חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ההישג של ד”ר איליה בר ממכבים: לידת תאומים משני אבות שונים

 

גאווה מקומית - הישג ישראלי בינלאומי בתחום הפוריות: לידת תאומים, משני אבות שונים, שחלקו רחם משותפת אצל היולדת, לאחר תרומת ביצית

 

הישג ישראלי בינלאומי בתחום הפוריות: לידת תאומים, משני אבות שונים, שחלקו רחם משותפת אצל היולדת, לאחר תרומת ביצית.

הלידה המוצלחת היא סיום של תהליך הפריה מורכב שביצע ד"ר איליה בר מהמרכז הרפואי לפוריות. ההפריה בוצעה במקביל בצורה נפרדת בשתי קבוצות שונות של ביציות שכל אחת מהן הופרתה בזרע של אב אחר. העוברים שנוצרו התפתחו במעבדה במשך חמישה ימים, הזמן המקסימלי שבו עובר יכול להתפתח במעבדה מחוץ לרחם, וסמוך לתום התקופה נבחנה איכות העוברים. מכל קבוצה נבחר העובר הטוב ביותר בעל הסיכוי הגבוה להשיג הריון ולידה מוצלחים. שני העוברים הוחזרו לרחם ושניהם נקלטו והצליחו.

לדברי רופא הפוריות ד"ר איליה בר, בטיפול המיוחד נדרשו "200% אחוזי הצלחה" כי היה צריך להצליח ב-100% בכל אחת מההפריות שבוצעו בנפרד ובקליטה של שתיהן ברחם. בשום מקרה לא רצינו להחזיר יותר משני עוברים כדי למנוע מצב של הריון רב עוברי שאינו מומלץ בשום מקרה. כבר בשיחה הראשונית ההורים המיועדים הביעו את רצונם לבצע הריון משולב משני האבות, פעלנו להשיג את רצונם ואני שמח שהצלחנו כבר במחזור הטיפול הראשון שהם עשו אצלנו.

שלישית ההורים הגיעה למרכז הרפואי לפוריות לאחר מספר ניסיונות של טיפולים שהסתיימו באכזבה. ד"ר בר חושף שהסוד להצלחה הוא ביצוע בדיקות מקיפות לכל אחד מהמעורבים, שערכו כחודש שלם עוד טרם הטיפול הראשון. בו נבחן מצב הפוריות של כל אחד מהם כולל הרמה הגנטית של זרע האבות והביציות ויכולת הקליטה של ההיריון ברחם. בתום חודש הבדיקה הוחלט על דרך הטיפול ורק אז התחלנו לפעול. אסטרטגיה זו שונה משיטת ה"ניסוי וטעיה" שנהוגה במרבית טיפולי הפוריות בישראל וכרוכה בכישלונות ומפחי נפש רבים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות