חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נלחמים בבדידות בקרב הקשישים

 

העמותה למען הקשיש יזמה בשבוע שעבר ערב הרצאות מיוחד, שהיה בסימן זיהוי סימני בדידות אצל קשישים, ההבנה מהן הגורמים לבדידות- שהתברר שהם אישיים לגמרי ותלויים באדם, והדרכים לסייע.

 

העמותה למען הקשיש יזמה בשבוע שעבר ערב הרצאות מיוחד, שהיה בסימן זיהוי סימני בדידות אצל קשישים, ההבנה מהן הגורמים לבדידות- שהתברר שהם אישיים לגמרי ותלויים באדם, והדרכים לסייע. לעשרות מתנדבי העמותה שהגיעו להרצאות, הצטרף גם  מחזיק תיק האזרחים הוותיקים במועצת העיר אבי אלבז.

את הכנס פתחה ד"ר אילה אליהו (עובדת סוציאלית קלינית) בהרצאה מרתקת על בדידות בכלל, ובדידות בקרב קשישים בפרט. פי סקר ארצי נרחב נמצא שכמעט כל אדם שני מקרב בני 65+ מדווח על תחושת בדידות שחווה במהלך השבוע , וכן ככל שעולה הגיל תחושת הבדידות עולה. ד"ר אליהו הבחינה בין בדידות שהיא תחושה סובייקטיבית בשונה ממציאות של בידוד חברתי. ד"ר אליהו הדגישה את הצורך האנושי העמוק שלנו כבני אדם לקשר משמעותי בכל גיל , ועודדה לבדוק עם האדם המבוגר  האם ובאיזו מידה חש בדידות מבלי להניח הנחות מוקדמות לגבי מצבו ולגבי הדרכים שיעזרו לו להפיג תחושות אילו.

ד"ר מילכה דונחין, מנהלת פרוייקט "עיר בריאה", בו משתתפת גם העיר מודיעין מכבים רעות, הרצתה על הפרוייקט ועל הדרך בה הוא מתנהל, בשיתוף עם ארגון הבריאות העולמי.

הקהל, שהורכב ממתנדבים של העמותה למען הקשיש, השתתף בהרצאות  ושמח לשמוע כי הפרויקטים שהעמותה מנהלת בהחלט מומלצים ותורמים לאנשים בגיל השלישי. כך פרוייקט בית חם, שבו נפגשים לפחות אחת לשבוע קשישים הגרים בשכנות, ופועלים ביחד, מכניס שמחת חיים וחברה.

פרוייקט "אוזן קשבת" בו מתקשרים מתנדבים מטעם העמותה לקשישים בודדים לשיחות טלפון, ופרוייקט "ביקורי בית" מסייעים מאוד גם הם. הקבוצות אותן מנהלת העמותה לשמירה על הבריאות כגון הליכה נורדית ופטאנק, גם עוזרות לשמור על הכושר וגם מספקות מרחב חברתי מצוין, וכמובן שמועדון הקשישים "לא נפסיק לשיר" מספק כל יום מפגשים חברתיים, ארוחת בוקר מזינה, פעילויות ועוד.

חבר המועצה אבי אלבז סיכם את הערב: "יישר כוח ותודה גדולה לכל העושים במלאכה החשובה של הענקת תשומת לב לקהילה הנפלאה של האזרחים הוותיקים בעירנו, על היוזמה ועל העלאת המודעות לנושאים חשובים אלו לפרנסי העיר ולכלל תושבי העיר".

יו"ר העמותה למען הקשיש שארגנה את הערב, מיגל הרף, הזכיר כי זו רק ההתחלה: "לפני כחודש חנכנו את פרוייקט "נקודת זכות לניצולי שואה" וכבר עשרות ניצולי שואה נרשמו לייעוץ וליווי חינם למיצוי זכויותיהם. המשכנו בערב ההרצאות ובשבוע הבא יש ערב הוקרה למתנדבים שלנו. כמו כן ארגון אשל-ג’וינט מקיים אצלנו הכשרה לאבות קהילה תומכת, ומבחינתי- זו רק ההתחלה. אנו מתכננים פעולות רבות נוספות שנועדו הן להגביר את המודעות לנושא הקשישים בעיר, והן להיטיב פיזית ונפשית עם אלפי הקשישים המתגוררים כאן".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות