חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מימונה 2015

 

חג הפסח כבר כאן ובעירייה מתכוננים למימונה המסורתית של תושבי מודיעין מכבים רעות שתתקיים במוצאי החג בבניין העירייה. חגיגת המימונה העממית אליה מוזמנים כל תושבי העיר תכלול אוהל אירוח שיוקם בבניין, תלבושות מסורתיות, כיבוד כמיטב המסורת והופעה של הזמר הים תיכוני, רועי סנדלר ולהקתו.  

 

מקור החג העממי מימונה שהחל ככל הנראה במאה ה-18 הוא במסורת של יהודי מרוקו, טוניס ולוב. קיימים הסברים רבים לקיומו של החג כאשר אחד מהם הוא שבפסח יהודים לא נהגו לאכול אחד אצל השני מטעמי כשרות ובסוף החג הם נהגו לפתוח את בתיהם לכל ולסעוד אחד אצל השני. עם זאת המקור ההלכתי ליום זה נובע מהגדר ההלכתי של אסרו חג, שמשמעותו עשיית שמחה בסעודת צאת החג.

גם למקור השם סברות רבות אך הסברה הרוות היא שמקורו במילה העברית "אמונה" מפני שהחג נחגג בחודש ניסן שעל פי התלמוד הסיכוי לגאולה בחודש זה רב יותר. יש הסוברים כי השם מימונה נובע משמו של אבי הרמב"ם, הרב מיימון הדיין, שיום המימונה חל ביום פטירתו וסברה נוספת היא שמקור השם נובע מהמילה הערבית "מימון" שפירושה מזל והצלחה.

חגיגות המימונה המסורתית של העיר אותה מפיק אגף התרבות ואירועים, תיערך ביום שבת, כ"ב ניסן תשע"ה,  11.04.15  בשעה 21:00 בלובי של בניין העירייה, רח’ תלתן 1. באירוע ישתתפו ראש העיר חיים ביבס, רבי העיר, הרב אליהו אלחרר והרב יעקב ציקוטאי, חברי מועצה וכמובן תושבי העיר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות