חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

לא מחוסנים: ילדי כיתות ב’, ג’ ו-ח’

 

משרד הבריאות חשף נתונים חלקיים על הכיסוי החיסוני של ילדי מודיעין מכבים רעות. בשנה שעברה חוסנו רק ילדי כיתות א’ ו-20 אחוז מילדי כיתות ב’. לא חוסנו תלמידי כיתות ג’ ו-ח’. הנהגת ההורים שוקלת הגשת תלונה במשטרה

 

לאחר שנתיים ללא חיסונים במוסדות החינוך במודיעין, העבירה בשבוע שעבר רופאת המחוז נתונים ראשוניים על הכיסוי החיסוני של ילדי מודיעין. במכתב שנשלח לראש העיר משה ספקטור נחשפו לראשונה הנתונים המדאיגים מהם עולה כי בשנה החולפת עמד הכיסוי החיסוני על כ-70 אחוז בממוצע.

במכתב אין מידע ונתונים לגבי העדר הכיסוי החיסוני בשנת הלימודים תשס"ה במודיעין מכבים רעות והמידע שנחשף מתייחס לשנת הלימודים האחרונה, תשס"ו. על פי המכתב בשנה האחרונה "חוסנו כל תלמידי כיתות א’ וכן חוסנו 20% מתלמידי כיתות ב". לעומתם "תלמידי כיתות ג’ ותלמידי כיתות ח’ כמעט ולא חוסנו". במכתב אין נתונים כמה כן חוסנו וכדאי לזכור שחלקם של התלמידים לא קיבלו חיסונים כבר שנתיים.

בשנתיים האחרונות מאז החל הכיסוי התקשורתי על הפסקת החיסונים לילדי מודיעין נהג משרד הבריאות לתת שתי תשובות לשאלה מה קרה לתוכנית החיסוניים. האחת בשל מחסור בתקציבים ובתקני אחיות בריאות הציבור והשנייה מחסור עולמי בחיסונים. הפעם במכתב שנשלח לספקטור הסיבה היא מחסור עולמי בחיסונים.

אגב הורים שינסו לקבל את החיסון באופן פרטי מקופות החולים יגלו שאין שום מחסור ותמורת תשלום ניתן לקבל את החיסון בלי שום בעיה.

הנהגת ההורים העירונית שקיבלה את הדיווח על תשובת המשרד ממחזיק תיק הבריאות, סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ, נדהמה לשמוע כי למרות שנכתב במפורש שהמשרד אינו מתחייב להשלים מתן החיסונים בשנה הקרובה הרי שהעירייה לא נקטה עד כה בשום צעדיים משפטיים כדי לחייב את המשרד לעמוד בדרישות החוק ולחסן את ילדי מודיעין מכבים רעות.

לשאלות חברי הנהגת ההורים ענה חרל"פ: "ביקשנו לקבל הבטחה מה קורה עם שנת הלימודים הבאה כדי שכל מי שלא חוסן יחוסן. לא קיבלנו הבטחה אבל נמשיך לדבר עם משרד הבריאות כדי להבין האם אפשר להבטיח שכל מי שלא חוסן יחוסן".

בתגובה לתשובה תקפו חברי הנהגת ההורים את התנהלות העירייה ואוזלת היד באי נקיטת אמצעים משפטיים נגד משרד הבריאות בגין הפרת החוק.

יו"ר הנהגת ההורים, יוסי כץ, סיכם ואמר שאם העירייה עדיין לא פתחה בהליכים משפטיים ייקחו ההורים את הטיפול לידיהם.

נציין כי בהנהגת ההורים שוקלים את האלטרנטיבה הכי קצרה כדי להבטיח כיסוי חיסוני לכל ילדי מודיעין בשנת הלימודים הקרובה. מדובר בהגשת תלונה במשטרת מודיעין נגד משרד הבריאות על הפרת חוק הבריאות. הנהגת ההורים בודקת את הנושא ובמידה ותגלה כי אינו יעיל תשקול בעצמה נקיטת צעדים משפטיים. הליך שימומן מכספי ההורים שכבר ממילא נושאים בנטל תקציבי גבוה ביותר במימון החינוך בעיר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות