חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ראשי ערים ומועצות מקומיות מתגייסים למען ניצולי השואה

 

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה החתימו ראשי ערים ומועצות מקומיות את טביעת כף ידם בצבע צהוב, על קיר מיוחד שהקימה עמותת "אביב לניצולי השואה".  

 

עמותת ״אביב לניצולי השואה", גייסה לאחרונה ראשי ערים ומועצות מקומיות מכל רחבי הארץ שהתאחדו כולם בקריאה: "נותנים יד לניצולי השואה - כל ניצול שואה זכאי לחיות בכבוד וברווחה!". למען מטרה זו נרתםך המרכז לשלטון מקומי ובמהלך כינוס של ראשי הרשויות הם הוזמנו להחתים את ידם בצבע צהוב, כאות הזדהות עם 180,000 ניצולי השואה החיים כיום בישראל.

ראשי הרשויות שהתגייסו לפרויקט המיוחד: יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס (מודיעין), שמעון לנקרי (עכו), שלמה קטן (אלפי מנשה), אריק ברמי (יו"ר וועדה ממונה טייבה), דרור אלוני (כפר שמריהו), הרב חנוך זייברט (בני ברק), חובב צברי (קריית עקרון), טלי פלוסקוב (ערד), יוסי בכר (בת ים), יוסי ברודני (גבעת שמואל), ליזי דלריצה (גני תקווה), מוטי חי (אליכין), עופר בן אליעזר (רמת ישי), צביקה גנדלמן (חדרה), רוני גולן (תל מונד) ורן קוניק (גבעתיים). 

עמותת אביב לניצולי השואה פועלת מזה שמונה שנים למיצוי זכויות ניצולי השואה. העמותה מעניקה סיוע משפטי לניצולי השואה ובני משפחתם ללא כל תשלום, בכדי שיוכלו לקבל את הזכויות וההטבות המגיעות להם על פי חוק. מימוש הזכויות המגיעות לניצולים יכול להוות את ההבדל בין עוני לחיים בכבוד וברווחה. העמותה מפעילה, בשיתוף ארגון אש"ל ג’וינט ורשויות מקומיות את פרויקט "נקודות זכות" - מרכזי סיוע בקהילה, המנגישים את השירות לניצולי השואה באותן ערים. במסגרת הפרויקט אמורות לפעול 14 נקודות זכות, עד כה נפתחו שמונה נקודות זכות בערים שונות ובהן גם מודיעין ועכו. לקראת יום השואה המתקרב ובא, קוראת העמותה לכלל הציבור להצטרף לראשי הערים - להושיט לניצולי השואה יד ולתת להם את התחושה כי הם לא לבד.

 בערב יום השואה (15.4) תקיים העמותה את המצעד למען החיים - עצרת הזדהות עם ניצולי השואה, הגיבורים ששרדו את התופת. המצעד יצא מכיכר הבימה בתל - אביב ובמהלכו יוזמנו המשתתפים לצרף את טביעת ידם על קיר מיוחד שיוקם לצורך כך ולהצטרף לראשי הערים בקריאה כי להושיט יד לניצולי השואה. 

עו״ד אביבה סילברמן, מייסדת  ומנכלי"ת עמותת ״אביב לניצולי השואה״: ״בחרנו ביד הצהובה מאחר והיד מייצגת עשייה ועזרה, וזוהי מהותה של העמותה - סיוע שמוענק לניצולי השואה, מכל הלב וללא כל תמורה מצידם. בשנים האחרונות נעשו צעדים משמעותיים למען ניצולי השואה, אך עדיין להערכתנו מחצית מהניצולים  החיים כיום בישראל אינם מודעים לכלל הזכויות וההטבות להן הם זכאים, זאת מאחר ואלו פזורות בין מספר גופים ואף מתעדכנות מעת לעת. אני מקווה שגם השנה יצטרפו למצעד מאות אזרחים וקוראת לכל מי שמכיר ניצול שואה לפנות אלינו ולוודא שהוא אכן מקבל את כל זכויותיו״.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות