חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: כי תבוא תשע”ה

 

כל השבוע אנו שומעים ורואים את עשרות אלפי הפליטים מהארצות השכנות המתדפקים בשערי המדינות באירופה, ומאידך, עדיין אצלנו נמשך הדיון הציבורי על יחסינו למהגרים ולמחפשי העבודה מאפריקה (ויש שקוראים להם מסתננים ) והוויכוח לא הגיע לסיומו

 

כל השבוע אנו שומעים ורואים את עשרות אלפי הפליטים מהארצות השכנות המתדפקים בשערי המדינות באירופה, ומאידך,  עדיין אצלנו נמשך הדיון הציבורי על יחסינו למהגרים ולמחפשי העבודה מאפריקה  (ויש שקוראים להם מסתננים ) והוויכוח לא  הגיע לסיומו. האנשים האלו והאחרים מנסים לשפר את מצבם ולעזוב מדינות רעועות מבחינה כלכלית ומסוכנות  מבחינה ביטחונית  בתקווה להגיע לחוף מבטחים.אם זה בארץ , בצרפת, הונגריה או גרמניה.

בראש הפרשה מדובר על הכניסה לארץ  הצפויה :" והיה כי תבואו אל הארץ". אבל בהמשך,  מזכיר משה לדור הצעיר את  היציאה מארצות שונות של אבות האומה.כאשר מביא הביכורים אמור להודות על הגעתו לארץ המובטחת: "הגדתי היום כי באתי אל הארץ..." ובהמשך הוא מזכיר את ההיסטוריה הלאומית: "ארמי אובד אבי וירד מצרים"(האם הכוונה לאברהם שיצא מארם נהריים. או ליעקב? ) ובהמשך: "ויוציאנו ה’ ממצרים... ויביאנו אל המקום הזה" בשני המקרים עזבו אבותינו ארצות מפותחות ואימפריות חזקות של אותה עת (אור- כשדים ומצרים) ויצאו אל הלא נודע . אל הלא ידוע ולא בטוח.

הגורל היהודי  בדרך כלל שוחה בניגוד לזרם: היהודים גורשו או נאלצו לעזוב מדינות מבוססות  כמו בגירוש ספרד והגיעו  בדרך כלל למקומות פחות מבוססים.  ושוב, בעקבות מלחמת העולם השנייה ,יצאה אוניה בשם "יציאת אירופה "-Exodus מאירופה לפלשתינה. שהייתה אז , מקום לא בטוח  ובלתי מפותח. ובימינו , לשמחתנו,  מאות  משפחות  של יהודים עוזבות את אירופה וארה"ב ועולים לישראל .(ומודיעין  גם נהנית מהעלייה המבורכת הזו). ומה שיותר מרתק שעשרות משפחות החליטו להתיישב ב"התנחלויות"  (לא יאומן )בשטחים,! הלא כל כך קרובים למרכז. ואנו עדים לתופעה מלבבת של מאות צעירים וצעירות שעוזבים בתים  מבוססים וחיים שקטים ובוחרים לעלות ולהתגייס דווקא ליחידות צבא מובחרות בתנאים לא קלים כחיילים בודדים.כמו שכתבתי היהודי מתנהג  להיפך מן המקובל.מאברהם אבינו העברי, למדנו להיות מעבר (השני של ) הנהר.

שבת שלום

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות