפני כחמש שנים על ידי המשרד כתכנית לאומית מובילה לעבודה עם נערות בסיכון. שלוש מעמותות הבת של קרן רש"י : עמותת יעדים לצפון, עמותת יחדיו והעמותה לתפנית בחינוך נבחרו ע"י מכרז של משרד הרווחה והשירותים החברתיים, והן מפעילות 61 בתים חמים ברחבי הארץ, מקרית שמונה בצפון עד ירוחם בדרום.  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות