חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מועדון קפה אירופה הוכתר כארגון מתנדב מצטיין

 

מועדון קפה אירופה, אותו מנהלת העמותה מזה מספר שנים, בשיתוף העירייה, עמותת סחלבים, ארגון אשל ג’וינט ומשרד הרווחה, זכה לקבל תעודת הוקרה כארגון מתנדב מצטיין. ומיגל הרף מאושר  

 

מיגל מבקש להודות למנהלת מועדון קפה אירופה גלית איתן, לשמחה שידלובסקי המסייע לה בהתנדבות, למתנדבים הבוגרים במקום, ולמאות בני הנוער שהתנדבו בקפה אירופה במשך השנים:

"מועדון קפה אירופה הוא מועדון חברתי ותרבותי לניצולי שואה ובני זוגם, הנשען על פעילות מתנדבים בכל תחומי פעילותו. עבור חלק גדול מהניצולים המועדון מהווה פעילות חברתית בלעדית והזדמנות יחידה לצאת מהבית, וליהנות מחברה טובה, כיבוד, העשרה ותמיכה.

מועדון קפה אירופה מנוהל ע"י גלית איתן, ומתופעל על ידי מתנדבים- בני נוער ובוגרים, המהווים את הרוח החיה בו. הפעילות מתקיימת לרוב במתכונת בית קפה:  סביב שולחן, על קפה ועוגה, ומכאן גם שמו.

במועדון מתקיימות פעילויות מגוונות: הרצאות, סדנאות, דיונים, חגיגת חגים וימי הולדת, טקסים ועוד. המועדון משמש גם כצינור להעברת מידע לניצולים ולגמלאים בכלל, כגון: הפנייה לשירותים, הפנייה למתנדבים, טיולים ועוד. במקום משמרים את זכר השואה תוך כדי חגיגת החיים.

הנוער המתנדב לוקח חלק בפעילויות חברתיות באופן קבוע, והדבר בא לידי ביטוי מיוחד בחגים. רוב ההרצאות והסדנאות מתקיימות בהתנדבות ע"י אנשי מקצוע ומומחים בתחומם. פעילויות רבות מועברות ע"י ארגונים וגופים שונים בהתנדבות, כולל בתי ספר מהעיר והאזור: חגיגות עם בתי ספר, משלוחי מנות בפורים, פעילות מיוחדת בחגים ועוד.

אוכלוסיית הניצולים היא מגוונת ולכן יש צורך במאמץ לענות על כל הצרכים: כיום יש קבוצות בשפה העברית ובשפה הרוסית, והארגון נמצא בעיצומו של מהלך לפתוח קבוצה נוספת המיועדת במיוחד לניצולי שואה המרותקים לכסאות גלגלים.

 

מועדון קפה אירופה הוא כור היתוך חברתי ייחודי בעיר: המועדון מספק קשר בין אישי נדיר בין הדור הצעיר לדור הקשישים, מקום מפגש חברתי לניצולי שואה, פרוייקט התנדבות ערכי לנוער, ופעילות התנדבותית קהילתית של גופי חינוך וחברה רבים בעיר. המועדון מקדם ערכי עזרה לזולת, כבוד הדדי, התנדבות ומעורבות. כמו כן, מועדון קפה אירופה הוא המקום בו החברה מכבדת את ניצולי השואה, תוך העברת זכר השואה לדורות הבאים. בשל הגורמים הללו, נבחר המועדון כארגון מתנדב מצטיין, ואני מאמין כי מדובר בבחירה נכונה ומכבדת". 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות