חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ציפי לבני פתחה את השנה בבית ספר יחד בעיר

 

לבני, חברת הכנסת הבכירה של המחנה הציוני: "האחר לא צריך להיות אני, אבל האחר צריך לכבד את האני ולא להפוך אותו לאויב"    

 

ח"כ ציפי לבני בחרה לפתוח את שנת הלימודים בבית הספר היסודי יחד במודיעין, הדוגל בחינוך יהודי על מגוון זרמיו. חברת הכנסת לוותה על ידי מנהלת בית הספר, הגב’ גלית גרינבאום, רנית בודאי-היימן מעמותת מיתרים וחדווה כהן מהנהלת העמותה. את פניה קיבלו תלמידי מועצת התלמידים, והגישו לה מסר של אהבת חינם עם מאפה.

בתחילת הביקור נכנסה ח"כ לבני לכיתה ו’ בבית הספר, השיבה לשאלות התלמידים ונגעה ללב כל הנוכחים כשהתרגשה עד דמעות לקבל מכתב, שהעביר לה תלמיד הכתה מסבתו שהתחברה עם אימה של לבני בבית האבות.

לבני אמרה: "שר החינוך אמר שהאחר לא צריך להיות אני, ואני מסכימה שאי אפשר ולא צריך למחוק את הזהויות הייחודיות שיש כאן בארץ. ניסו את זה בכור ההיתוך, וזה לא עבד, אלא רק יצר נזק לדורות. אבל

בנט שוכח את הצד השני של המשוואה. האחר לא צריך להיות אני - אבל האחר צריך לכבד את האני, את המורשת והשפה שלו, ולאור ריבוי מקרי הגזענות והשנאה בקיץ, אנחנו מוכרחים לחנך שהאחר לא חייב להיות אויב מפחיד, מוסת ומושמץ. לצד תגבור לימודי המתמטיקה, חשוב שנלמד את הילדים קודם כל להיות בני אדם״.  

בטקס המיוחד שהכינו תלמידי בית הספר אמרה ח"כ לבני: "בחרתי להיות כאן היום בבית הספר שלכם, בגלל שהוא כל כך מיוחד. אני מלווה את הרב מיכאל מלכיאור (מייסד עמותת מיתרים) בניסיון להקים את בתי הספר המשלבים ובניסיונות להוביל ליישום חוק החינוך המשלב. אני מאחלת למדינת ישראל שבית הספר שלכם יהיה פחות מיוחד, כי יהיו עוד הרבה כמוהו. לפני הרבה שנים התחיל החטא הקדמון של הזרמים בחינוך, כשנשיא המדינה אומר שאנחנו הופכים להיות שבטים שחיים אחד ליד השני.
זה מתחיל בכך שכל שבט מחנך רק את השבט שלו, והילדים לא נפגשים ולא מכירים וכשלא מכירים מפחדים ואחר כך שונאים. שנת הלימודים הזאת נפתחת אחרי קיץ של שנאה ואלימות, והדרך היחידה למגר את השנאה הזאת מתחילה קודם כל בחינוך"

לסיום, איחלה לבני לילדים שנת שקט ושלום, ושיוכלו להגשים כל חלום. היא זכתה לתשואות של התלמידות, כאשר פנתה אליהן והדגישה שגם בנות יכולות לחלום ולהגשים את כל החלומות בעשייה, בדיוק כפי שהבנים יכולים.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות