חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

”אני מצפה להיות מדורג בשלישייה הראשונה המובילה בטניס בארץ”

 

כך אומר אפיק אביטן,בן 13 וחצי ממועדון הטניס אביחי צאלה, ישתתף באליפות מודיעין הפתוחה 2014, שיקיים בית הספר לטניס אביחי צאלה ביום שישי ושבת

 

בסוף השבוע הקרוב תצא לדרך אליפות מודיעין הפתוחה בטניס לשנת 2014 במרכז הטניס של אביחי צאלה במכבים. באליפות, המתקיימת זו השנה ה-16, ישתתפו כ-400 שחקנים ושחקניות בשני סבבים - בשישי ושבת הקרובים - 15.11-14.11 יתקיים סבב למתקדמים, ובשבוע הבא - 22.11-21.11
יחל השלב השני של האליפות עבור שחקנים ושחקניות מתחילים.  

באליפות משתתפים ילדים וילדות המתאמנים במועדון הטניס של אביחי צאלה,  מכיתה א’ עד י"ב, שמתאמנים במגרשי הטניס במכבים, בשכונת אבני חן במודיעין ובבתי הספר במודיעין. בסוף כל סבב במשחקי האליפות ייערך טקס סיום, שבו יוענקו גביעים ומדליות לשחקנים ולשחקניות המדורגים במקומות הראשונים בכל קטגוריית גיל. כל ילד שנרשם לאליפות יקבל חולצה ספורטיבית מיוחדת וישתתף בהגרלה נושאת פרסים יקרי ערך כגון: מחבטי טניס, נעלי טניס וציוד נוסף לטניס.

בית הספר לטניס אביחי צאלה נחשב למועדון הטניס הגדול ביותר בארץ, ומתאמנים ומשחקים בו כ-700 שחקנים ושחקניות. שחקנים ושחקניות רבים המתאמנים באביחי צאלה זוכים מדי שנה להישגים מקצועיים משמעותיים, ורבים מהם מדורגים במקומות הראשונים בקטגוריות הגיל שלהם, וביניהם גם אפיק אביטן, בן 13 וחצי.

אביטן מתאמן בטניס אצל אביחי צאלה כבר מגיל שש. אביטן: "כבר בשנה השנייה ששיחקתי טניס במועדון, אביחי צאלה לקח אותי וכמה ילדים פעם בשבוע לאימונים מתקדמים, מעבר לאימונים הרגילים. כבר כשהייתי בן עשר השתתפתי בשתי תחרויות ארציות ואזוריות, ובאותו גיל גם הגעתי לשלב רבע הגמר בתחרות ארצית".

בשנה החולפת סיים אביטן במקומות הראשונים באליפויות ישראל בטניס לגילאי 12 - פעמיים במקום החמישי ופעם אחת במקום השישי. בשבוע האחרון הוא חזר יחד עם חמישה טניסאים מהנבחרת של אביחי צאלה: נטע תמיר, תמר לנדו, שי אברג’יל, נועם כליפי ואביב ניסנבוים, מתחרות T.E. בקפריסין, שאליה טסו יחד עם מנהל המועדון אביחי צאלה. הטניסאים המוכשרים מעיר העתיד השתתפו בטורניר NICOSIA FIELD CLUB, שם התחרו מול טניסאים מרחבי אירופה.

אביטן: "בתחרות בלימסול ניצחתי משחק אחד והפסדתי 6:4 בסט השלישי של משחק העלייה לאליפות שנמשך שלוש שעות. זה לא משנה אם ניצחתי או הפסדתי בקפריסין, כי העיקר זה החוויה והניסיון. זה היה הטורניר הבינלאומי הראשון שלי, ומבחינתי זה היה מאוד מרגש לשחק שם".

למרות גילו הצעיר, לוח הזמנים השבועי של אביטן מאוד אינטנסיבי: אימון יומיומי, ובנוסף אימונים אישיים ואימוני כושר. לא פחות מארבעה מאמנים אחראים על האימונים של אביטן וחבריו לנבחרת: אביחי צאלה - מאמן את אביטן באימונים הקבוצתיים וגם באימונים האישיים, שבהם הוא שם דגש על הטכניקה והאופן שהשחקנים חובטים בכדור; אדם ביז’ו, לשעבר אחד השחקנים המובילים בארץ בגילאי 18, שמאמן באימונים קבוצתיים ובאימונים אישיים, דור יציב, טניסאי מוכשר מאוד, שעובד עם כליפי ועם חבריו על עוצמות גבוהות בחבטה שלהם ועל עבודת רגליים על המגרש, ומאמן הכושר קוסטה מטוסביץ’ שמפתח את הכושר הגופני שלהם.

בשתי אליפויות מודיעין האחרונות סיים אביטן במקומות הראשונים בשתי קטיגוריות - גילאי 14-13
וגילאי 15-14, וגם באליפות הקרובה הוא מכוון למקום הראשון. אביטן: "אני מצפה להגיע למקום ראשון בקטיגוריה של השחקנים הגדולים, לתת הופעה ממש טובה על המגרש וכמובן להתנהג כמו מקצוען".

ולאיפה אתה מכוון בטניס בישראל?

"בפורים אני מחליף שנתון ובעקבות זאת אתחיל לשחק בבנים גילאי 14. אני מצפה להיות מדורג בשלישייה הראשונה המובילה בטניס בארץ לגילי, ובשביל להגיע למקום הזה אני מתאמן כל יום שלוש עד ארבע שעות, ומדי פעם משתתף בתחרויות שמתקיימות בשבתות ובחופשים. שיחקתי גם בסבב וילסון, אבל החל מדירוג 34 ומעלה בארץ כבר אי אפשר לשחק בתחרויות האלה".

מי מהווה עבורך מודל לחיקוי בטניס העולמי?

"רפאל נדאל, כי הוא לא כל כך כישרון, אבל למרות זאת הוא הגיע לאן שהגיע רק בגלל עבודה קשה, לא כמו למשל רוג’ר פדרר. זאת לא רק עבודה קשה, אלא גם להיות מקצוען, לאכול בריא, להיות מושמע ולהתאמן מעבר לשעות האימונים. אני מאוד אוהב את הטניס, ורק רוצה להמשיך להשתפר ולעבוד קשה. עד שלא אשיג את המטרה שלי, לא אפסיק. זו ההזדמנות להודות לכל המאמנים שלי - אביחי צאלה, דור יציב, אדם ביז’ו ומאמן הכושר קוסטה מטוסביץ’".

אביחי צאלה, החבר בוועדה המקצועית של איגוד הטניס הישראלי, אומר כי "יש עשרה ילדים שאני מאמן בנבחרת של המועדון, שבאופן אישי אני לא יכול להצביע מי מהם בדיוק יהיה הדבר הבא בטניס הישראלי: נטע תמיר, אביב ניסנבוים, נועם כליפי, שי אברג’יל, תמר לנדאו, אופק עזיזה, אפיק אביטן ונדב טיקוצקי. בדור העתיד הצעיר יותר נמצאים אורי יובל, זיו נדב ועמית שומר. כל אחד מהם מתאמן 16 שעות שבועיות, כולל אימוני כושר, אימוני בוקר ואימונים מנטליים, והם בהחלט רואים בטניס כדרך חיים. אין בשום מקום אחר בארץ ריכוז כל כך גדול של טניסאים צעירים כל כך מוכשרים במקום אחד".

לגבי אליפות מודיעין הפתוחה 2014, אומר צאלה: "בטניס משחקים, בדרך כלל, בשיטת הנוק אאוט, אבל באליפות הזאת הילדים זוכים לשחק כל אחד ואחת כמה משחקים. באליפות משתתפים שחקנים ושחקניות בכל הגילאים, ואנו משתדלים לתת פרסים לכמאה ילדים מתוך ה-400 שמשתתפים באליפות".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות