חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כך לא מודדים זכאות לבגרות: מודיעין במקום ה 12 עם 86.4%

 

איך ישוב עם תיכון אחד בישוב עתיר נושרים יכל לקפוץ לצמרת כשמודיעין על שלל תיכוניה משתרכת אחריהם. חבר המועצה ומחזיק תיק הנוער אלעד שמעונוביץ: "איך בכלל אפשר להשוות"

 

בשנת 2014 מודיעין הידרדרה למקום ה 12 באחוזי הזכאות לבגרות בעיר עם 84.6%. עד כאן זה נשמע לא טוב אבל כשמוסיפים מרכאות להידרדרה, ומוסיפים שדוקא במודיעין האחוז עלה ביחס לשנה קודמת, התמונה משתנה.

טבלת הישובים העומדים בראש אחוזי הזכאים לבגרות בשנה שחלפה כוללת 11 ישובים לפני מודיעין כאשר למעט גבעתיים ורעננה, שאר הישובים קטנים כשלחלקם בי"ס תיכון אחד בלבד. בבדיקה של "הבית הפנימי" העיר קופצת למקום רביעי כולל שוהם מספר התושבים שם נמוך מאוד ולא ברור מה יקרה כשהישוב יהא פחות הומוגני ועם רבבות תושבים.

אלעד שמעונוביץ: "איך אפשר להשוות"

לא ברור מה המדדים לפיהם מחשב משרד החינוך את אחוזי הזכאים לגשת לבחינות הבגרות. הרי לא יתכן שכפר מרר וצורן קדימה הזעירות שלהם מעט מאוד תלמידים ימדדו על פי אותם קריטוריונים.

משרד החינוך בבואו לצייר תמונה אופטימית היכן שהוא רוצה, אינו שולף את האחוזים ביחס לכלל תלמידי העיר, אלא רק מאלה הלומדים בבתי הספר העיוניים. מאידך הוא מתעלם מאחוזי הנושרים הגבוהים שלו שוקללו, התמונה היתה משתנה לחלוטין (במודיעין, להזכיר, יחסית אחוז הנשירה נמוך ביותר)

בנוסף, בישובים רבים תלמידים רבים לומדים מחוץ לעיר בבתי ספר מקצועיים. גם אלה לא מובאים בחשבון.

אז איך ולמה פועל כך משרד החינוך... רק לו ובקושי פתרונים.

חבר המועצה ובין היתר מחזיק תיק הנוער אלעד שמעונוביץ,  כותב הערב בדף הפייסבוק שלו: "מצחיק לראות השוואה ברשימה למקומות כמו כוכב יאיר או קדימה צורן להם יש תיכון אחד במקרה הטוב. בעיר שלנו לומדים 28 אלף תלמידים במערכת החינוך, כמו בחולון ור״ג הגדולות מאתנו פי 2 וחצי במספר התושבים אך נמצאות הרבה יותר נמוך ברשימה. תעודת כבוד גדולה לבני הנוער שלנו, למורים ולמנהלים, למינהל החינוך ומחזיקת התיק ולראש העיר המנצח על התזמורת. זו העיר שלנו"!  https://www.facebook.com/elad.shimonovich.7?ref=br_rs

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות