חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

המגדל שקרס בטרם נבנה

 

ואכן, כפי שמר שמועתי סיפר לכתבים והתחושות שהועברו לדיירי חרצית 36, אכן התקבלה החלטה הכי טובה שהם יכלו לצפות: התוכנית שהוגשה ע"י קבוצת גבאי בטלה ומבוטלת ויש להתחיל הכל מהתחלה. ניצחון קטן לנוף האורבני של העיר וניצחון גדול לדיירים שלא הרפו עד שהשיגו את מבוקשם.  

 

ואכן, כפי שמר שמועתי סיפר לכתבים והתחושות שהועברו לדיירי חרצית 36, אכן התקבלה החלטה הכי טובה שהם יכלו לצפות: התוכנית שהוגשה ע"י קבוצת גבאי בטלה ומבוטלת ויש להתחיל הכל מהתחלה. ניצחון קטן לנוף האורבני של העיר וניצחון גדול לדיירים שלא הרפו עד שהשיגו את מבוקשם.  

תושבי הבנין בחרצית 36 וגם הסמוכים לו, היו אמש מתוחים מאוד. כפי שהבטיח להם ראש העיר, ועדת תכנון ובניה אמורה אחרי מס’’ חודשי מחאה וציפיה מתוחה להחליט האם לקבל את השינוי בתוכנית הבניה בבנין, למורת רוחם של הדיירים, או לשלוח את הקבלן הביתה ולהמתין למשהו טוב יותר. השטח אגב מגודר ומוכן לבניה. האם זה מתחיל? אז החלטה כן התקבלה, אך בטרם נאמר אותה נשוב טיפה אחורה כדי להבין מאיפה הכל החל.

זה לא סוד שקצב הבניה במודיעין הוא פשוט מטורף: הציפורים, נופים, ציפור, המע"ר ובין לבין ממלאים קרחות שנותרו במהלך השנים כולל באזורים הכי וותיקים כגון בית האבות ליד שיר השירים, המע"ר עצמו כמובן ובתי כנסת בכל חור פנוי מצוי.

אז כשזה לא מפריע אז מי יבוא בטענות, אבל ברחוב חרצית 36 במעלה הרחוב בואכה דם המכבים קרה משהו, כי לדיירים שם זה כן הפריע.

אז על מה אנחנו מדברים. בעבר בנתה שם חברת לוקי בנין גבוה על חלק מהשטח והיתר נשמר לבניה עתידית, כך לטענת הדיירים, של בניין תאום מדורג שיהא צמוד לבניין הנוכחי. התוכנית של לוקי הופקדה בועדת תכנון ובניה והמתינה להשלמת המלאכה.

הבנין המיועד - הבניה המתינה להחלטת וועדת תכנון ובניה

והנה בוקר אחד דיירי הבנים מתעוררים ושומעים כי קבלן של קבוצת גבאי הגיש בקשה לשינוי תכנון כאשר היעוד שונה ובשטח הפנוי יוקמו 2 בנינים נפרדים לחלוטין ללא שום דמיון לתוכנית המוכרת. והדיירים זעמו.

לפני כ 3 חודשים נערכה ישיבת ועדת תכנון ובניה, ובא הושמעו התנגדויות ענייניות של הדיירים הגרים באזור. ההתנגדויות נשמעו מין הסתם אבל בבניין הדיירים המיואשים מבקשים בכל דרך להביא את הסיפור לידיעת כל מי שיכל לסיע לשנות את רוע הגזירה: "במידה והתכנית תאושר", אמר עדי מתניה המשמש כנציג התושבים, "זו יכולה להיות בכיה לדורות"

זה היה אז באמצע יולי השנה. וכאמור אתמול התכנסה ועדת תכנון ובניה ללא היו"ר ראש העיר חיים ביבס שהחליט להדיר רגליו מרצון מהדיון וזאת בגין העובדה שהוא מתגורר מש בסמוך לבנין המריבה.

ואכן, כפי שמר שמועתי סיפר לכתבים והתחושות שהועברו לדיירי חרצית 36, אכן התקבלה החלטה הכי טובה שהם יכלו לצפות: התוכנית שהוגשה ע"י הקבלן בטלה ומבוטלת ויש להתחיל הכל מהתחלה. ניצחון קטן לנוף האורבני של העיר וניצחון גדול לדיירים שלא הרפו עד שהשיגו את מבוקשם.

עם קבלת ההחלטה המשמחת פנינו לנציג הדיירים עדי מתניה וביקשנו שיאמר כמה מילים:

אני רוצה לברך את חברי מועצת העיר, ראש העיר חיים ביבס שאיפשר לנציגי הדיירים השכנים להיכנס לאולם הישיבה שבה לא היינו אמורים להיות נוכחים וכך יכולנו להשמיע את טיעונינו המוצדקים ולשכנע אותם להתנגד לתכנית המבוקשת. בראש המתנגדים עמדו אילן בן סעדון וחברי סיעתו שתמכו בנו לאורך כל הדרך, ועזרו לנו לשכנע את כל חברי המועצה  להצביע נגד התכנית. אליהם הצטרפו בתמיכה גם שרון מעוז, ברוך בוכניק ועוד. ההצבעה היתה חד משמעית גורפת".

"הכל תחת עבודת שטח מאומצת של חברי נציגות הדיירים. התארגנות שתפסה תאוצה במשך הזמן. הכוללת החתמות של מעל מאה דיירים מהרחובות השכנים. שליחת מיילים לחברי המועצה, מפגשים  ושיחות טלפון עם החברים. שליחת הודעות ותמונות וואצאפ. מכתבי נייר. והעלאות פוסטים לפייסבוק. שוב תודה לכל חברי המועצה שעשו את הצעד הנכון והנבון. תודה לחברי נציגות הדיירים, משה כהן, אורי בצרי, יוסף ספיר, דוד רפאלי, יוסי שוורץ. ועוד הרבה שתרמו מזמנם וכוחם לטובת המאבק.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות