חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ממגרים את האלימות

 

הוועדה למיגור האלימות בראשותו של סגן ראש העיר אילן בן סעדון התכנסה ביום ראשון האחרון לדיון סביב סוגיות האלימות, ונדאליזם, אלכוהול וסמים  

 

ביום ראשון התקיימה ועדה למיגור האלימות. חשוב לציין שהוועדה פוצלה מהוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול שגם בראשה עומד סגן ראש העיר, מתוך  חשיבות הנושאים הדורשים יחס מיוחד וטיפול מיוחד. לפני מספר חודשים התרחשו מקרי ונדליזם ואלימות שחייב קיומה של ההועדה אליה הגיעו עשרות מתושבי העיר לחדר ישיבות.

בין המתכנסים, מנהל אגף לשירותים חברתיים יעקב אלמוג, סגנית מנהלת אגף חינוך מירי חוגרי, קבסי"ת העירייה אירית רוזן, נציגי משטרה, סיירת הורים, ראשי צוותים בשירותים חברתיים, נצגי מועצת הנוער שחא אהרוני יו"ר ים אברהמי ועומר בר שהיו שותפים בדיונים והציגו את עמדת הנוער שכה חשובה בדיונים אלו, מתנדבים ותושבים שהגיעו להיחשף לפעילויות המתבצעות כאן בעיר.

סגן ראש העיר פתח את הוועדה ובירך את קהל הנוכחים הרבים שהגיעו, "קהילה חזקה היא המתכון להילחם כנגד האלימות שרוצה להרים ראש..." ציין חלק מהפעילויות המתקיימות בעיר תוך ציון פרויקט "העצמה כחולה", שמעניק סיכוי לחזרה למסלול תקין לאחר שהיו שותפים לעבירה כזו או אחרת.
טוני חי מנהלת תכנית עיר ללא אלימות במודיעין הציגה את עקרונות התכנית, מטרותיה ודרכי הפעולה שכוללות פרויקטים רבים למניעת אלימות והתנהגויות סיכון החל מהגיל הרך ועד לגיל הזהב בתחום האכיפה, החינוך הפורמאלי, הרווחה, החינוך הבלתי פורמאלי והקהילה.

ד״ר ימית אלפסי המנהלת המקצועית של תכנית עיר ללא אלימות הארצית הוכיחה לקהל הוועדה כי לא תמיד יש קשר ישיר בין צמצום רמות פשיעה לבין תחושת הבטחון של הציבור שחשובה לא פחות מהנתונים האובייקטיביים.

יהודה בן יוסף, מנהל פנימיית בית הצייר בירושלים, הציג את העשייה המבורכת והמרגשת עם נערים שכבר עזבו כל מוסד חינוכי אחר בשילוב הסברים על מאפייני האלימות, גורמיה והשלכותיה. 
סגן ראש העיר סיכם: "אנו יכולים להיות גאים עם הנתונים הנמוכים הקיימים בעיר ובידיעה שגם אלו המעורבים מדובר בתלמידים בודדים ובטח לא כולם. הרחבת פרויקט ’עמיתיים’ העוברים הכשרה ובתפקידם להעביר את המסר בקרב החברים שלהם, הסברה במסגרות החינוך, שיתוף המשטרה בכל הנוגע לאכיפה ואפס סובלנות בעניין האלימות, האגף לשירותים חברתיים שמבצע טיפול ומניעה ובעעקר שילוב הקהילה בעיר. כל זאת בשילוב קמפיין איכותי! רק יחד נוכל להמשיך למנוע את האלימות ולייצר סביבה איכותית שטוב ונעים לגור בה, מודיעין מכבים רעות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות