/home/mcitycoi/public_html/files_media/4acbfdb8517bb1a843969de62be0f530.jpg not found
חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עירוני ג’: כחלון בראש עם 22%

 

אין הגיון. בעוד המחנה הציוני זוכה בעירוני ב’ בקושי ב 18% מקולות התלמידים ויש עתיד ב 34%, הנה בעירוני א’ בוזי גרף 42% מול 14% בלבד של לפיד ובעירוני ג’ חגג כחלון בראש עם 22%. בקיצור, כלום לא אומר כלום

 

הבחירות מתקרבות בצעדי ענק ובבתי הספר בעיר מתכוננים ומנצלים את ההזדמנות ללמד את התלמידים דמוקרטיה מהי. ביום שישי האחרון בעיצומה של הסערה התקיים בבית הספר עירוני ב’ על שם יצחק רבין הפנינג דוכנים ופאנל בחירות שהופק ואורגן על ידי ועדה של 24 תלמידים מכיתות י"א י"ב. למרות הסערה, הגיעו לבית הספר נציגי המפלגות: הבית היהודי, הליכוד, המחנה הציוני, יש עתיד, ישראל ביתנו, כולנו, מרצ. נציגי המפלגות הציגו בפני התלמידים את עיקרי עמדות המפלגה אותו ייצגו, תלו שלטים וחילקו מדבקות ופליירים.  כמו כן ענו הנציגים לשאלות שהופנו מצד התלמידים קיימו דיונים רבים.

לאחר מכן עברו התלמידים לצפות בפאנל הבחירות שהתקיים באולם בית הספר. הפאנל הורכב ממפלגת יש עתיד אותה ייצגה ח"כ קארין אלהרר, ממפלגת הליכוד הגיע אבי דיכטר, ממפלגת הבית היהודי הגיע השר אורי אריאל, ממפלגת כולנו הגיע שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, מיכאל אורן, ממפלגת ישראל ביתנו הגיע אלכס קושניר, ממפלגת מרצ הגיע מוסי רז ומהמחנה הציוני הגיע אלון פילץ.

לחברי הפאנל הוצגו שלוש שאלות כאשר לכל מתמודד היו שתי דקות לענות על כל שאלה. הפאנל התקדם בצורה חלקה ומאורגנת ולאחריו התקיימו בחירות דמה נפרדות לשכבת י"א ו-י"ב, כאשר במהלך ההצבעות נשארו רוב נציגי המפלגות ותלמידים זכו לנהל עמם דיונים. דרך נוספת לערב את התלמידים הייתה באמצעות פתקים שעליהם הודפס ברקוד שאפשר לתלמידים ולכל הנוכחים באירוע גישה לשאלון האינטרנטי שכלל שאלות בנוגע לנושאים הבוערים בבחירות ושאלות בנוגע למתמודדים ולהשפעותיו של הפאנל. לאחר ספירת הקולות התקבלו התוצאות: יש עתיד זכו לתמיכה של 34% מהתלמידים, אחריהם המחנה הציוני עם 18%, מרצ עם 14%, הליכוד וישראל ביתנו עם 10% כ"א, כולנו ועלה ירוק קיבלו 4%, הבית היהודי 3% מהקולות והרשימה הערבית, הרשימה המשותפת ועוצמה לישראל קיבלו אחוז אחד בלבד.

הפאנל בעירוני א’

פאנל נוסף נערך השבוע גם בעירוני א’ עבור תלמידי החטיבה העליונה, בהשתתפות ח"כ צחי הנגבי מהליכוד, ח"כ אראל מרגלית מהמחנה הציוני, ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד וד"ר לורה ורטון ממרצ. לפאנל קדם חודש של פעילות בנושא דמוקרטיה כאשר במהלך שעורי החינוך והאזרחות, נחשפו התלמידים בכל שכבות הגיל למידע מגוון ולעמדות שונות בנושאי בחירות ודמוקרטיה. את הפאנל הובילו חברי מועצת התלמידים בשיתוף עם צוות החינוך החברתי וצוות האזרחות. כמו כן, הוקם צוות היגוי משכבות י"א ו-י"ב שהיו שותפים מלאים בתהליך ההכנה וכתיבת השאלות שהופנו למשתתפים על ידם. במהלך הפאנל הרצו הנציגים בפני התלמידים וענו על שאלותיהם. את היום סיימו התלמידים בבחירות בפועל ולאחר ספירת הקולות התפרסמו התוצאות של שלושת המפלגות המובילות: "המחנה הציוני" זכה ברוב קולות עם 41% מקולות התלמידים. למקום השני הגיעה מפלגת "הליכוד" עם 18% מהקולות ולמקום השלישי הגיעה מפלגת "יש עתיד" עם 14% מהקולות.

בית הספר עירוני ג’ ע"ש מוטה גור ניצל גם הוא את ההזדמנות ללמד את תלמידי בית הספר על דמוקרטיה ובחירות בישראל ובמהלך השבועות האחרונים קיימו פעילות ענפה בנושא. במבואת בית הספר הוצבו לוחות קיר עם מצעי המפלגות המתמודדות לבחירות לכנסת ה-20, בכיתות

למדו התלמידים מגוון שיעורים על דמוקרטיה וביצעו פעילויות שונות סביב נושא הבחירות. זאת  מתוך מטרה להעלות למודעות את החשיבות והעקרונות של הדמוקרטיה.

שיאו של התהליך בא לידי ביטוי בפאנל בחירות שנערך השבוע בו התארחו גם את תלמידי שכבות י"ב מתיכון "יחד" ומתיכון "ברנקו וייס". בפאנל השתתפו נציגים משבע מפלגות שונות והוא שיקף את מגוון הדעות של הקשת הפוליטית. כל נציג הציג את מצע מפלגתו בזמן מוקצב, ולאחר מכן תלמידים שאלו שאלות. תלמידי בית הספר יצאו מהפאנל עם חשיבה והתעוררות לשיח נוסף. צוות אזרחות קיים דיון בכיתות בעקבות הפאנל. לקראת סיום התהליך התקיימו בבית הספר בחירות מדומות בשכבות י"א - י"ב.

התוצאות בתיכון עירוני ג’ (כולל תלמידי יחד וברנקו ויס): כולנו 22%, "יש עתיד" 19%, הליכוד 17%, המחנה הציוני 16%. הבית היהודי 9%, מרצ 5% ישראל ביתנו 3%. עלה ירוק, ש"ס והעם איתנו 2%, הפיראטים ויהדות התורה אחוז אחד בלבד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות