חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

הכל על תאונות דרכים - שאלות ותשובות

 

בעת שחציתי כביש פגע בי רכב ונמלט. האם יש את מי לתבוע? איך יודעים מה גובה הפיצוי שמגיע לי? עו"ד טל שינפלד ממודיעין שואלת ומשיבה בכל הנוגע לתאונות דרכים. יש לך עוד שאלות? הפנייה למייל המשרד בסוף המדור

 

נפגעתי בתאונת דרכים אשר קרתה באשמתי. האם עדיין אהיה זכאי לפיצוי?

בהחלט. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הנו, במהותו, חוק סוציאלי, הקובע כי כל נפגע גוף בתאונת דרכים זכאי לפיצוי, בין אם הוא אשם בתאונה, בין אם לאו. לפיכך, לא משנה מה היו נסיבות התאונה או מיהו הגורם לה - כל נפגע זכאי לפיצוי בגין הפגיעות הגופניות שנגרמו לו.  

ממי תובעים את הפיצוי?

הפיצוי בגין נזק גוף נתבע מן המבטחת בביטוח חובה של הרכב בו נהג או נסע הנפגע.  כאשר מדובר בהולך רגל - מן המבטחת של הרכב אשר פגע בו.  

רופא אמר לי שנפגעתי בצורה חמורה וייתכן שנגרמה לי נכות. האם זה ישפיע על הפיצוי שאקבל?

בוודאי. ככל שהפגיעה חמורה יותר, כך הפיצוי עשוי להיות גבוה יותר. אופן חישוב הפיצוי תלוי מאד בחומרת הפגיעה, ובשאלת קיומה של נכות - זמנית או קבועה.

לרוב, ממנה בית המשפט מומחה רפואי מטעמו (על חשבון חברת הביטוח) על מנת להעריך את הנזק או הנכות שנגרמה - ומלוא החישובים נערכים על בסיס קביעתו. ככלל ניתן לומר, כי ככל שהנכות גבוהה יותר - הפיצוי גבוה יותר, אולם גם לכלל זה ישנם חריגים.  

תאונת הדרכים התרחשה בדרך לעבודה. האם זה משנה?

מדובר בתאונת דרכים אשר הנה גם תאונת עבודה. במקרה זה, לנפגע קיימת זכות לפנות בתביעה אף למוסד לביטוח לאומי, ולקבל ממנו פיצוי הן בגין הפסד ימי עבודה (75% מן השכר למשך שלושה חודשים) והן בגין נכותו, הזמנית והקבועה. 

חשוב ביותר לדעת כי כל קביעה של המוסד לביטוח לאומי ביחס לשיעור הנכות - מחייבת גם במשפט האזרחי. כלומר, במידה ונקבעה נכות קבועה על ידי המוסד לביטוח לאומי - הרי שעם הגעתך לבית המשפט, לא ימנה בית המשפט מומחה מטעמו, כפי שנהוג, אלא שקביעת המוסד לביטוח לאומי היא זו שעל פיה יערכו מלוא החישובים. 

לכן חשוב מאד לפנות בתביעת נכות לביטוח הלאומי רק לאחר קבלת ייעוץ ענייני, ובמידת האפשר אף תוך ליווי עו"ד, ולאחר שנשקלו כל השיקולים הרלוונטיים.

מכל מקום, יש לציין כי נפגע תאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה אינו זכאי לפיצוי "כפול" - גם מן המוסד לביטוח לאומי וגם מן המבטחת בביטוח חובה. לפיכך, בסופו של דבר, יקזזו מכל פיצוי שתשלם המבטחת - את מלוא הסכומים ששולמו ו/או ישולמו בעתיד על ידי המוסד לביטוח לאומי.

בעת שחציתי כביש פגע בי רכב ונמלט. האם יש את מי לתבוע?

התשובה לכך חיובית. בדיוק לשם כך הוקמה "קרנית" - הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. במקרים רבים מתרחשות תאונות "פגע וברח", ואין כל דרך לאתר את הנהג הפוגע, ולדעת מיהי המבטחת בביטוח חובה, אשר צריכה לפצות בגין הנזקים אשר נגרמו לנפגע. 

במצבים אלה, ועל מנת שלא להותיר את הנפגעים ללא פיצוי - יש לפנות באופן מסודר ל"קרנית", והיא נכנסת בנעלי חברת הביטוח - ואחראית לפצות את הניזוק בגין פגיעותיו.

איך יודעים מה גובה הפיצוי שמגיע לי?

גובה הפיצוי נגזר מחומרת הפגיעה ומהשאלה אם נותרה מגבלה (נכות) תיפקודית קבועה. ככל שהפגיעה מגבילה יותר את התיפקוד, בין אם בעבודה ובין אם בבית, כך יגדל סכום הפיצוי שישולם בסופו של דבר.

הפיצוי משולם בעבור כל הנזקים שנגרמו לנפגע כתוצאה מהתאונה ובעיקר בגין "כאב וסבל" (לפי שיעור הנכות הרפואית), אובדן כושר השתכרות (הפסדי שכר לעבר ולעתיד), עזרת צד שלישי, הוצאות (רפואיות ואחרות), נסיעות ועוד...

ניתן להפנות כל שאלה בנושאים נוספים: אובדן כושר לעבודה, סיעוד, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, ביטוח לאומי ועוד.אלו למערכת ואנו נשתדל להשיב עליה בהקדם.

שאלות ניתן לשלוח למייל:  tal_shein@hotmail.com

עו"ד טל שינפלד, עמוס מוקדי משרד עורכי דין, מודיעין  טל’:  08-9714884 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות