חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

הלפיד הבוער מ”יש עתיד”

 

גם בזכוכית מגדלת של שען עיוור קשה היה למצוא הערב באולם עינן הבדל בין התיזה המדינית ביטחונית של יאיר לפיד לזו של הרצוג. שניהם בעד שתי מדינות, התכנסות בגושים, חילופי שטחים, הסדרים אזוריים וכו... אז למה להגדיר את "העבודה" כשמאל. אבל חוץ מזה לפיד נשאר לפיד שנתן ואחד הצגת יחיד

 

בינינו, בבואי לאולם עינן ממש לא חשבתי למצוא אולם מלא, בוודאי לא כל כך מלא שאנשים עמדו בצידי האולם, על ברזלים, מקום ומדרגות. לא ציפיתי, אבל זה מה שהמתין ליאיר לפיד שהגיע הערב למודיעין במסע ל"טיהור שמו" .

האם זה מה שימתין לו ברמלה, לוד וקריית שמונה... לא בטוח. לא בטוח כי לפיד בשלב זה לפחות טרם עקר ממוחות המאוכזבים ממנו את מה שהם ציפו ממנו. ציפו לקוסם ולא קיבלו. נאחס.

מה אגיד לכם, להסיר את הכובע בפני ביבי שהצליח כמו קוסם לתת ליאיר לפיד להתבשל במיץ האוצר וכשכבר הוא החל לראות את המתיקות שבמיץ והופ! ביבי זרק אותו ועכשיו לך תשכנע רבבות מצביעים  ששנה נקודה 8 חודשים זה מעט זמן לעשות מהפכה.

אבל במודיעין כך לפחות התרשמתי, הקסם שהרים את יש עתיד מ 5 מנדטים לפי 3 ויותר החל לעבוד. לפיד נתן נאום בחירות בדרגה 9 מתוך 10. שום מילה מהכתב, הכל בזרימה טבעית כמו שחקן קאמרי ששקד על הטקסט שבועות והוא נשמע כל כך אמיתי ששוכחים שזו רק הצגה או מערכת בחירות. האם הכל משחק? לא יודע, כי באותה שעה שלפיד נאם עלתה לבמת הכוכב הבא צעירה שהחליטה ששמה פרקט, ונתנה הצגה מבוימת ומוקצנת עד כדי כך שהשופטים נחלקו ביניהם האם מדובר בזמרת או שחקנית.

בסוף הוברר שהיא לא שחקנית אבל חוץ מזה הכל היה משחק. גם יאיר לפיד לא שחקן, אבל היתר משחק?

קחו למשל את הטרנד החדש. אחד הדברים שמפריעים לי מאז פרצה מערכת הבחירות זו העובדה שהכל הפך כמו משחק כדורגל: יש מגן ימין  קיצוני, ימין, ימין מרכז, מרכז שמאל, שמאל, שמאל קיצוני. מה חסר... נכון, חסר בלם שיפריד בין המגינים, קשר במרכז וחלוץ בין החלוץ הימני לשמאלי, ושוער שיקלוט את השטויות שכולם מנסים להכניס לו. בקיצור בוקה ובולקה כשכל ימין רואה בשמאל בוגד ושמאל רואה בימין פאשיסט. חורבן הבית החל ככה, זוכרים?

ואיך זה קשור לאמש.  יאיר לפיד ניסה אמש כל אימת שנשאל, למצב את עצמו במרכז. מרכז כזה שאינו מוקצה לשום ימני או שמאלני, אבל את מפלגת העבודה כינה משום מה שמאל. שמאל? גם בזכוכית מגדלת של שען עיוור (זכות יוצרים לגשש) קשה היה לי למצוא אמש באולם עינן הבדל בין התיזה המדינית ביטחונית של יאיר לפיד לזו של הרצוג ובודאי זו של לבני הליכודניקית מלידה. (ובקרוב גם אלו של כחלון וליברמן המתמרכזים שמאלה) שלושתם בעד שתי מדינות, התכנסות בגושים, חילופי שטחים, הסדרים אזוריים וכו... אז ממה נפשך?

אבל חוץ מהפלונטר הזה שאולי רק אני שמתי אליו לב, לפיד לפחות כאן, צלח בשלום יחסית את הנהר הגועש של בני מעמד הביניים בעיר הסביר באריכות מדוע ביבי אשם בכל, מה הספיקו הוא וחבריו לעשות מפחות בשנתיים ורק תנו  לו את משרד האוצר שוב ומלאכת מהפכת הרפורמות תושלם. לפיד כמו  בימים הטובים של ראשית הקמת תנועתו. השיב לכל שאלה מבלי לגמגם, עקף בהומור לבקשת מאן דהוא מהקהל לספר על חרטות. לא, מה פתאום חרטות, זה הכל ביבי.  

בסוף האולם רעד ממחיאות הכפיים. כנראה שהאמונה לא פסה במודיעין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות