חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ראש העירייה וסגנו נפגשו עם נציגי מחאת ניידת אכיפת התנועה

 

העירייה תמשיך באכיפה אך תנקוט בגישה מקלה כלפי התושבים שקיבלו דו”חות בחודש הפעילות הראשון של הניידת

 

ראש העירייה, דב צור, וסגנו, רז קינסטליך, מחזיק תיק ביטחון וסדר ציבורי, נפגשו השבוע עם נציגי תושבים שהובילו את המחאה בנושא ניידת אכיפת התנועה החדשה. בפגישה השתתפו סגנית היועצת המשפטית, עפרה יעקב, וסמנכ"ל החברה לביטחון, משה ליבר.

ראש העירייה נפגש עם נציגי התושבים: ערן שנהב, ליאור מיטרני, טל אלאלוף מרמלשטיין, עודג אביגדורי וארז קזס בעקבות מחאה שהתחוללה, בעיקר ברשת, על רקע הפעלת ניידת אכיפת תנועה וחנייה, שהפעילה החברה לביטחון החל מחודש מאי השנה.

הניידת נעה בצירים מרכזיים בעיר ומצלמת עבירות חנייה חמורות, כגון: חניה בחניות נכים, עצירה או חנייה בתחנות אוטובוס, מעברי חצייה ובסמוך למדרכות המסומנות באדום-לבן. המטרה בפעילות הניידת היא למגר את אותם מקרים בהם נהגים חונים לפרק זמן ארוך באזורים אסורים וגורמים להפרעה משמעותית לתנועה או לסיכון בטיחותי, או מקרים בהם נהג עוצר רק למספר דקות במקום אסור, ובכך גורם לפקקי תנועה ולסיכונים בטיחותיים למשתמשים אחרים בדרך, בדגש על הולכי רגל. בתחילת הפעילות צילמה הניידת את העבירה, ללא ידיעת הנהג, ולאחר מכן נרשם דו"ח והגיע לתושב בדואר לאחר מספר שבועות. בעקבות פגישה שקיימו נציגי התושבים עם סגן ראש העירייה, רז קינסטליך, לפני כחודש, החלה החברה לביטחון לכרוז לנהגים ולהודיע להם שהם גורמים להפרעה, וכמו כן, הוחלט לבטל דו"חות לנהגים ששהו ברכב בזמן רישום הדו"ח או לכאלה שהורידו או אספו ילד מגן ילדים. למרות זאת, ביקשו נציגי התושבים להיפגש עם ראש העירייה. 

בפגישה שהתקיימה השבוע, הבהיר ראש העירייה כי מטרת העירייה אינה להעשיר את קופתה, אלא לשפר את רמת הבטיחות בכבישי העיר, ולשפר את מצב החנייה והתנועה בעיר. צור: "אנחנו קשובים לרחשי הציבור, בעקבות התלונות החלטנו להפיק את הלקחים של תקופת ההפעלה הראשונה ולגבש תפיסת הפעלה מותאמת לפני שנמשיך בפעילות". צור הוסיף כי הכוונה היא לשים דגש על אותן עבירות המשבשות את התנועה בעיר, פוקקות צירים מרכזיים וגורמות לסיכונים ביטחוניים. צור: "לא נוותר ולא נרפה בעניין הזה". עוד הבהיר צור כי הוא מבין שהניידת החדשה מחייבת תקופת הסתגלות של הנהגים בעיר, ולכן הורה לפעול בגישה מקלה בעת בחינת ערעורים של אותם נהגים שקיבלו דו"חות בחודש הפעילות הראשון של הניידת. 

סגן ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר כי בעקבות פרסום על האפשרות לבטל דו"חות, החברה לביטחון קיבלה כ-2,000 בקשות ערר וכעת גויסו שתי עובדות זמניות על מנת לתת מענה לפניות אלו. קינסטליך: "ייתכן שזה ייקח זמן, אבל אנו מקדישים את מלוא תשומת הלב והיחס לכל פניה ושוקלים בכובד ראש איך ניתן להקל, בהתאם לחוק". קינסטליך הדגיש כי לא תהיה הקלה לאותם אנשים שהחנו בחניות נכים, מעברי חצייה ותחנות אוטובוס.

סגנית היועצת המשפטית, עופרה יעקב, הבהירה כי לא תהיה בעיה להגיש ערעור נוסף וכי כל אותם תושבים שהגישו ערר על דו"ח קיבלו בחודש מאי, החודש הראשון לפעילות הניידת, ובקשת הערעור שלהם נדחתה - יוכלו להגיש ערעור נוסף ובקשתם תישקל מחדש.

עוד ביקשו הנציגים כי תהליך הכריזה יהיה מוקלט. ראש העירייה הסביר שנבדקת האופציה הטכנית בהקלטת הכריזה, "וככל שזה יתאפשר - ניישם את זה". בקשה נוספת שעלתה מנציגי המחאה היתה התחשבות באכיפה בזמן פיזור ואיסוף ילדים בגני ילדים. ראש העירייה הנחה לקחת את הנושא לתשומת הלב במסגרת הפקת הלקחים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות