חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פורטל החינוך של עיריית ראשון לציון

 

מערכת החינוך בראשון לציון מיישמת, זו השנה השלישית, את תכנית אב לתקשוב מערכת החינוך בעיר והתאמתה לטכנולוגיות המאה ה-21 בהוראה ובלמידה. 

 

מערכת החינוך בראשון לציון מיישמת, זו השנה השלישית, את תכנית אב לתקשוב מערכת החינוך בעיר והתאמתה לטכנולוגיות המאה ה-21 בהוראה ובלמידה. במסגרת זו, הקים מינהל החינוך בעירייה פורטל חינוך חדש ועדכני, ובו כל המידע, החדשות והעדכונים אודות מוסדות החינוך מגן הילדים ועד כיתה י"ב.

הפורטל הוא מרחב חינוכי דיגיטלי דינמי, המהווה "שער כניסה" לכל מערכת החינוך בעיר, ומשמש במה להצגה ולפרסום העשייה החינוכית בעיר. הפורטל מותאם לכל קהילת צרכני החינוך והעוסקים בחינוך בעיר - הורים, תלמידים, מורים, מנהלים - כל אלה יוכלו למצוא בו כלי יעיל עבורם וייחשפו באמצעותו לעשייה החינוכית הענפה בעיר.

בפורטל החינוך ניתן למצוא מידע אודות מינהל החינוך בראשון לציון על כל אגפיו ויחידותיו, מידע אודות הפעילויות והיוזמות, אנשי הקשר במינהל החינוך, נתונים מספריים, וכן ניתן למצוא כתבות שונות אודות תכניות ופעילויות בגנים ובבתי הספר, הישגי תלמידים, פרסים והצטיינויות, לוח אירועים, חדשות ופרסומים, טפסים, סרטונים, מידע להורים במועדי הרישום, הנחיות לשעת חירום ועוד.

כמו כן, ניתן למצוא בפורטל פירוט של כל התכניות בחינוך בגני הילדים ובבתי הספר, וכן יוזמות חינוכיות נוספות בנושאים: נוער וצעירים, איכות סביבה, מלחמה בסמים ובאלכוהול, שילוב חברתי ועוד.

תכנית התקשוב בחינוך תופסת גם היא מקום של כבוד בפורטל, וכך - במסגרת "פדגוגיה דיגיטלית חדשנית" - תוכלו ללמוד אודות תכניות עירוניות כמו מחשב נייד לכל מורה, הקמת מרכז תמיכה לתקשוב בחינוך, תכניות פדגוגיות מתוקשבות המבוססת מקום וכן ללמוד אודות יוזמות חדשות בתחום התקשוב כמו הקמת "חממה" טכנולוגית למורים פורצי דרך.

בצל המציאות הביטחונית שאנו חיים בה, ניתן למצוא בפורטל הנחיות לשעת חירום להורים, מנהלים, גננות ותלמידים אודות מצבי חירום ושגרת חירום. היכן פרוסים המקלטים וכיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה או נפילת טילים על מוסד חינוך.

ראש מינהל החינוך, ד"ר שוש נחום: "הצורך בפורטל חינוך עירוני עלה לפני שנים אחדות. במהלך השנה האחרונה הרעיון קרם עור וגידים עד לכדי אתר מגובש ושלם. בפורטל נבקש להביא לידיעת ההורים, צוות ההוראה והתלמידים את כל המידע אודות החינוך בעיר הרלוונטי לקהלי היעד השונים בעיר - אלו העוסקים בחינוך ואלו הצורכים חינוך. במובן הזה יהווה הפורטל מעין 'בית חם' ביצירת מפגש ושיח של כל אותם גורמים במקום אחד".

מנהלת פורטל החינוך, ליאת חכימי, ציינה כי "להקמת פורטל חינוך עירוני שותפים כל אגפי החינוך בעירייה וכן מינהלים ואגפים אחרים להם ממשקי עבודה משותפים עם החינוך בעיר. בעיר כמו ראשון לציון, עם עשייה כל כך ענפה בתחום החינוך ולמען החינוך, פורטל החינוך העירוני הוא הבמה הפומבית המתאימה 'לחשוף' בה את הנעשה".

כתובת הפורטל: www.rlz-edu.org.il

במסגרת פורטל החינוך הוקם השנה גם אתר ייעודי למכללת הורים. מכללת הורים ע"ש עמוס שפלטר ראשון לציון, שהוקמה על ידי מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון בשנת 2000, הפכה זה מכבר למוסד חינוכי בולט בעיר, שמושך אליו מדי שנה אלפי הורים שמגיעים להרצאות, משתתפים בסדנאות ומקבלים את הכלים ואת הידע ממיטב המומחים לצורך חיזוק סמכותם ההורים, למידת תפקידי ההורה ויצירת שיח פתוח בנושאי הורות.

אתר מכללת הורים מאגד, תחת קורת גג אחת, את כל פעילות המכללה על כל רבדיה: הרצאות, סדנאות, סל שירותים עירוני, פורום הורים אינטרנטי, מאמרים, טיפים ועוד. באתר שירותים חדשניים עבור ההורים דוגמת: רישום מקוון למאגר ההורים של המכללה, רישום מקוון לסדנאות ולהרצאות, פורום הורים באינטרנט לשאלות ופניות של הורים בנושאי הורות ומשפחה ועוד.

כתובת אתר מכללת הורים: www.rlz-edu.org.il/horim

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות