חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

טקסי יום השואה במודיעין

 

טקס יום השואה המרכזי בעיר נערך כמו בכל שנה באמפי של תיכון רבין בהשתתפות כ-2,000 מתושבי העיר ובהם ראש העיר חיים ביבס, סגן ראש העיר, מיכאל חרל"פ, חברי המועצה הילה בן אליעזר, אלעד שמעונוביץ, רב מודיעין, הרב אליהו אלחרר ותושבים רבים

 

ברחבי ישראל ציינו ביום רביעי את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. טקסי זיכרון נערכו גם מודיעין, מכבים-רעות. טקס יום השואה המרכזי בעיר נערך כמו בכל שנה באמפי של תיכון רבין בהשתתפות כ-2,000 מתושבי העיר ובהם ראש העיר חיים ביבס, סגן ראש העיר, מיכאל חרל"פ, חברי המועצה הילה בן אליעזר, אלעד שמעונוביץ, רב מודיעין, הרב אליהו אלחרר ותושבים רבים.

את הטקס הובילה שכבת י"ב של תיכון עירוני א’. תלמידי השכבה שהיו לפני מספר חודשים במסע למחנות הריכוז וההשמדה בפולין, ערכו טקס מרשים ומרגש שכלל קטעי קריאה מקוריים, שירה, ריקוד וסיפורים שכתבו התלמידים ביומני המסע האישיים שלהם בעת ביקורם בפולין. הטקס הסתיים בשירת התקווה כאשר כל תלמידי שכבת י"ב של תיכון עלו על הבמה לשירת ההמנון.

טקס מקביל לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערך בתיכון מכבים-רעות. את הטקס בדומה לזה הנערך בתיכון רבין ערכו תלמידי שכבת י"ב של תיכון מכבים-רעות ורגשו את המשתתפים עם קטעי שירה וקריאה בטקס נכחו מאות תושבים ובהם ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי ורב מכבים רעות, הרב יעקב צ’קוטאי.

לאחר מכן נערכה בהיכל התרבות העירוני הקרנה מיוחדת של הסרט "באפלה". התושבים שהגיעו לאירוע צפו בסרט המתאר את סיפורו של לאופלד סוחה, עובד ביוב בעיר לבוב הפולנית שבשנת 1943 שהייתה תחת שלטון נאצי אכזרי. סוחה שהכיר את מערכות הביוב של העיר, נתן מחסה לקבוצת יהודים מגטו לבוב במהלך השואה. את האירועים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה הפיק אגף תרבות ואירועים בניהולו של אלון שמידט.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות