חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המכרז שישנה את פני העיר יצא לדרך

 

היום זה החל. מיום הקמת העיר לא היה לנו מכרז כזה שאחריו בפעם הראשונה נתחיל להרגיש עיר חיה ונושמת ואם תשאלו בעתיד את חיים ביבס מה הוא לוקח איתו מתקופת שלטונו, אין ספק בתשובה שתקבלו. אמרת מע"ר אמרת ביבס

 

היום יום ד’ זה קורה סוף סף ובשעה טובה. היום, כך מוסרת העיריה, ייצא לדרך המכרז להקמת מרכז העיר החדש של מודיעין מכבים רעות שיכלול יחידות דיור, משרדים, הייטק ומדרחוב מסחרי.

המכרז, אותו תוציא השבוע רשות מקרקעי ישראל בתיאום עם העירייה נחלק לשלושה חלקים שיצאו לדרך יחד. מהלך זה נעשה על מנת לאפשר להתאים את המכרז לסגנונות הבנייה הנדרשות.
חלקו הראשון של המכרז יהיה על בניית 697 יחידות דיור לאורך שדרות החשמונאים, ב-9 בניינים בני 12 קומות כל אחד, ו-7 בניינים בני 6 קומות כל אחד, כאשר תמהיל הדירות יהיה של דירות שלושה ארבעה וחמישה חדרים. על פי ההסכם נקבע כי כל 697 היח"ד ישווקו כדיור מטרה ויאפשרו לרוכשים לקנות את הדירות במחיר מופחת.

חלקו השני של המכרז יכלול את המרכזים המסחריים במע"ר. על פי התכנון חלק זה כולל את השדרה המרכזית החדשה של העיר שיהיה המשכו של רחוב דם המכבים, מאזור כיכר העירייה ועד לרחוב פיקוס. הקומות הראשונות של הבניינים מיועדות למסחר והן פונות אל עבר השדרה. על פי התכנון  רוחב השדרה יהיה 46 מטרים בין הבניינים כאשר השדרה כוללת מדרכות רחבות, בנות שבעה מטרים מרחב מסחרי ומדרכה להולכי רגל מכל צד, חנייה לאורך השדרה, כביש נסיעה, שדרה מרכזית ברוחב 19 מטרים הכוללת גינון, שבילים, ספסלים, מזרקות, מתקני משחק וקיוסקים ושביל אופניים.
חלקו השלישי של המכרז כולל הקמת 420 יחידות דיור בבניינים בני 5 קומות. קומה ראשונה של מסחר הכולל חנויות, מסעדות, פאבים ובתי קפה בדומה למרכזי ערים גדולות. מעליהן ייבנו 4 קומות מגורים על פי תמהיל של דירות שני חדרים עד חמישה חדרים. באזור זה יינתן דגש על בניית כמות גדולה של דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים וסטודנטים בתחילת דרכם. חלק מהבניינים יהיו גם בנייני משרדים שייבנו מעל הקומה המסחרית.
בקצה התחתון של השדרה תבנה רחבת המע"ר, סוג של פיאצה המשלבת שטחים פתוחים או מבנה מסחרי מקורה ובנייני מגורים. מסביב ייבנו מבנים של שתי קומות המיועדות למסחר ומשרדים ומעליהן שלוש קומות נוספות למגורים הפונות להמשך רחוב דם המכבים ורחוב ערער. במרכז הרחבה יהיה שטח ציבורי פתוח עבור הולכי רגל ויתאפשר בו פיתוח סביבתי וחיבור בין השדרה המרכזית לבין קניון עזריאלי.

תכנית המע"ר מסדירה גם את שטחי מבני הציבור העתידיים של העיר שייבנו במרכזה ובהם ספריה, מרכז תרבות, ובניין ממשל, זאת נוסף על הקמת מבני ציבור או גני ילדים לתושבי שכונת מרכז העיר.

בעירייה ציינו השבוע כי תכנית השדרה המרכזית ורחבת המע"ר תייצר רצף אורבני עירוני עבור הולכי רגל כולל מעברים תת קרקעיים, מדרכות, שבילי אופניים ופיתוח סביבי המחברים בין כל האלמנטים של מרכז העיר: כיכר התחבורה, תחנת האוטובוסים המרכזית, גשר נופי וכניסה לפארק ענבה, תחנת הרכבת ’מודיעין מרכז’, קניון עזריאלי, רחבת המע"ר, השדרה המרכזית, מבני ציבור ובניין העירייה העתידי.

ראש העיר חיים ביבס: "הקמת מרכז העיר החדש תיצור מציאות חדשה בעיר הכוללת שטחי מגורים, מסחר ומשרדים שייהפכו את האזור לאחד ממרכזי העיר היפים והמתקדמים במדינת ישראל. התכנית להקמת מרכז העיר נותנת מענה לתחומי המסחר, התעסוקה, הבילוי והפנאי שישודרגו באופן משמעותי, כאשר ההערכה היא כי הבנייה תיקח לפחות שלוש שנים. בחודשים האחרונים נעשתה עבודת מטה מול יזמים גדולים ומנוסים ביותר בישראל המעוניינים לקחת חלק בפרויקט הזה שישנה את פני העיר."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות