חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תלמידי ברנקו וייס גאים להציג: ”טעונים”

 

מזה מספר חודשים עומלים תלמידי תיכון "מעוף ברנקו ויס" על ההצגה "טעונים" אותה יציגו ביום רביעי 29.4.2015 בשעה 20:00 באולם עינן בקניון עזריאלי בעיר

 

בית הספר ברנקו וייס שם לו למטרה, לפתח ולמנף את היצירתיות האמנותית הטמונה בתלמידיו. לתלמידים ניתנת האפשרות וההזדמנות, ללמוד לנגן על כלים שונים, באופן אישי ובהרכבים מוסיקליים. כמו כן קיימת בבית הספר מגמת אומנות בה התלמידים מציירים, מפסלים יוצרים וניגשים לבחינת הבגרות. וכן באפשרות התלמידים לבחור להשתלב בסדנת תיאטרון שבמהלכה לומדים את יסודות המשחק ולבסוף מעלים הצגה בפני קהל.

סדנת התיאטרון בבית הספר ממומנת ע"י האגף לשירותים חברתיים בראשות יעקב אלמוג, ובעידודו של סגן ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, אילן בן סעדון, במטרה להעצים את בני הנוער, לפתח את כישוריהם ולעלות את הביטחון העצמי של המשתתפים.

בית הספר העלה בשנים האחרונות שתי הצגות בהשתתפות תלמידי בית הספר. השנה, בחרה המורה למשחק והבימאית, דבי ג’ובאני-אלאלוף, להעלות עם קבוצת התיאטרון של בית הספר את המחזה  "טעונים" העוסק בקבוצת נערים בתקופת השואה. לאחר סדנת ממושכת והכנה לקראת העבודה על המחזה, התגבשה לה קבוצת תלמידים עמם יצאה ההפקה לדרך.

במסגרת החזרות על ההצגה, זכו חלק מהתלמידים לבקר בתיאטרון הקאמרי, למדוד תלבושות להצגה ולפגוש שחקנים מוכרים. כמו כן, זכו תלמידים נוספים לחוות לראשונה בחייהם שיעורי פיתוח קול והקלטה באולפן ולבצע חזרות על במת סטודיו "על הבמה".

המחזה "טעונים" מאת עידן זילברשטיין, אותו יעלו התלמידים עוסק  בסיפורם של בני נוער ביערות של אירופה בזמן השואה. בצל הניתוק שלהם מהמשפחה והבית ובצל האיום המתמיד על חייהם, הם בוחרים להקים כפר נוער קטן אך המציאות הקשה והמורכבת צצה בדמות קונפליקט שמחייב אותם להחליט, האם להקריב אחד מהם למען הקבוצה, או שהקבוצה כולה תעמוד בסכנת מוות.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, אילן בן סעדון: "מדובר באחד הפרויקטים החשובים שהאגף לשירותים חברתיים מוביל. היכולת להעצים נוער בתהליך מקצועי, שיטתי ואיכותי, תוך שיתוף של כל הגורמים המקצועיים והשגת תוצר מרגש כל כך, היא פשוט מדהימה. כיוזם הפרויקט אני מאמין כי לתיאטרון יש את היכולת להעצים את בני הנוער מצד אחד ואת החברה בה הוא פועל מצד שני.

בנוסף להצגה הבכורה שתעלה בשבוע הבא בכוונתנו לעלות את ההצגה גם בקרב בתי הספר התיכוניים בעיר. אני מאמין כי פעילות זו הינה ממעלה ראשונה ונוסיף לקיים אותה גם בעתיד ולקבוצות נוספות. אני רוצה להודות לדבי אלאלוף, הבימאית והמפיקה, על העבודה המצוינת שעשתה עם הנערים."

מנהל בית הספר, מיכאל בן שטרית: "תרבות ויצירה הן כלי פנטסטי לעיצוב התנהגות חיובית. לכל תלמיד יש כישרון תרבותי מסוים ואנו מעניקים להם את ההזדמנות להביאו לידי ביטוי". כשאני רואה אותם על הבמה, אני גאה בהם ויודע שהם מתנה גדולה שקיבלנו. כיום, שבוע לפני ההצגה, ביה"ס בהחלט יכול להיות גאה בשחקניו ובהישג אליו הגיעו, לאחר חודשים של עבודה לא קלה במחזה לא קל. כולי תקוה שערב ההצגה יהיה בלתי נשכח עבור השחקנים ויהוה נקודת שיא עבורם."

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות