חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”ליונס מודיעין” בסדנא על ”תרבות בילוי בני נוער ומניעת שימוש בסמים ואלכוהול ”

 

חברי מועדון "ליונס מודיעין" התכנסו השבוע בשילת, בביתם של חברי המועדון לסדנא על "תרבות בילוי בני נוער ומניעת שימוש בסמים ואלכוהול".  

 

הסדנא אורגנה כסדנת העשרה לחברי המועדון שמובילים בשיתוף מלא עם עיריית מודיעין את פרויקט "הזולה" בעיר ונועדה לתת לחברי המועדון כלים, מידע ו"טיפים" לזיהוי בני נוער הצורכים סמים והדרכה בדרכי ההתמודדות אתם.

מנחה הסדנא, שלומי פורקוס, מנחה סדנאות במסגרת עמותת "אל-סם" ומשמש כמנהל מחלקת איתור בני נוער שמשתמשים בסמים ואלכוהול בעיריית חדרה, שילב בהרצאה סרטוני הדגמה על התוצאות ההרסניות והקשות של שימוש באלכוהול ע"י בני נוער, עמד על היקף צריכת האלכוהול על ידם ופירט את סוגי הסמים, הסיבות לצריכתם ותוצאות השימוש בהם.

"תשעים אחוז מבני הנוער שותים אלכוהול וישראל נמצאת בין עשר המדינות המובילות בעולם בנושא שימוש באלכוהול" אמר והוסיף: "אלכוהול הוא סם שהשפעתו על המשתמש היא מיידית, הרסנית ומסוכנת. תוצאותיו: ונדליזם, אובדן הכרה, הרעלת אלכוהול, עבירות מין וסכינאות".

בנוסף להדגמת ההשפעה הקשה של השימוש באלכוהול ע"י בני הנוער, קבלו חברי המועדון מידע על סוגי הסמים האחרים הנפוצים בשימוש בני הנוער והשפעתם על ההתנהגות. סמי חשיש/גראס, מריחואנה וכן סמי פיצוציה כמו ה"מיסטר נייס גאיי", שמציף בימים אלה את השוק בגלל מחירו הנמוך והשפעתו המיידית. הסם קשה לאיתור בבדיקות רפואיות וגורם להתדרדרות נפשית והתמכרות קשה.

לקראת סיום, צייד שלומי, את החברים ב"טיפים" לזיהוי נוער הצורך סמים ועמד על החשיבות של יצירת קשר עם הנוער ממקום מכיל, סבלני, שאינו שיפוטי, תומך ומעצים.

ההרצאה שעוררה שיח והשתתפות ערה של החברים הובילה למסקנה המשותפת של הצורך בקיום סדרה של סדנאות כדי להעמיק את הידע ולקבל תשובות לשאלות רבות שנשארו פתוחות....

הסדנא אורגנה ע"י הנהלת מועדון "ליונס מודיעין "בשיתוף מנהל האגף לשירותים חברתיים בעירייה ובהשתתפות נציגיו: מיטל אשור, מנהלת עירונית למאבק בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער וחגית אלפסי, רכזת הסברה ומניעת שימוש בסמים ואלכוהול ורכזת סיירת הורים בעיר ובמעמד אילן בן סעדון, סגן ראש העיר מודיעין מכבים רעות ומחזיק התיק למאבק בסמים ואלכוהול. כולם השתתפו בסדנא  ופועלים במשך כל ימות השנה בתיאום ושיתוף פעולה הדדי למניעת שימוש בסמים ואלכוהול על ידי בני הנוער בעיר.

כתבה: חיה כץ, חברה במועדון "ליונס מודיעין".

צילום: ימי טרסי, משנה ראשון לנשיא, מועדון "ליונס מודיעין".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות