חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

״פתאום הגיע סתיו״ // רואה מסך

 

הרגשתי שבהצגה נמתחה ביקורת קשה על הדור הצעיר, כלומר על העניין שהצעירים מזניחים את הוריהם המבוגרים. זה מעט צרם לי כיוון שהציגו את הנושא בצורה מאוד ישירה,

 

ההצגה ״פתאום הגיע סתיו״ מבית תיאטרון הבימה מגוללת את סיפורה של אלכסנדרה, קשישה המסתגרת בביתה ומאיימת לשרוף אותו יחד עם כל הבניין.

שלושת ילדיה מנסים להוציא לה את הרעיון מהראש ומשתפים פעולה לאחר שנים שלא התראו.  אחד מבניה, כריס, פורץ לביתה של אלכסנדרה במטרה לדבר איתה ולשכנע אותה לא לשרוף את הבית.

התפאורה הריאליסטית והמושקעת מאוד של לילי בן נחשון תורמת רבות לאווירת המתח ונותנת לצופים להרגיש חלק מהסיטואציה הלחוצה. 

לאורך ההצגה, אלכסנדרה ובנה מנהלים שיחות נפש ארוכות בהן נחשף הקהל לעוד ועוד פרטים אודות המשפחה וכמובן על מערכת היחסים העמוקה שמתגלה ביניהם. יחד עם הצחוק והשנינות של ההצגה, היא העלתה גם רגעים רבים של אי נוחות בקרב הצעירים.

ההצגה מעלה בפני הצופים סוגיות רבות מחיי היום יום, בעיקר בעניין יחסי הורים-ילדים והתמודדות עם הזקנה. לצעירים קשה להבין את העמדה של הדור המבוגר האומרים כי אינם זקוקים עוד לילדיהם בזקנתם. 

ליא קניג בת ה85 היא שחקנית מדהימה. היא הצליחה לרגש ולהצחיק את הקהל ובאותו הזמן גם לשתף אותו במחשבות הקשות שעוברות עליה עקב כך שהיא מזדקנת.

הדינמיקה בין שני השחקנים, ליא קניג ותומר שרון, הייתה מצוינת וראויה להערכה. קצב ההצגה נשמר למרות המיעוט בשחקנים.

הרגשתי שבהצגה נמתחה ביקורת קשה על הדור הצעיר, כלומר על העניין שהצעירים מזניחים את הוריהם המבוגרים. זה מעט צרם לי כיוון שהציגו את הנושא בצורה מאוד ישירה, אך אוכל להסכים כי לנושא זה יש חשיבות רבה ויש צורך להעלות אותו.

בתור נערה, לא כל כך הצלחתי להתחבר לעלילה והיא הייתה מעט משעממת ונמרחת בעיני. הדיאלוגים היו ארוכים והיה קשה להתרכז לאורך כל ההצגה.

עם זאת, המשחק המדהים של ליא קניג הפתיע אותי והשאיר אותי בפה פעור וכמובן הבימוי הנהדר של איציק ווינגרטן שיצר הצגה נפלאה עורר בי תחושת הערכה.

יצאתי מההצגה עם מחשבות רבות ותובנות חדשות. ממליצה לצאת ולצפות. בטוחה שלא תישארו אדישים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות