חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

חברת המחשוב חנכה את המבנה במתחם העסקים שורק

 

מדובר באחד הבניינים הירוקים ביותר בישראל שבנייתו ארכה כארבע שנים וישכן את 700 עובדי המחשוב של הקבוצה

 

עוד אכלוס מבנה חדש במתחם העסקים שורק. בשבוע שעבר התקיימה חנוכת המבנה החדש בה השתתפו ראש העירייה- דב צור, מנכ"לית הבנק סמדר-ברבר צדיק ,היו"ר רוני חזקיהו ומנכ"ל מתף אמנון בק. כמו כן נכחו יו"ר דירקטוריון מטריקס אליעזר אורן, מנכ"ל IBM ישראל ריק קפלן, מנכ"ל בנק ישראל חזי כאלו, מנכ"ל חברת לוג און גיל מגדן ועוד.

המבנה החדש מתנשא לגובה של תשע קומות וכולל גם כולל שלוש קומות תת קרקעיות, סך הכל שטח המבנה משתרע על 15 אלף מ"ר. הקמתו נמשכה ארבע שנים והוא נבנה בסטנדרטים של בנייה ירוקה. כך למשל תאורת חלל המבנה נשענת על אור חיצוני טבעי  של אור ברוב שעות היום ובכך מייתרת את הצורך בשימוש באנרגיית החשמל.

מתחם שורק הוא אחד ממתחמי העסקים המרכזיים שמפתחת עיריית ראשון לציון במסגרת תכנית המתאר רץ 20/30 שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

במתחם הממוקם בדרום העיר פועלות כבר חברות ענק כדוגמת איקאה, לובינסקי, קוקה קולה, רנואר, אלבר, בלורן, צ'מפיון מוטורס ועוד. בשנה הקרובה צפויות להצטרף גם טלקר , UTI, קומט את פרוגרס ועוד חברות הנמצאות בתהליך מעבר למתחם. כמו כן, ארבע חברות ענק נמצאות בשלב הגשת תוכניות להקמת מרכזים שיתפרסו על שטחים של עשרות אלפי מ"ר. אחד מהמרכזים הגדולים הוא של קבוצת יוניון גרופ שהמתחם הלוגיסטי יתפרס על שטח של 15 אלף מ"ר, כאשר התכנון הוא להתרחב בהמשך. קבוצת יוניון גרופ כוללת חברות כמו מוטורולה, H&M, לקסוס, חברות להשקעת נכסי נדל"ן, יבוא והפצה של מלגזות ומשאיות וכן חברת השקעות בינלאומית. מרכז לוגיסטי נוסף שצפוי להכיל גם מרכז מסחרי ראשון במתחם העסקים שורק בשטח של 3000 מ"ר, יבנה סמוך לאיקאה ויהיה של חברת קרסו נדל"ן שגם מייבאת ומשווקת את רכבי רנו. גם חברת מכשירי תנועה ומשאיות רכשו לאחרונה שטח של 6000 מ"ר להקמת מרכז שרות למשאיות MAN. שטח זה מצטרף ל-21 אלף מ"ר מרכז שרות והפצה של רכבים פרטיים.  מינהל ההנדסה בעיריית ראשון לציון אמון על קידום התוכניות ואישורן. מהנדס העירייה, אלי יהלום, מדגיש כי ישנה הקפדה מיוחדת על עיצוב מודרני ומתקדם של המרכזים הלוגיסטיים. "בעבר היה נהוג לתכנן מרכזים לוגיסטיים מבלי לתת משקל רב לחזותם וכך הוקמו אזורי תעשייה אפורים ולא מזמינים. בתוכניות למתחמי העסקים החדשים בראשון לציון ישנה חשיבות רבה לנראות ולחזות מזמינה ומכובדת".

ראש העירייה, דב צור, הוסיף: "חברות גדולות גילו את הפוטנציאל במעבר לראשון לציון ואנו נשמח לקלוט אותם אצלנו. משמעות הדבר הוא יותר מקומות עבודה, יותר פיתוח לעיר וכמובן הכנסה מארנונה שחוזרת לתושבים בדמות חינוך, תשתיות, רווחה ועוד".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות