חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

גרפולוגיה / התאמה זוגית

 

בשעה טובה אתם נשואים כבר כמה שנים ואולי אפילו כבר הרבה שנים, ופתאום אתם מרגישים שהמערכת הזוגית לא משהו ולפעמים היא גם קצת חורקת, אז מה קרה?

 

בשעה טובה אתם נשואים כבר כמה שנים ואולי אפילו כבר הרבה שנים, ופתאום אתם מרגישים שהמערכת הזוגית לא משהו ולפעמים היא גם קצת חורקת, אז מה קרה? לאן נעלם האביר על הסוס הלבן? ולאן נעלמה נסיכת החלומות? (לא אצל כולם, ישנם כאלה שעד מאה ועשרים חיים בהרמוניה)

אנשים הפונים לגרפולוג בשל חוסר סיפוק מהזוגיות, מעוניינים לשפר את הזוגיות שלהם, אך אינם מעוניינים להגיע למטפל או יועץ זוגי, אם מכיוון שהם מאמינים שהשיפור הדרוש להם כרוך במאמץ קטן ואם משום שהם אינם מוכנים עדיין להודות בכך שהם זקוקים לטיפול. לפעמים פונה אחד מבני הזוג השוקל פרידה ומעוניין לקבל אסמכתא לתחושתו הקשה שאין סיכוי לזוגיות שלו.

חשוב לי להבהיר שטיפול זוגי הוא דבר חשוב ומבורך, אני לא מאמינה בשינויים "אינסטנט" ללא עבודה והפנמה והאבחון הגרפולוגי אינו תחליף לטיפול זוגי. אני מאמינה שיש לחייב כל זוג לעבור קורס הכנה לחיי נישואין. קורס להורות פופולארי היום מאוד, קורס הכנה ללידה, אי אפשר בלי, והכנה לזוגיות בריאה וטובה שהיא הבסיס אין. ואין דומים החיים ביחד לפני החתונה לחיים ביחד אחרי החתונה, המחויבות והטבעת עושות את שלהן.

אז מה בכל זאת תורם האבחון הזוגי? מטרת האבחון היא איתור מקור הבעיות והחיכוכים, שימת דגש על נקודות החיבור בין בני הזוג, הכרת צורכי בן או בת הזוג והמלצות להמשך. ישנם מקרים בהם ההמלצה היא אכן טיפול זוגי, ישנם מקרים בהם ההמלצה היא אפשרו יותר מרחב מחיה האחד לשני או קבעו זמן שהוא רק שלכם (ללא פלאפונים) ובתדירות קבועה. בני הזוג גם לומדים על פאן נוסף בהתנהגות בן הזוג ובהתנהגותם הם ומבינים שבן הזוג אינו פועל באופן מכוון נגדם, לפעמים הם לומדים שהתנהגותם היא זו הגורמת לבן הזוג להגיב באופן שבו הוא מגיב.

כתבי היד שייכים לזוג בשנות השלושים שנשוי עשר שנים ולהם שלושה ילדים. האשה (כתב 1) מתלוננת שבעלה לא נותן לה מספיק יחס ותשומת לב, הוא אינו שותף למטלות הבית והיא מרגישה בודדה. אבחון הכתב מעלה דמות רגשית ורגשנית ועל כך מעיד הכתב העגול, הקעור, הרחב והמלא. אשה זו זקוקה לתשומת לב (מי לא?) למילים חמות מבעלה ולהרגשה שיש לה על מי להישען ולחלוק משימות, רגשות ומחשבות.

הבעל (כתב 2) אינו אדם רע שהחליט למנוע מאשתו תשומת לב, אישיותו שונה משלה, הוא שקוע בעולמו הרוחני, מתעניין בדברים שכליים ולא מודע לתחושותיה של אשתו. הוא לא חש בחוסר מסוים, הבית מתפקד, הילדים מחונכים, מי צריך יותר? הרווחים בין השורות גדולים ולעיתים הרווחים בין המילים גם כן גדולים, בנוסף האזור העליון של האותיות גבוה, מכאן שהוא ענייני, שכלתני ושקוע בעניינים תכליתיים, הצד הרגשי, המילולי והחברתי הוא לא הצד החזק שלו.

לזוג כזה ראוי לקבוע זמן בתדירות קבועה בו הם אחד עם השניה בלבד. יהיה עליהם ללמוד לתקשר קצת אחרת, היא צריכה ללמוד לבטא את עצמה בצורה עניינית יותר ופחות מאשימה והוא צריך ללמוד להקשיב לה. בנוסף מומלץ להם לחלק ביניהם את מטלות הבית והיא שיש לה פן פדנטי ופרפקציוניסטי חייבת ללמוד לסמוך עליו יותר ולשחרר ולא לוודא שהוא מבצע את המטלות שלו כפי שנראה לה ובזמנים הנראים לה.

רבי נחמן מברסלב אמר: "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן", כאשר רוצים ומוכנים להשקיע, השמיים הם הגבול.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות