חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שי פירון בעיר

 

ביום חמישי בשבוע שעבר נערך במודיעין חוג בית עם שר החינוך לשעבר, ח"כ שי פירון. עשרות מתושבי העיר הגיעו לשמוע את פירון ולשאול שאלות לגבי משנתו החינוכית והרפורמות שביצע במערכת החינוך.

 

ביום חמישי בשבוע שעבר נערך במודיעין חוג בית עם שר החינוך לשעבר, ח"כ שי פירון. עשרות מתושבי העיר הגיעו לשמוע את פירון ולשאול שאלות לגבי משנתו החינוכית והרפורמות שביצע במערכת החינוך.

פירון הביע את התסכול שלו מכך שמערכת הבחירות לא נסובה סביב שאלות שהן בלב קיומה של החברה הישראלית: "אני חושב שלמדינה יש בעיות הרבה יותר גדולות ממערכת היחסים בין בנימין לשרה נתניתו. חשבתי שהבחירות הן הזדמנות לשאול שאלות עמוקות מי אנחנו באמת, ולאן אנחנו הולכים. לעשות "רפרש", לעצור לרגע, ולחשוב איך היינו רוצים שהמדינה שלנו תראה". 

פירון הסביר מדוע בחר יאיר לפיד דווקא בתיק האוצר ולא בתיק החוץ: "יאיר היה יכול להיות שר חוץ, אני שר לאזרחים ותיקים, יעל גרמן שרה לעניינים אסטרטגיים וכך הלאה. אם היינו שם, לא היו לכם טענות כלפינו ולא הייתם מתאכזבים- כי לא היינו באמת עושים כלום. במקום זה, הלכנו למהלך שנחשב התאבדותי בפוליטיקה הישראלית: מפלגה אחת שלטה ב-5 התיקים המרכזיים על ההתחלה. הלכנו על המשרדים החשובים ביותר לאורח החיים הישראלי. משרד החינוך למשל- זה לא עניין פרסונלי. זו תפיסה שאי אפשר לעשות שינוי בישראל בלי מערכת החינוך.

ותיק האוצר היה הכרחי כדי לאפשר כלכלית את כל השינויים שהחלטנו לבצע".  פירון הסביר כי הלימודים בארץ כיום מתנהלים סביב מבחנים: "התהליך הזה כבר לא מקובל בחו"ל. כל המדינות המובילות בהישגים החינוכיים והלימודיים לא מתרכזות סביב מבחנים. כדי לשנות תהליך כזה לוקח שנים" אמר פירון בתשובה לשאלה מהקהל, מדוע לא התרחש שינוי גדול יותר בתקופתו כשר החינוך: "התחלתי בתהליך, אבל אפילו התלמידים היום נמצאים במקום שהם לא מאמינים שיש אפשרות לשינוי. הם שואלים שאלות של זקנים כשאנחנו מקיימים שיח, ומביעים חוסר אמון.

אחרי שהשיחה ממשיכה, הם מפשירים, ופתאום רואים ניצנים של תקווה. אבל חמש דקות אחרי שאלך הם יחזרו לא להאמין". פירון הסביר כי כדי לחולל שינוי יש לחזור על דברים שוב ושוב, והטמעת תהליכים היא ארוכה ומתבצעת לאורך שנים: "מערכת החינוך לא יכולה לעשות שינוי כ"כ גדול תוך שנה ושמונה חדשים בלבד. התחלנו, אבל נדרש תהליך ארוך כדי להמשיך". 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות