חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ואלה שמות - הפרויקטים שמתוכננים לשנת 2015

 

ביום שישי האחרון נערך סיור לחברי מועצה ועיתונאים בו הוצגו הפרויקטים המרכזיים ההולכים ונבנים בעיר בשנת 2015. בסיור שהתקיים בהדרכתו של ראש העיר חיים ביבס השתתפו חברי מועצה, מנכ"ל החברה הכלכלית ומנהל ההקמה של מנהלת אופק

 

כמידי שנה נערך השבוע סיור לחברי מועצה ועיתונאים בו הוצגו הפרויקטים המרכזיים ההולכים ונבנים בעיר בשנת 2015. בסיור שהתקיים בהדרכתו של ראש העיר חיים ביבס השתתפו סגנו, מיכאל חרל"פ, וחברי המועצה הילה בן אליעזר, אלעד שמעונוביץ, שמעון גואטה, ורד גל בחרי, דן ליכטמן, גבי אדרי, בוריס פרלמן, מויש לוי, מירב פלג, הילה שי וזאן, אייל הנדלר ושחר מי און, מנכ"ל החברה הכלכלית דורון ברק, מנהל ההקמה של מנהלת אופק, רון ברזני והמשנה למנכ"ל העירייה מיכל ענבר-פרפרי.

להלן סיכום האתרים:

מרכז פיס קהילתי ומבנה האגף לשירותים חברתיים בעמק האלה

בימים אלה נמצאים בשלבי הקמה שני מבנים קהילתיים:

  1. המבנה לשירותים חברתיים אשר יכלול חדרי הנהלה ומנהלה, משרדי ראשי צוותים, חדרי רכזים, חדרי טיפול וחדרי עובדים סוציאליים. ויכלול גם חדרי ישיבות לוועדות שונות ואזורי המתנה למבקרים. המבנה יוקם בשלב זה כמבנה בן קומה אחת על שטח של 720 מ"ר והוא יותאם כך שיהיה ניתן להוסיף בעתיד קומה נוספת.
  2. מבנה מרכז הפיס הקהילתי. המבנה ישמש שלושה מרכזים שיפעלו במתחם: מרכז לצעירים, מרכז לגמלאים ובית "יד לבנים". מרכז יד לבנים יכלול משרדים, פינת הנצחה, כיתת פעילות, ספריית הנצחה וספריית מורשת ועיון. מרכז הגמלאים יכלול חדרי ישיבות ופעילות. בקומה השנייה ימוקם מרכז הצעירים שיכלול כיתות, משרדים ומרפסת פתוחה, הפונה אל פנים השטח ואל הפארק. כמו כן במתחם יוקם אולם פעילות ואירועים בשטח של 250 מ"ר שישמש את שלושת המרכזים. לצד המבנה מתוכנן גם פארק שעשועים המיועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים וגינה קהילתית.

 

שכונת הכרמים

בימים אלה מסתיימת סלילת חלקו הצפוני של עמק חרוד (כביש 9). הכביש ייתן מענה להקלת גודש התנועה בשכונה ובדגש על התנועה בסמוך למוסדות החינוך וכן יאפשר יציאה נוספת מהשכונה - לכיוון כביש מספר 3 העירוני. כביש זה יכלול גם מסלולי אופניים.

בימים אלה נשלמת הקמת אולם הספורט של תיכון אורט עירוני ד’ ומבנה הספרייה העירונית.

השנה נחנך ברחוב אייר בית הספר של יזמ"ה. בחודשים הקרובים תחל העירייה בעבודות ההקמה של בית הספר לחינוך מיוחד, שייבנה בין תיכון עירוני ד’ לבית הספר הכרמים.

כביש 3 העירוני

לפני כשנה הושלמה סלילת מסלול נוסף לכביש מספר שלוש המקשר בין כביש 443 לעמק האלה. בימים אלה החלו עבודות להרחבת הכביש בין הכיכר המובילה לפארק הטכנולוגי לבין החיבור עם עמק האלה. העבודות יכללו נוסף על נתיב נוסף, גם מסלול אופניים והכנה לעבודות גינון.

 

מד"א וכב"א

ראש העיר עדכן בסיור כי העירייה הגיעה לסיכום עם מגן דוד אדום וכיבוי אש הוחלט כי ייבנה מרכז משותף לשני גופים אלה בקצה עמק האלה (במפגש עם כביש מספר שלוש העירוני) במתחם זה יוקם תחנת כיבוי האש האזורית של כב"א ומרכז התפעול והלוגיסטיקה האזורי של מד"א. בתקופה הקרובה יחל תכנון המתחם. עוד נמסר כי נוסף על מתחם זה כב"א יקימו מתחם נוסף, בגודל של 800 מ"ר, סמוך לתחנת המשטרה החדשה

 

הפארק הטכנולוגי

הפארק הטכנולוגי נמצא על שטח של 4700 דונם מהם כ- 2500 דונם של שטחים ירוקים.

1250 דונם, שהם כשלישי משטחו של הפארק,  מיועדים למשרדים ותעשייה והיתר נחלק למסחר, דרכים ומעברים, מבנה ציבור ייחודי, מרכז תחבורה ועוד.

עד כה שווקו מגרשים בהיקף של 530 אלף מ"ר בסכום כולל של יותר מ-400 מיליון שקלים, נתון זה מהווה למעשה כ- 70% מכלל שטחי הפארק שווקו עד היום, מרביתם במהלך השנים אחרונות.

בפארק פועלים 137 עסקים שונים בתחומי ההייטק, טכנולוגיה, משרדים ועוד. בין השאר פועלים בפארק הטכנולוגי, 54 משרדים, 22 עסקים של מסחר, 19 מרכזים לוגיסטיים 15 מפעלי הייטק (כולל חממה טכנולוגית), 8 מפעלים ביו-טכנולוגיים, או טכנולוגיים או מעבדות ושלושה מחסנים.

כמו כן הוצגו תכניות עתידיות בפארק ובהן הקמת מעון יום תוך הקצאת מקומות שמורים לילדי עובדי הפארק הטכנולוגי. הרחבת כביש 119 - שד’ הרכס, השלמת שבילי אופניים - בשדרה המרכזית, הקמת חניון זמני לרווחת תושבי הפארק, הקמת חניון זמני למשאיות - ללא תשלום.

עוד נמסר כי בעתיד צפוי להיפתח להיבנות בפארק מרכז מסחרי גדול עם חנויות, בתי קפה ומסעדות לרווחת התושבים והעובדים בפארק.

 

שבילי אופניים

העירייה קידמה, תכננה וביצעה רשת שבילי אופניים עירונית שמרכזה היא כיכר התחבורה הראשית של העיר. עד כה נסללו עשרות קילומטרים של מסלולי אופנים בעמק החולה משדרות יאיר פרג ועד לכיכר התחבורה. בעמק זבולון מכיכר התחבורה ועד לרחוב פז.  מכיכר התחבורה לכיוון צומת שילת ולכיוון כביש 3 הבין עירוני (לכיוון מחלף לטרון) וכן נסללו מסלולי אופניים לאורך כביש 431 עד לתחנת הרכבת "פאתי מודיעין" ומרכז עינב.

 

רכבת

כזכור לפני כשנתיים אישר משרד התחבורה את פרויקט ’קשת מודיעין’- מסילת רכבת חדשה המחברת בין תחנת ’פאתי מודיעין’ לקו הישיר לירושלים ובנייני האומה. לפרויקט השלכות רבות על הצבתה של העיר כיעד מרכזי כחלק מקו הרכבת הראשי של מדינת ישראל (הקו המהיר ירושלים-ת"א) ויקל משמעותית על תושבי העיר שייסעו בעתיד לירושלים ויוכלו לעשות זאת ישירות מהעיר ולא דרך נתב"ג. במסגרת הפרויקט בתקופה הקרובה יחלו עבודות להקמת מגרש החנייה בתחת פאתי מודיעין לשיטת ’חנה וסע’ ותושלם המנהרה התת קרקעית מתחת לכביש 431 עבור הולכי הרגל המחברת בין מרכז עינב ותחנת הרכבת.

 

מרכז עינב 

המרכז משתרע על פני שטח של כ-1000 דונם, מיועד לאזורי מסחר, משרדים, תעשייה קלה, מוסכים ומגרשים רב תכליתיים. במרכז 150 עסקים שונים, מרביתם בתחום המסחר.

97% משטחי הפארק שווקו במהלך השנים האחרונות וכעת נמצאים במרכז 49 מבנים קיימים, 22 בתהליכי בנייה ו-11 בתהליכי תכנון.

עוד בתכנון מרכז עינב, הקמת מרלו"ג של העירייה והקמת חניון משאיות בתשלום - ייבנה רק לאחר הקמת חניון אלטרנטיבי ללא תשלום בפארק הטכנולוגי

אבני חן 

בכניסה לשכונה, מאחורי מגדלי דימרי נמצאים מבני התיכונים הדתיים של רשת אמי"ת. בסמוך למגרש זה נמצא המגרש המיועד להקמת המכללה שהמכרז להקמתה יצא בשבוע שעבר על ידי רשות מקרקעי ישראל. המכללה שתוקם במקום תיהנה מקרבה למרכז הספורט העירוני, מרכז העיר, תחנת הרכבת, קניון ותחנת האוטובוסים הראשית.

עוד נבנה בשכונה מבנה תיכון עירוני ה’ שנמצא לקראת השלמת הבנייה.

כיכר התחבורה

העבודות בכיכר התחבורה הראשית של העיר נמצאות לקראת סיום. מתחם כיכר העיר כולל למעשה מספר פרויקטים מרכזיים. הראשון הוא השלמת מעגל התנועה עבור רכבים בהיקף של 360 מעלות כגשר תלוי המאפשר מעברים נוספים בין חלקי מרכז העיר. מתחתיו עובר פרויקט נוסף, שיקוע שדרות החשמונאים שיאפשר נסיעה חלקה ללא כניסה למרכז העיר בין כביש 443 וצומת שילת לבין שכונות משואה, שבטים, מוריה ובעתיד גם ציפורים.

מתחת לכיכר התחבורה, בחלק הסמוך לקניון, תוקם התחנה המרכזית הראשית של העיר ממנה תופעל התחבורה הציבורית העירונית והבין-עירונית עם מסופי חניית אוטובוסים. התחנה המרכזית כוללת גם 4000 מ"ר של חנויות מסחר.

התחנה המרכזית תחובר לקניון עזריאלי ותחנת הרכבת ובכך תיצור רצף של שטח ציבורי פתוח עבור באי מרכז העיר. מתחת לחלקה השני של הכיכר ישנו חיבור ממרכז העיר לפארק ענבה באמצעות גשר נופי, ובעתיד תוצב במקום מזרקה מרשימה ושבילי הליכה המובילים אליו. בכך יושלם מעגל התנועה ומרכז העיר כולו. 

 

טיילת הציפורים. צילום: עיריית מודיעין

שכונת הציפורים

השכונה החדשה נבנית בשטח של 370 דונם כאשר גבולה הצפוני הוא פארק ענבה- הפארק המרכזי של העיר, גבולה הדרומי הוא כביש 431 המחבר את העיר עם ערי השפלה, שדרות החשמונאים, השדרה הראשית של העיר נמצאת ממזרח ובמערב כבר נפתח לתנועה כביש 3 המחבר את השכונות המערביות של העיר לכביש 431 ומרכז עינב- אזור המלאכה. בעתיד כבר החלו עבודות התשתית של שכונת הציפורים, שכונת נופים שתמנה 1725 יחידות דיור.

מלבד מתחמי המגורים ייבנו בשכונה בי"ס יסודי, שני מרכזים מסחריים, בית כנסת, חמישה קומפלקסים של גני ילדים, מרפאה, טיפת חלב ושטח המיועד לתחום התרבות או הנוער והחינוך הבלתי פורמאלי.

בצד הצפוני של השכונה, בחיבור עם פארק ענבה, תבנה טיילת בדומה לטיילת שנבנתה ברחוב שני בשכונת אבני חן, מקבילתה של שכונת הציפורים, הנמצאת בצד השני של הפארק.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות