חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

משלחת מגרמניה ונציגי ארגון אשל ג’וינט בביקור בעמותה למען הקשיש בעיר

 

בשבוע שעבר נערך בעיר ביקור של משלחת מגרמניה וחברות הנהלה בארגון "אשל ג’וינט" בפרוייקט "בית חם" שמנהלת העמותה למען הקשיש יחד עם מקדמת הבריאות העירונית בעיר

 

מגרמניה הגיעו לארץ חברי משלחת הנותנת ייעץ לניצולי שואה בגרמניה. ארגון אשל ג’וינט שהיה בקשר עם חברי המשלחת, ביקש להדגים להם את הפעילות הייחודית של בתים חמים לזקנים, המתקיימת בארץ. העיר מודיעין מכבים רעות נבחרה כדוגמה בתחום, למרות מספר הקשישים הקטן יחסית לערים אחרות המתגוררים בעיר, בשל הפעילות יוצאת הדופן של העמותה למען הקשיש ומקדמת הבריאות העירונית, בפיתוח הבתים החמים.

פרוייקט "בית חם" מחבר בין קשישים המתגוררים באותה שכונה. הקשישים נפגשים אחת לשבוע באופן מוסדר בבית של אחד מהם, מקיימים פעילויות ומקבלים הדרכות. לכל בית חם יש מדריכים ומנהלת פרוייקט בתים חמים מטעם העמותה למען הקשיש, מילכה דויטשר, אחראית על תפקוד על המעורבים בדבר, בשיתוף פעולה מלא של מקדמת הבריאות בעירייה, מיכל אלימלך.

הביקור הבינלאומי החל בבית חם המתארח בביתה של גמלאית מרותקת בית, יחד עם 15 חברי הקבוצה ורכזות הקבוצה. המשתתפים בבית החם שוחחו עם חברי המשלחת, וסיפרו להם כי  המסגרת של הבית החם אפשרה להם להכיר חברים שגרים בשכונה קרוב לביתם. רוב האנשים הגיעו לשכונה יחסית לאחרונה, בעיקר בעקבות ילדיהם ונכדיהם. הם עזבו מקומות מגורים של שנים, הגיעו למקום חדש וסבלו מניתוק חברתי. הם סיפרו כי המפגש עם אנשים שגרים קרוב ופוגשים אותם בשכונה, בגינה ועוד- מאפשר לפתח קשרים חברתיים, יצירת חברויות חדשות, הליכה משותפת למקומות בילוי ועוד.

חברי המשלחת למדו כי נעשית הרבה למידה והתייעצות הדדית בין החברים בקבוצה. כל פעילות מלווה בהרצאה מתחומים שונים מקידום בריאות, דרך כלכלה, אקטואליה, תרבות ועוד, מעשירה וחווייתית.

לאחר מכן התארחה המשלחת בבניין העירייה ונפגשה עם נציגי עמותת אביב למיצוי זכויות לניצולי שואה, שפועלת בעיר במימון ושיתוף פעולה של העמותה למען הקשיש. הפגישה הבאה היתה עם נציגי העמותה למען הקשיש, בראשות יו"ר העמותה מיגל הרף,  שהציגו בפניהם את כל שלל הפרויקטים והתכניות אותן מפעילה העמותה לטובת שירות לגמלאים בעיר. כמו כן הציגה מקדמת הבריאות בעירייה מיכל אלימלך, תכניות לקידום בריאות שמתבצעות בעיר בשיתוף העמותה למען הקשיש וארגון אשל ג’וינט.

חברי המשלחת התרשמו מאוד מהביקור בעיר ואמרו כי המפגשים היו מקור השראה יוצא דופן. הם התפעלו מאוד מרוח ההתנדבות בעיר ומהגיוס הרב של המתנדבים, והתוודו כי זה נושא בעייתי מאוד במחוזותיהם וקשה להם מאוד לגייס מתנדבים בקהילה. חברי המשלחת הודו על הקשר, על האפשרות להעברת ושיתוף מידע, ועל התובנות החדשות איתן הם חוזרים לגרמניה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות