חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תשכחו מ”קפית” בשבת

 

העתירה של "מודיעין חופשית" נגד אי קיום ההסכם לפתיחת "קפית" בסופי שבוע הגיעה למבוי סתום בבית המשפט בלוד והעמותה נשלחה לתקוף את החברה בגין אי קיום הסכם בבית משפט אזרחי

 

ב"מודיעין חופשית" של חבר המועצה אבי אלבז, כל כך האמינו בדרך ובטיעונים שלהם מול מה שהם כינו, אי מילוי ההסכם הכתוב לפתיחת בית קפה בשבתות בפארק ענאבה. אך יותר  מהפרת המילה הכתובה ש, ב"מודיעין חופשית" תוסכלו מעצם מה שהם מכנים הפרת ההבטחה של העירייה לאפשר לציבור החילוני להגיע בסופי שבע לבית הקפה בפארק.

למי ששכח, בפארק לא מכבר, נפתחו 2 מסעדות כשבמכרז להפעלתן זכה זכיין אחד (על פי השמועה זכיין דתי) . לציבור היה רושם ובצדק  שהיה מדובר במסעדה ובית קפה שיהא פתוח לציבור החילוני בסופי השבוע, אך משהמקום נחנך התברר שלא דובים ולא קפה ומ "קפית" נותר רק השם  כי הסתבר שמדובר במסעדה אסיאתית שמספקת מידי שבת ארוחת בוקר בשעות 10-12 לפנה"צ.

לא לזה פילל הציבור החילוני ו"מודיעין חופשית" התגייסה כדי להביא את כל הצדדים: העיריה, החכ"ל ו"קפית" לפתוח את בית הקפה כפי שהובטח.. התגייסה והבוקר  בדיון בעתירה שנערך בבית המשפט בלוד, כנראה ירד המסך על אופציית העתירות בהחלטת שופט בית המשפט יעקב שפסר: "אני לא מוצא מקום להתערבות בית המשפט, משום שהפתרון הקיים במבנה הקפה, לפיו פועלת בשבת מסעדה, שמגישה גם קפה וכיבוד קל, אינו בלתי סביר ודין הוא שבית המשפט יתערב בפעולת רשות ציבורית רק אם פעולתה אינה סבירה באופן קיצוני".

השופט שפר כך מתברר "ריחם" על העותרים ולא פסק להם הוצאות, כשאבי אלבז מצידו השני של המתרס, דוקא היה מעדיף, אילולא האילוץ הכספי, שכן ינתן פסק דין כי אז משם אפשר להמשיך לעליון.

היה מעדיף אך לבסוף קיבלו בעמתה את רוע הגזירה ומשכו את העתירה. אז מה עושים מכאן והלאה... לשופט יש הצעה: להגיש תביעה אזרחית נגד "קפית" לקיום ההסכם שעליו חתמה מול החכ"ל והעירייה.

לא ברור עדיים באם "מודיעין חופשית" תלך לנתיב האזרחי, מה שכן ועד אז יש ליו"ר העמותה מה לאמר: "משמעות פסק הדין היא כי העירייה לא חייבת למלא את החוזים שעליהם היא חותמת ולא  חייבת לקיים את ההתחייבויות שלה לציבור תושבי העיר. זוהי משמעות חמורה ביותר. זהו לא סוף פסוק ועמותת מודיעין חופשית תמשיך להיאבק על זכויותיו של הציבור החופשי-חילוני בעיר".

ועוד אומר אלבז: "צר לנו על כך שהציבור החופשי-חילוני בעיר שמהווה כ- 75% מתושבי העיר, נפגע שוב ושוב כתוצאה של כניעה של גורמים בעירייה למימסד הרבני הקיצוני, שאינו מאפשר לאף בית קפה או מסעדה לפתוח בשבתות, ומאיים על בעלי העסקים שישלול את תעודות הכשרות שלהם, רק בגלל שיפתחו בשבתות, למרות שהמזון שהם מגישים כשר ובריא לחלוטין".

גם בצד השני יש מה לאמר בעקבות משיכת העתירה. דורון ברק מנכ"ל החברה הכלכלית מסר: "החברה הכלכלית והדירקטוריון בראשות חיים ביבס ראש העיר ויו"ר הדירקטוריון, פועלים לטובת תושבי העיר. לפי הנחיית ראש העיר, תוכנן ונבנה בית קפה ומסעדה, אשר עושים שימוש באחד מהנכסים העירוניים היפים ביותר. האפשרות ליהנות מנוף הפארק והאגם תוך ישיבה בעסקים הפועלים במקום, מאפשרים נקודת בילוי ונופש ברמה גבוהה ביותר. שיטת ההפעלה הביאה לכך שגם שומרי הכשרות והשבת וגם אלו שאינם שומרי שבת, יכולים ליהנות ממתקן עירוני ברמה גבוהה ובמיקום מרכזי ונוח".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות