חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יער בן שמן או רחוב יער בן שמן - מה וויז יעשה

 

הרחובות החדשים בשכונת נופים ייקראו על שם יערות ישראל- כך החליטה מועצת העיר בישיבתה בשבוע שעבר. בכך קיבלה המועצה את המלצותיה של ועדת השמות העירונית בראשות חבר המועצה אלעד שמעונוביץ. ואיך יגיב וויז...

 

הרחובות החדשים בשכונת נופים ייקראו על שם יערות ישראל- כך החליטה מועצת העיר בישיבתה בשבוע שעבר. בכך קיבלה המועצה את המלצותיה של ועדת השמות העירונית בראשות חבר המועצה אלעד שמעונוביץ. הוועדה מורכבת מתושבי העיר הממלאים את תפקידם בהתנדבות ומלווה ע"י אנשי המקצוע בעירייה.

על פי ההחלטה, 12 הרחובות בשכונה העתידית שלאחרונה החלה בנייתה, ייקראו בשמות: יער בן שמן, יער בארי, יער חרובית, יער ברעם, יער חצרים, יער ירושלים, יער יתיר, יער אשתאול, יער חניתה, יער הזורע, ויער אלונים. שמו של הרחוב המרכזי בשכונה ייקרא ’יערות ישראל’ והוא יוביל לשאר הרחובות.

שמעונוביץ הסביר בישיבה כי "במודיעין שמות הרחובות הם הומוגניים ומורכבים ממשפחת שמות דומה הקשורה לשם השכונה כמו לדוגמה שמות של סוגים שונים של פרחים בשכונת הפרחים, ובכך קל יותר להתמצא ולהגיע לרחובות. לכן חפשנו משפחת שמות שאינה קיימת בעיר, יש לה מגוון שמות שאינם דומים לרחובות אחרים בעיר כדי לא ליצור בלבול, ושמות הקשורים לשם השכונה שנקבע, שכונת נופים". 

עוד החליטה הוועדה כי השם המלא של הרחוב, יהיה עם המילה יער, לדוגמה רחוב ’יער בן-שמן’ ולא רק ’בן-שמן’ בדומה למילה ’נחל’ הנמצאת לפני כל שם רחוב בשכונת הנחלים על מנת להקל על מציאת הרחובות החדשים.

עוד החליטה הוועדה לקרוא לשדרה המרכזית היוצאת מכביש 431 לכניסה הראשית לשכונה, שדרות ענבה, שכן בעתיד השדרה גם תוביל לכניסה מרכזית לפארק ענבה כשייבנו שלבים ב’ ו-ג’ העתידיים.

הוועדה החליטה להעניק שם חדש לרחוב הולנדי שנוצר בשכונת הכרמים בפרויקט של חברת ’דמרי’. התכנון המקורי היה שהבתים ישויכו לרחובות הלוח העברי וכסלו, אך בפרויקט נבנה רחוב הולנדי המשמש ככניסה לחזיתות הבניינים ולחניות שלהם וחברי הוועדה רצו להקל על תושבי ששת הבניינים הנמצאים ברחוב החדש. שמות הרחובות בשכונה שייכים לחודשים ומועדים, ולכן הוחלט לקרוא לרחוב החדש ’חגי ישראל’. עוד החליטה הוועדה לאשרר החלטה נוספת שהתקבלה בעבר, לפיה המבנים הנמצאים בתוך העמקים המרכזיים בעיר יקבלו את הכתובת ’גינות’, כמו לדוגמה גינות דותן בתוך רחוב עמק דותן. השם יחול על עמק זבולון, עמק האלה ושדרות יצחק רבין בהתאמה.

יו"ר ועדת השמות, חבר המועצה אלעד שמעונוביץ: "בקדנציה הקודמת שינתה הוועדה את שמות השכונות בעיר. אם בעבר השמות היו על פי אדריכלים או חברות בנייה, היום השמות הם קהילתיים התואמים את שמות הרחובות בשכונה ואת אופייה של העיר. ראינו איך בשיווק ובפרסומים של קבוצות הרכישה והיזמים בשכונה החדשה, השם החדש ’נופים’ כבר הושרש, וזו המטרה שלנו בקדנציה הקרובה: להקדים את שמות השכונות והרחובות במתחמים החדשים ולקבוע אותם מראש כי קשה הרבה יותר לשנות שם קיים לאחר שהוא משתרש".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות