חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גם השנה זוכרים - אבל אחרת. זיכרון בסלון 2015 במודיעין

 

חבר המועצה שחר מי-און, החל את יוזמת זכרון בסלון בעיר לפני שלוש שנים, אז פתח את סלון ביתו לקיום המפגש ביום השואה. בשנה שעברה גדל מספר המבקשים להשתתף בפרוייקט עד למאוד, ונפתחו מפגשים בבתים נוספים בעיר.

 

חבר המועצה שחר מי-און, החל את יוזמת זכרון בסלון בעיר לפני שלוש שנים, אז פתח את סלון ביתו לקיום המפגש ביום השואה. בשנה שעברה גדל מספר המבקשים להשתתף בפרוייקט עד למאוד, ונפתחו מפגשים בבתים נוספים בעיר. השנה, התבקש מי-און ע"י מארגני "זכרון בסלון" לרכז את הפניות בעיר, ולהיות האדם המקשר בין תושבים המעוניינים לארח בביתם מפגש כזה, לבין ארגון "זכרון בסלון" המתאם את אנשי העדות למפגשים.  

זיכרון בסלון התחיל בערב אחד, בסלון אחד, מתוך תחושה שהזיקה שלנו לטקסי יום הזיכרון ביום השואה הולכת ונחלשת, וכי לרבים מאתנו אין דרך טובה להתחבר ליום הזה, לעסוק בו, להיזכר ולחשוב. זיכרון בסלון זו השנה החמישית, הולך והופך לתופעה חברתית בהיקפים גדולים. בכל שנה מצטרפים עוד ועוד אנשים ובוחרים לציין את ערב יום השואה בסלון ביתם, באופן אינטימי. 

ערב של זיכרון בסלון נפתח בשיחה עם איש / אשת עדות שמגיעים לספר את הסיפור האישי שלהם בסביבה קשובה ומחבקת. כך גם נחשפים אנשים רבים לסיפורים האישיים והחשובים כל כך של אלו שבעוד כמה שנים, לצערנו הרב, כבר לא בטוח יהיו עימנו. בחלקו השני של הערב ניתנת הזדמנות עבור כל אחד ואחד מהמשתתפים לשתף מעצמו; בשלב זה ניתן להקריא שיר, להקרין סרט או כל דבר שרוצים לבטא בצורה קצת אחרת. בחלק השלישי והאחרון של הערב מתקיימת שיחה פתוחה בין כלל המשתתפים במטרה לדון בשואה ובהשלכותיה השונות בעבר, בהווה ובעתיד.  

זיכרון בסלון פונה לדור חדש המחפש שיח משמעותי על השואה ובמטרה לעבור לשיח של תיקון, ערכים וזהות ומאפשר דיון לא פורמלי חוצה גבולות תרבותיים ופוליטיים על הזיכרון והקשר לישראל בשנת 2015. גם השנה במקביל לטקסים הממלכתיים יציינו את ערב יום השואה בסלונים רבים ברחבי הארץ ובעולם בצורה קצת אחרת. זיכרון בסלון מציע אלטרנטיבה משמעותית לכל מי שמחפש דרך אחרת לציון יום השואה, להתחבר, להקשיב ולשתף.

תושבים המעוניינים לארח בביתם השנה אירוע "זכרון בסלון" מוזמנים לפנות לשחר מי-און בדוא"ל: meyon.s@gmail.com  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות