חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

יותר מ-45 אלף תלמידים בפתיחת שנת הלימודים

 

2988 תלמידי כיתה א’ החלו ללמוד ב-112 כיתות בבתי הספר ו-9,590 ילדים החלו ללמוד בגני הילדים בראשון לציון    

 

שנת הלימודים בראשון לציון נפתחה כסדרה. לראשונה, מספר התלמידים בראשון לציון חצה את ה-45 אלף, כאשר כרבע מהם (9,590) ילדי גנים. 2,988 תלמידי כיתה א' החלו את דרכם ב-112 כיתות בבתי הספר היסודיים, ובסך הכל למעלה מ-17 אלף תלמידים לומדים ב-40 בתי ספר יסודיים, ויותר מ-16 אלף תלמידים לומדים בבתי הספר העל יסודיים.

ראש העירייה דב צור, סגן ראש העירייה מוטי עג'מי, מנכ"ל העירייה פרנקו גונן, ראש מינהל החינוך ד"ר שוש נחום, ראש מינהל שפ"ע ראובן הרשקוביץ ובכירים נוספים במינהל החינוך, שפ"ע והחברה הכלכלית, סיירו במוסדות החינוך השונים בעיר. הסיור החל בגני הילדים חדשים ברחוב גוש עציון, לאחר מכן סיור בבית הספר מגן אברהם ששופץ מן היסוד ובבתי הספר היסודיים נווה חוף ושקמה, שגם עברו שיפוצים נרחבים בחודשי הקיץ.

את הסיור בבית הספר ליוו שתי תלמידות כיתה ו' - ענבר מזרחי וגילי רחמים. ראש העירייה כל כך התרשם מהסיור ומהמידע השופע, עד ששאל אותן מהן התוכניות שלהן לעתיד, והן ענו במבוכה שהן עדיין לא יודעות, אז דב צור חייך ואמר שיש לו עבורן רעיון לתפקיד בעירייה.

את ההגעה לבית הספר והיציאה ליוו ואבטחו 108 מאבטחי מוסדות חינוך, 41 פקחי החברה לביטחון, 102 שוטרים, 72 מתנדבי המשמר האזרחי, כמאה חיילים מיחידות המאומצות על ידי עיריית ראשון לציון ולראשונה השנה הצטרפו כ-50 מורי נהיגה מעמותת מורי הנהיגה בראשון לציון, המשתפים פעולה עם מטה הבטיחות בדרכים בעיר, שחילקו עלוני הסברה ומדבקות בנושא חשיבות הבטיחות בדרכים.

במינהל החינוך מתכוונים לשים השנה דגש על הצעדת מערכת החינוך קדימה ולהמשיך את המגמה של השנים האחרונות - עלייה בהישגים לכל אורך הרצף. השנה יימשך היישום של תכנית התקשוב העירונית, המשלבת כלים פדגוגיים חדשניים בתכנית הלימודים. לצורך כך הושקעו 8.5  מיליון שקלים בשיפור תשתיות תקשורת פס רחב ופריסת אינטרנט אלחוטי וכן בהזמנות ציוד תקשוב כמו: מקרנים, מחשבים נייחים, מחשבים ניידים ועגלות תקשורת.

העבודות למיגון מוסדות החינוך מקרינה הואצו וכמעט כל המוסדות כבר מוגנו, כאשר היתר ימוגנו בחודשים הקרובים. השנה גם יושם דגש על רצפים חינוכיים מגיל גן ועד י"ב. במינהל החינוך מסבירים כי המטרה היא שהילד יקבל מענה בכל השלבים ולא ייפול בין הכסאות. המורה בכיתה א' צריכה לדעת בדיוק מה היה בגן הילדים, ומנהלת בית הספר השש שנתי צריכה לדעת מהן החוזקות והחולשות של הילד בכיתה ו'. כמו כן, יושם דגש על חיזוק המעטפת הרגשית-טיפולית, תמיכה וטיפול רצוף בילד ומשפחתו מינקות עד בגרות.

ראש מינהל חינוך, ד"ר שוש נחום, מסבירה כי ילד, שמקבל מעטפת רגשית ומענה לצרכיו הרגשיים, הישגיו יהיו גבוהים יותר. מינהל החינוך ימשיך השנה לעודד ולהוביל פיתוח ייחודיות בית ספרית פעילה ויוצרת וקידום יזמות. כמו כן, במסגרת הטיפוח למצוינות ולהישגים יושם דגש על המקצועות הבאים: אנגלית, מתמטיקה, מדעים, חינוך טכנולוגי, אמנויות ומדעי הרוח.

בגני הילדים ייהנו השנה מחיזוק הצוות החינוכי בזכות החלטת הממשלה להוסיף סייעת שנייה. באגף לחינוך קדם יסודי נערכו בפרק זמן קצר לאייש את התקנים ולהכשיר את הסייעות.

ראש העירייה, דב צור: "העיר עשתה כברת דרך משמעותית מאוד בשנים האחרונות, ואנחנו לא קופאים על השמרים. אנחנו חותרים כל הזמן להשתפר, להיות טובים יותר ולהעניק לילדינו את כל הכלים שהם זקוקים להם בעידן הזה שבו אנו חיים". צור הודה למינהל החינוך בראשות ד"ר שוש נחום, למנהלות האגפים, למנהלים ולמנהלות ולצוותי ההוראה, למינהל שפ"ע ולכל אגפי העירייה שעמלו לילות כימים כדי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות