חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פקח עירוני חילץ תינוק מרכב נעול

 

הפקח פרץ חלון רכב נעול בחוף הים בעזרת נוקר, שחילקה עיריית ראשל”צ לפני כשבוע לכל הפקחים העירוניים  

 

תינוק כבן שנה וחצי ננעל אמש ברכב, לאחר שהוריו סגרו את הדלתות ושכחו את המפתחות בסוויץ'. ההורים המבוהלים התקשרו למוקד החירום ותיארו את המקרה. הראשון שהגיע למקום היה פקח החברה לביטחון יוסי שרעבי. רק לפני שבוע קיבלו שרעבי ומאה פקחים ושוטרים נוספים, נוקרים לניפוץ שמשות למקרים אלו בדיוק.

הפקח שרעבי ניפץ את השמשה האחורית הקטנה, השחיל את היד ופתח את דלת הרכב. אביו של הפעוט הוציא אותו. צוות מד"א שהגיע למקום בדק את הילד וחבש את ידו של הפקח, שהכניס את ידו מבעד לזגוגית השבורה של הרכב. לפעוט ולפקח שלום.

כאמור, רק בשבוע שעבר זומנו לבניין העירייה יותר מ-100 פקחים ושוטרים בעיר וקיבלו את הנוקרים מידי ראש העירייה, דב צור, המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב ומנהלת תוכנית "בטרם" ליאת עברי יעקובוב. הפקחים והשוטרים קיבלו הסבר והדרכה בשימוש הנוקר, שיש לו פונקציות נוספות לחירום כמו: סכין חדה שמתלבשת על חגורת הבטיחות וחותכת אותה באחת. הדבר עשוי לסייע כאשר קיים קושי לחלץ נוסע מרכב. פונקציה נוספת היא פנס לד בעל עוצמה.

על פי ארגון בטרם, בחודשי הקיץ החמים, טמפרטורת פנים ברכב סגור יכולה להגיע עד ל-70 מעלות. מחקרים מראים כי חום קיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות במהירות רבה יותר ובצורה חמורה יותר מאשר על מבוגרים מפאת ממדי הגוף הקטנים של הילדים. טמפרטורות הגוף שלהם עלולה לעלות במהירות הגדולה פי שלושה עד חמישה מהמהירות בה עולה טמפרטורת הגוף של מבוגר.

לאור נתונים אלו, מובן כי כל שנייה יכולה להיות קריטית, ובמקרה זה נוקר יכול לנפץ שמשת רכב מהמכה הראשונה. לעומת זאת, שימוש באלמנטים אחרים כמו אבן לניפוץ השמשה לא יהיה פשוט כל כך ויכול לדרוש כמה וכמה חבטות. יש לזכור כי שמשת רכב עשויה מזכוכית מחוסמת העמידה בפני ניפוץ, גם במקרה של זעזוע או מכה הגורמים לשבר, לעתים קרובות ייווצר סדק בלבד ולא ניפוץ הזכוכית כולה.

ראש העירייה דב צור: "זו אחריות של כולנו למנוע היפגעות ילדים. חלוקת הנוקרים לפקחים ולשוטרים היא נדבך נוסף בפעילות, שעושה העירייה כדי להתמודד עם תופעת הילדים שנשכחים ברכב. הלוואי שאף אחד מהפקחים לא יצטרך להשתמש בו".

המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב, הוסיף: "המציל נפש אחת - כאילו הציל עולם ומלואו. אני מודה וגאה בחברה לביטחון ופקחיה הנהדרים, המוקפצים ראשונים לסייע בכל אירוע חריג המתרחש בעיר".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות