חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מתנכלים לחינוך התורני על רקע פוליטי

 

כך טוען חבר המועצה דנינו שפנה אל שרת החינוך וביקש את התערבותה המיידית להקצאת כיתות לגני "מאירות מודיעין". דנינו: "קיבלנו מסרים מהנהלת העירייה כי התנהגותי הפוליטית היא הגורמת להתנגדות". הדוברות בתגובה: "כל מניעי העירייה הם ענייניים בלבד ונובעים מדרישות החוק"

 

חבר המועצה, מאיר דנינו (ש"ס), פנה לשרת החינוך וביקש את התערבותה המיידית לאור ההרשמה המוגברת לרשת גני מאירות מודיעין בעיר וסירובה של העירייה להקצות כיתות גן.

במכתבו לשרה מציין דנינו כי השנה נרשמו בשכונת קייזר קרוב ל-200 תלמידים שהם כ-5 כיתות גן וזאת בנוסף לשתיים הפועלות בשכונה. "ההורים מעוניינים בחינוך המעולה שלנו למרות שחלקם נרשמו גם למערכת הממלכתית. זאת כיוון שהעירייה אף פעם אינה מקצה לנו את המגיע (בהתאם לחוזר מנכ"ל משנת 92’) כמקובל בכל שנה וכפי שהובטח מכבר והורים רבים נותרים ללא מענה ומופנים לחנוך הממ"ד או הממלכתי".

"לצערי, העירייה הודיעה לנו כי אינה מוכנה להקצות כיתות למרות ההרשמה המוגברת", כותב דנינו לשרת החינוך, "הודעה זו מגיעה פחות מחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים מה שמקשה במיוחד על המצב. קיבלנו מסרים מהנהלת העירייה כי התנהגותי הפוליטית היא הגורמת להתנגדות ראש העיר. דבר שאינו תקין בכל אמות מידה ומחזיר אותנו לתקופות אפילות בחיי העם היהודי. לפיכך אבקשך, כבוד שרת החינוך, להתערב באופן מיידי בכדי למנוע את האפליה הזו של תושבי מודיעין החפצים בחינוך תורני שורשי. אני מציע לעכב מתן כל הקצבות לעיר עד לביטול האפליה הפוגעת הזו. אני בטוח כי אם היה מדובר בגנים לערבים או לקבוצות מיעוטים אחרות לא היינו רואים התנכלות כזו".

רשת מעיין החינוך התורני פועלת במודיעין כבר קרוב לעשר שנים ומפעילה את גני מאירות מודיעין לגילאי טרום חובה וחובה.

תגובת דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: "עיריית מודיעין מכבים רעות אינה עוסקת בחשבונאות פוליטית על גב התושבים ומחויבת לדאוג לצרכי התושבים בעיר, תוך עמידה בדרישות החוק. כך פועלת העירייה גם במקרה זה. העירייה מחויבת להעניק חינוך ממלכתי וממלכתי דתי ברחבי העיר ועושה כך. לעירייה אין כיום מבנים פנויים לאיוש ע"י גנים פרטיים וכל משאבי העירייה מופנים למתן שירותי חינוך לחינוך הממלכתי והממ"ד, המגיעים לתושבי העיר".

"המסמך אליו מתכוון חבר המועצה דנינו במכתבו, יצא בשנת 1992, לפני נוהל הקצאות שיצא בשנת 2000. נוהל הקצאות מחייב את העירייה לקיים נוהל הקצאת קרקע, גם לעמותות המעוניינות במוסדות חינוכיים, ששמותיהם מפורטים בחוזר משנת 1992. לא התבקשה הקצאת קרקע עבור הגנים אליהם מתייחס המכתב. אין לעירייה כל יכולת להקצות כעת קרקע לגנים אלה, ללא שהתקיים נוהל הקצאות על פי חוק. יש להדגיש כי כל מניעי העירייה הם ענייניים בלבד ונובעים מדרישות החוק".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות