חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מודיעין חופשית: מדוע איש לא ניגש למכרז השדרה המרכזית של המע”ר

 

פרויקט הדגל קיבל השבוע סטירה מצלצלת, כאשר אף גורם לא ניגש למכרז על מגרשים בצדה המסחרי של השדרה המרכזית של המע”ר.זה רק חלק בעדכון השבועי של ”מודיעין חופשית”

 

עדכון מישיבת מועצת העיר שהתקיימה ב- 1/4/15 - בחודש פברואר השנה, פניתי אל ראש העיר חיים ביבס וביקשתי להביא לאישור חברי מועצת העיר, מועמדות שלי כחבר בוועדת ביקורת, וכחבר בוועדת האזרחים הוותיקים. זאת בהסתמך על ניסיוני

ב- 2 הוועדות:

•·  כחבר מועצת העיר וכחבר האופוזיציה בשנת 2008, הייתי יו"ר וועדת ביקורת, וחבר בוועדות הכספים ומכרזים.

•· כחבר מועצת העיר בהווה, הייתי עד לאחרונה יו"ר וועדת האזרחים הוותיקים, ומחזיק תיק האזרחים הוותיקים, ופעלתי רבות בכדי לשדרג את הפעילויות של האזרחים הוותיקים, ולהיטיב יותר את איכות חייהם.

הערכתי שראש העיר ביבס ידחה את בקשתי להצטרף כחבר וועדת ביקורת, כנראה מחשש שמא אדרוש כחבר הוועדה לקיים ביקורת שאינו מעוניין בה !

כמו"כ, הערכתי שראש העיר יחייב את חברי המועצה בקואליציה לפחות להימנע מהצבעה בעד מועמדותי לוועדות הנ"ל, למרות שאני יודע שרובם תומכים במועמדותי ורואים בי מועמד ראוי ומתאים להיות חבר בוועדות הנ"ל.

אף על פי כן, לפני ישיבת מועצת העיר השבוע, פניתי אל מרבית חברי המועצה וביקשתי מהם להצביע באופן אובייקטיבי בעד המינויים שלי כחבר בוועדות הנ"ל, אם הם סבורים שאני ראוי ומתאים להיות חבר בוועדות הנ"ל.

למרות פנייתי אל חברי מועצת העיר, רובם נמנעו מהצבעה בעד מועמדותי כחבר בוועדות הנ"ל, ולכן מועמדותי לחברות בוועדת ביקורת נדחתה.

יחד עם זאת, מועמדותי לחברות בוועדת האזרחים הוותיקים אושרה ע"י חברי מועצת העיר.

•4.שאילתא בנושא הסכם העירייה עם אדריכלית נעמה מליס - בישיבת מועצת העיר השבוע, הוצגה שאילתה שהגשתי לראש העיר חיים ביבס בנושא ההסכם (בסכום של 7 ספרות) שנחתם בין העירייה לבין אדריכלית נעמה מליס, לתכנון תכנית המתאר של העיר מודיעין-מכבים-רעות, בשני שלבים המתייחסים לשכונות המתוכננות להיבנות בשנים הקרובות, ותכנית לשטחים שנקבעו כשטחים לתכנון בעתיד.

•4.1. שאלתי את ראש העיר מדוע העירייה העדיפה את הצעתה של אד' מליס, למרות שהייתה במחיר גבוה בכמה מאות אלפי מאשר ההצעות של שני משרדי האדריכלים האחרים ?

•4.2.  כמו"כ, שאלתי מדוע בהצעת המחיר של אדריכלית מליס ובסעיף 2.7 בהסכם איתה, כתוב שהמדד הוא מדד המחירים לצרכן המתפרסם בכל חודש ע"י הלמ"ס, אך לעומת זאת בסעיף 12.1.3 בהסכם, כתוב שהמדד יהיה מדד הבניה, ושכר האדריכלית יהיה צמוד למדד הבניה. מדוע שכר אד' מליס צמוד למדד הבניה שהיה 0.6% במצטבר ב- 12 החודשים האחרונים, ולא למדד המחירים לצרכן שהיה שלילי 1.1%(-) במצטבר ב-12 החודשים האחרונים ?

•4.3. בנוסף, לא היה ברור לי מדוע בחירת האדריכלית וההסכם עם האדריכלית, לא הובאו מראש לדיון ולאישור חברי מועצת העיר, בוודאי כאשר מדובר בהסכם שעלותו היא גבוהה מאד.

תשובת ראש העיר:

•·וועדת היועצים בהרכב מנכ"ל העירייה, גזבר העירייה, ומהנדס העיר, אישרה את ההתקשרות עם אד' נעמה מליס, למרות שהייתה הגבוהה ביותר, לאור המלצת מהנדס העיר, לאור ניסיונה של המתכננת והתכנון החדשני שלה ותפיסת עירוניות שהיא הציגה.

• בנושא המדד להצמדת התשלומים לאד' נעמה מליס, מדובר בטעות קולמוס, המדד הוא מדד תשומות הבניה.

•  כמו"כ, הייתה פניה ל- 3 משרדי אדריכלים, למרות שאין חובה לקיים מכרז, וגם אין חובה להביא את ההתקשרות למועצה.

מניסיוני בענייני רכש, חוזים, מו"מ מול ספקים, כאשר ישנם 3 ספקים שהצעתו של הספק המועדף על ידי היא גבוהה יותר מהצעות אחרות, אני מודיע לספק המועדף שיפחית את הצעת המחיר שלו למחיר ההצעה הזולה ביותר, אם ברצונו לזכות בעבודה/חוזה, ובוודאי כאשר מדובר בחיסכון בכספי הציבור !

האם העירייה ניהלה מו"מ להפחתת הצעתה של אדריכלית מליס בכמה מאות אלפי ₪ לפחות ?

•5.מכתב לביבס - מצ"ב העתק מכתבי לראש העיר חיים ביבס בנושא בית הקפה שיהיה פתוח גם בשבתות בפארק ענבה.

מהבטחות ומניסיון העבר, למדנו שלא להאמין להכרזות והבטחות ריקות מתוכן.

אנו נברך על פתיחת בית קפה בשבתות בפארק ענבה, רק כאשר נראה את זה קורה לתקופה ארוכה.

•7. האם גם בית הקפה החדש בענאבה יהא סגור בשבת? - http://mcity.co.il/index.php?id=56688 -

כתבה של קובי אור. אחרי ש"קפית" שזכתה במכרז בית הקפה שנפתח בפאתי פארק ענאבה ולא פתחה אותו בשבת, עתה היא ניגשת גם למכרז החדש של בית הקפה בתוך הפארק.

אבי אלבז מבקש מביבס לעמוד הפעם על המשמר.

•8. רשות מקרקעי ישראל מגישה: שיטת "מצליח" - פרויקט הדגל של העיריה קיבל השבוע סטירה מצלצלת, כאשר אף גורם לא ניגש למכרז על מגרשים בצדה המסחרי של השדרה המרכזית של המע"ר. הסיבה: מחירים גבוהים במיוחד שדרשה רשות מקרקעי ישראל, לצד הוצאות פיתוח מופרזות, כולל השתת עלות קו הרכבת "קשת מודיעין" על היזמים. לעומת זאת, מתחמי הבניה למגורים נמכרו כמו לחמניות חמות ובמחירים מפולפלים. חיים ביבס איים להקפיא את כל הבניה במודיעין ותוך מספר ימים רשות מקרקעי ישראל התקפלה. במכרז החדש, שיצא אחרי החג, כבר לא נותר זכר למיליונים שנדרשו עבור הרכבת.

•9.  מכרז להקמת מרכז אקדמי בעיר

http://www.land.gov.il/PirsumMichrazim/Aspx/pirsumDetails.aspx?id=4112014מר&rc=3&tr=4 - חוברת המכרז הייתה אמורה להתפרסם ב- 26/1/15 (לפני חודשיים), אך עד עתה לא פורסמה.

מדוע רשות מקרקעי ישראל צריכה לטפל בהקמת מבנים למרכז להשכלה גבוהה בעיר ? מדוע החוברת לא פורסמה עד עתה ? מוזר ... מריח לא טוב ...

במהלך השנה האחרונה יזמתי מהלכים שונים לקידום הקמת המרכז האקדמי: יזמתי והכנתי מכתב פניה לתורמים, בחתימת ראש העיר חיים ביבס ובחתימתי ; נפגשתי עם ראש העיר, יחד עם יזמת בכירה שהזמנתי לפגישה - יזמת שהקימה וניהלה מכללה לפני שנים אחדות ; פניתי לקבלן/יזם  בעל ניסיון בהקמת מעונות לסטודנטים, כשלב מקדים להקמת מרכז אקדמי - כל יוזמותיי בנושא נידחו ע"י ראש העיר חיים ביבס.

•10  מכתבים למערכות המקומונים - אני פונה אליכם כנציגי הציבור החופשי-חילוני ומבקש שתכתבו מכתבים למערכות המקומונים, בכל הנושאים שעל סדר היום בעיר - בתי קפה בשבתות, הקצאות מגרשים לעמותות דתיות, כשרות וכו'.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות