חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת השבוע - ואתחנן תשע”ה

 

אסור להקפיד רק על חלק אחד מהמצוות על חשבון החצי השני .בימים אלה אנחנו נבוכים ונכלמים לשמוע בחדשות על "רבנים" סוטים וכדומה

 

מאמר זה נכתב בין תשעה לט"ו באב.  שני ימים מנוגדים . מצד אחד חורבן והרס המקדש וגלות ארוכה שניתקה אותנו מארצנו והפרידה בין הקהילות השונות  בעם, ומצד שני יום שמחה של אהבה וקירוב לבבות ואיחוד משפחות.

בפרשת השבוע  חוזר משה ומזכיר לשומעיו את העבר  ובמיוחד את מעמד הר סיני  עם עשרת הדברות, יחד עם זאת  שב ומזהיר אותם  ללמוד ולשמור את  כל סעיפי התורה ללא הבחנה בין  המצוות. שהרי גם עשרת הדברות המפורסמות  נתונים בין שני לוחות. כמחציתם(בצד ימין) עוסקות במצוות  שבין אדם למקום  והמחצית השנייה (שמאל)  מצוות שבין אדם לחברו.  אין אפשרות לנתק ביניהם.

אסור להקפיד רק על חלק אחד מהמצוות על חשבון החצי השני .בימים אלה אנחנו נבוכים ונכלמים לשמוע בחדשות על "רבנים" סוטים וכדומה. אדם המקדיש עצמו ללימוד התורה חייב להקפיד מאד גם על יחסיו עם החברה. לא ייתכן שרבנים ואברכים  יתנהגו בצורה מחפירה ,מצד שני יש לקוות שגם פוליטיקאים או זמרים וכדומה שנתפשים בקלקלתם לא יטענו סנגוריהם, להגנתם שהמעשה שלהם "לא פלילי" בלי להישאל על המוסריות של מעשיהם. אנו מצפים מכל אחד ואחת  לקיים את הדרישה (הכתובה בפרשה)לעשות את הישר והטוב. 

חלילה ליצור מציאות שמצדיקה  רצח ניאוף וגנבה ולשלול אהבת ה’ ושמירת שבת וכיבוד הורים.

 שבת שלום.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות