חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מדבר דוגרי - לקהילה הגאה שלום

 

אני על הכביש כבר שנים ולמדתי שבכביש אל תהיה צודק. תהיה חכם. והכי חשוב -תהיה זהיר. למה אתה יכול להיות צודק- ולמות. ואז מה יצא לך מלהיות צודק?  

 

אני בן אדם פשוט. נהג מונית סך הכל. עובד קשה להביא פרנסה הביתה. אבל בתור נהג מונית, תדעו לכם, אני רואה ושומע הרבה אנשים, ואפשר להגיד שאני מכיר טוב מאד, ומרגיש טוב מאד, את איך שהעם חושב ומרגיש. אפשר אפילו לקרוא לי "מדד הרגשות של העם".

המונית שלי מכירה ומסיעה את כולם. דתיים, חילוניים, בליינים, זונות, נוער, אנשי עסקים, פועלים פלסטינים, תיירים, עקרות בית שעושות שוק, חרדים, וגם הומואים ולסביות. אני מכבד את כולם חוץ ממי שלא מכבד אותי, ולי לא אכפת למי אתה מתפלל, באיזה צבע אתה, איפה אתה גר ועם מי אתה ישן.  תחיה ותן לחיות.

אז כששמעתי על הרצח במצעד הגאווה הצטערתי על שלושה דברים- הצטערתי שהשוטרים לא חיסלו את הרוצח החולה בראש הזה. הצטערתי על הילדה שנרצחה, ולא בגלל שהיא חלק מהקהילה, או לא. זה ממש לא מעניין אותי. הצטערתי פשוט בגלל שהיא ילדה צעירה ישראלית בת 16 שאיזה זבל רצח עם סכין, למרות שהיא בכלל לא מכירה אותו ולא עשתה לו שום דבר רע. וגם הצטערתי על זה שבתור קהילה שסך הכל רוצה שייתייחסו אליה בשויון, כמו לכל אחד אחר, אתם עושים טעויות שמביאות תוצאה הפוכה ממה שאתם רוצים.

אני על הכביש כבר שנים ולמדתי שבכביש אל תהיה צודק. תהיה חכם. והכי חשוב -תהיה זהיר. למה אתה יכול להיות צודק- ולמות. ואז מה יצא לך מלהיות צודק?

אז אותו דבר גם בקהילה. אם אתה הומו- תהיה הומו. את אף אחד זה לא מעניין עם מי אתה ישן בלילה. אבל מה יש לצעוד על זה ולהיות גאה? הרי נולדת הומו. לא בחרת בזה. אז בעיניי אין במה להתבייש ואין במה להיות גאה. זאת המציאות וזהו. עובדה. כמו שאחד נולד יפה, ואחד גבוה, ואחד שמן, ואחד עם עיניים כחולות.  מה יש להיות גאה במשהו שבכלל לא תלוי בך?

ואתם בקהילה הגאה הרי רוצים שיתייחסו אליכם בשויון, אז למה אתם עושים דברים בצורה שונה בולטת וקולנית- זה הרי הופך אותכם לשונים במקום לשווים. מצעד הגאווה הזה שהתעקשתם לעשות דוקא בירושלים הוא דוגמא מצויינת לזה. זה בדיוק הטעות של להיות צודקים אבל לא חכמים ולא זהירים. נכון, זכותכם לצעוד בירושלים. זאתי עיר הבירה של כל עם ישראל, אבל אתם מרגיזים שמה מלא חרדים. מלא. הם לא חייבים לחשוב כמוכם. נכון? למה לדוגמא לא עשיתם מצעד כזה באום אל פאחם? או בסכנין? או ביפו? שמה הרי מתייחסים להומואים בצורה ממש מזעזעת. שמה הומואים ולסביות באמת סובלים ונמצאים בסכנה, ואשכרה צריכים את התמיכה שלכם. אבל שמה לא תעשו כי זה פרובוקציה. כי זה ירגיז את המוסלמים. כי זה יסכן אותכם. למרות שלפי החוק גם שם זכותכם לצעוד. אז כמו שבזה בחרתם  להיות חכמים וזהירים ונמנעתם מהתגרות במוסלמים, גם בירושלים הייתם צריכים לחשוב אותו דבר ולהימנע מהתגרות בחרדים. מה רע בתל אביב? למה לעשות דוקא לקהילות אחרות שרגישות לנושא?

יודעים כמה נערים ונערות נרצחו בשנים האחרונות בארץ למרות שלא עשו שום דבר רע לאף אחד? בידי אנסים, בידי עבריינים, בידי מחבלים, בגלל חיסולים על רקע כבוד המשפחה, ומעוד אלף סיבות, אבל לא ראיתי שעשיתם עצרת לזכרם, או צעקתם שכואב לכם עליהם. למה? אתם לא חלק מהעם הזה? אתם לא חיים פה? או שמה שמעניין אותכם זה הקהילה שלכם בלבד? מי שרוצה שייתיחסו אליו כמו לשווה, צריך להתייחס ככה גם לאחרים.  

ולדעתי עשיתם לעצמכם נזק גדול שלא נתתם לשר החינוך לבוא ולנאום בעצרת שארגנתם, ולהזדהות עם הכאב שלכם, שהוא של כולם, והפרעתם לשר יובל שטייניץ שכן בא להזדהות. במקום לאחד את עם ישראל מסביב לאבל ולכאב, בחרתם להתנגד בצורה מכוערת לאנשים מסויימים רק כי הם חובשים כיפה או באים מהימין, וזה לפי דעתי טעות שלכם, כי במקום לעודד אהבה וקבלה אתם מעודדים שנאה למי ששונה מכם, וזה הרי בדיוק מה שאתם כל הזמן נלחמים נגדו.

בדוגרי - לא ככה?

  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות