חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מופע מוזיקלי וקונצרט חזנות - קרליבך נוגע בשמיים

 

כ-650 תושבים נהנו בשבוע שעבר ממופע חזנות ייחודי ששילב 140 קולות בשירת קרליבך מרגשת ובליווי מגוון קולות שהנעימו במשך כשעתיים בשירים ובחזנות על בימת היכל התרבות העירוני במודיעין מכבים רעות.

 

בין האומנים שהשתתפו היו הזמר חנן יובל, החזן העולמי דוד וינבך והזמר יוצר אהרון רזאל. את השלושה ליוו כ-40 נגני התזמורת הקמרית הישראלית כשעל הפסנתר מנחם בריסטובסקי. מקהלת החזנות העירונית "שירת מודיעין" שרה אף היא כשהיא מגובה במקהלת הענק האנסמבל קולות ישראל מכפ"ס ורחובות, וכשלצדם מקהלת ילדי מודיעין וסולניה ועל כולם המנצח והמעבד יענקלה רוטנר.

את הערב הפיק אגף תרבות ואירועים - תרבות יהודית, בסיוע האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך. באירוע השתתפו הרב אליהו אלחרר, הרב יעקב צ’יקוטאי, סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ המשמש כמחזיק תיק תרבות יהודית, חברת המועצה הילה שי וזאן ומאות תושבים נוספים שנהנו מערב שהוקדש לרב קרליבך שהשנה צוינו 20 שנה לפטירתו. חרל"פ שיזם את המופע העניק לפני פתיחת המופע תעודת הוקרה מיוחדת למנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך שמריהו הרמן שפרש מתפקידו אחרי שנים של פעילות, על התמיכה הרציפה והעקבית בפעילות התרבות היהודית בעיר לאורך כל שנות עבודתו.

שתי הפתעות נרשמו במהלך המופע כאשר הראשונה הייתה כשהצטרף לבמה הזמר גד אלבז לשירים שהושמעו. ההפתעה השנייה הייתה במקהלות כאשר זה לצד זה הופיעו על אותה הבמה סבא, אבא ובן. במופע הושמעו מגוון שירי קרליבך מעובדים בעושר הרמוני מרגש במיוחד משולבים זה בזה כשעל המסך מצגת מולטימדיה. מעבר לעיבודים הייחודים שנכתבו לערב זה- הושמע בהשמעת בכורה יצירת המנצח רוטנר-שמע ישראל. וכן שילובי שירי קרליבך בקטעי חזנות ושירה אחרים.

סגן ראש העיר, מיכאל חרל"פ: "האולם שהיה מפוצץ מפה לפה והתגובות הנלהבות של הקהל מעידות על צמא למופעים איכותיים בעלי גוון של תרבות יהודית. השילוב בין קרליבך, מארשים וחזנות היה שילוב מנצח וזו הוכחה נוספת שלתרבות השירה היהודית יש ציבור אוהד ביותר גם במודיעין מכבים רעות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות