חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מיזם חדש במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון

 

במסגרת המיזם ”מתגשרים יחד” מקבלים בני זוג סיוע ביישוב סכסוכים בהסכמה על ידי צוות מגשרים מקצועי  

 

בימים אלה מושק המיזם "מתגשרים יחד", שהוא פרי שיתוף פעולה של מחלקת קהילה במינהל לשילוב חברתי, מ.נ.ע מרכז זכויות נשים עירוני במשרד לקידום מעמד הנשים ועמותת מכוונים מעלה.

המיזם מציע סיוע ביישוב סכסוכים בהסכמה בין בני זוג, ושם דגש על התהליך ועל התקשורת הבין אישית. המודל מבוסס על התובנה שמדובר באירוע מורכב, המלווה ברגשות רבים ומציע הליך גישור ייחודי על ידי צוות מגשרים מקצועי המונה שני אנשי מקצוע: עו"ד ומטפל/ת (עו"ס, פסיכולוג/ית וכד'),  המשלימים זה את זה בהיבטים המשפטיים והרגשיים.

מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי: "גירושים וסכסוכים במשפחה הם נושא טעון במיוחד, ולפירוק התא המשפחתי יש השלכות לא פשוטות על כל אחד מבני המשפחה. מרכז הגישור העירוני שפועל במחלקת קהילה חבר למנ"ע, ופיתח שירות המסייע לזוגות בסכסוך להגיע להסדר בדרכי שלום, תוך שמירה על דיאלוג והרגעת הסכסוך. בפרויקט מדהים זה מתנדבים עורכי דין ועובדים סוציאליים, יחד הם מגשרים בין בני הזוג ומביאים איתם ראייה משפטית וטיפולית כאחד. תודה לכל העוסקים במלאכה על פיתוח שירות חשוב זה לטובת תושבי העיר".

מנהלת מחלקת קהילה, מלי בן-משה, מזמינה את תושבי העיר להשתמש בשירות שלנו ומוסיפה: "הליך גישור מאפשר שיח ודיאלוג בין בני הזוג, מונע הליכים משפטיים ארוכים ויקרים, חסכון בהוצאות ובזמן וכמובן יוצר תשתית לשיתוף פעולה הורי גם לאחר ההסכם במידה ומדובר בתיק גירושין".

מנהל מרכז הגישור, עידו מאיר: "השירות מיועד לזוגות, המעוניינים בהליך גישור שמטרותיו הן:   גירושין, בניית הבנות והסכמות והגעה לשלום בית, זוגות המעוניינים בכתיבת הסכם טרום נישואין, או לחילופין זוגות שבידם הסכם גירושין קיים, אך מעוניינים לפתוח אותו מחדש ולהגיע יחד להבנות. כדי להיכנס להליך גישור זוגי הצדדים צריכים להיות בעלי מוטיבציה ורצון לקחת בו חלק".

המיזם "מתגשרים יחד" פועל במסגרת מרכז גישור ודיאלוג קהילתי עירוני "הראשון בגישור", הפועל מזה חמש וחצי שנים על ידי מחלקת קהילה שבמינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון. מטרת המרכז היא ליישב סכסוכים בהסכמה בין שני צדדים או יותר, המבוסס על ההבנה כי לצדדים בסכסוך הכוחות והידע אודות הפתרון הטוב ביותר עבורם. בתקופה האחרונה צבר המרכז תאוצה וכמאה מתנדבים רבים לוקחים בו חלק.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות