חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

לכבוד ח”כ אורי אורבך, השר לאזרחים וותיקים ירושלים

 

הנדון: יישום חוק האזרחים הוותיקים במודיעין מכבים-רעות

 

מכובדי,

עפ"י חוק האזרחים הוותיקים, יינתנו לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים במדינה, הטבות בתחומי התרבות, הבילוי והפנאי בגובה של 50% הנחה בכניסה למופעים של התיאטראות, בין בתיאטרון עצמו ובין אם המופעים מועלים בהיכלי תרבות אחרים ברחבי הארץ.

למיטב הבנתי, החוק אינו מיושם ככתבו וכלשונו בעיר מודיעין-מכבים-רעות - האזרחים הוותיקים אינם יכולים לרכוש מנויים וכרטיסים למופעים שמתקיימים בעיר, בהנחה של 50% עפ"י חוק, ממחירי הכרטיסים לתושבי העיר שאינם אזרחים וותיקים.

אקדים ואומר שיש לי הערכה לפועלם, למאמציהם ולניסיונות של שמעון גואטה, חבר מועצת העיר ויו"ר עמותת מופעים (היכל התרבות), ולדינה פלד, מנכ"לית היכל התרבות, להשגת התקציבים הנדרשים למתן ההנחות הנדרשות לאזרחים הוותיקים, והן לשיתוף הפעולה והעבודה הטובה והברוכה עם תמי אלון, מנהלת תחום האזרחים הוותיקים בעירייה, ועם ארגוני האזרחים הוותיקים בעיר, להבאת מופעים מגוונים ומוזלים עבור ציבור האזרחים הוותיקים בעיר.  

לדוגמה, בחודשיים האחרונים התקיימו מופעים אחדים עבור האזרחים הוותיקים בעיר:

"התקווה" של אסתרית בלצן - 45 ₪ לכרטיס.

המחזמר "טוביה החולב" עם שחקני קהילת גילה - 40 ₪ ₪ לכרטיס.

"רסיטל בטהובן" של גיל שוחט - 15 ₪ לכרטיס.

מאז כניסתי כחבר מועצת העיר לפני כשנה, נפגשתי פעמים אחדות בנושא עם שמעון גואטה, יחד עם דינה פלד, בכדי לבחון יחד איך לקדם את מתן ההנחות של 50% לציבור האזרחים הוותיקים תושבי העיר.

כמו"כ, נפגשנו עם נציג משרד התרבות, בכדי לבקש עבור היכל התרבות תקציב ממשרד התרבות, ליישום ההנחה של 50% כאמור לעיל, אך לצערי עד עתה כל המאמצים בנושא לא צלחו.

אני בהחלט מבין את הרצון של הנהלת היכל התרבות להימנע מגירעון כספי בסוף השנה, אך יחד עם זאת, חוק האזרחים הוותיקים מחייב גם את היכל התרבות בעיר למכור לאזרחים הוותיקים כרטיסים בהנחה של 50% ממחירי הכרטיסים לתושבי העיר שאינם אזרחים וותיקים.

 

אורי אורבך

 

 מכתבה של הגב' דינה פלד מנכ"ל היכל התרבות

הנדון: יישום חוק האזרחים הוותיקים בהיכל התרבות מודיעין מכבים רעות

בהתאם לחוק האזרחים הותיקים, תש"ן -1989 ותקנות האזרחים הותיקים (הנחות למופעי תרבות ולמוזיאונים), תשנ"ח -1998, אזרחים ותיקים זכאים להנחה בשיעור של 50% בדמי כניסה להצגות תיאטרון של מוסדות תרבות המוגדרים בחוק.

בכלל זה זכאים האזרחים הוותיקים להנחה כאמור בכניסה להצגות תיאטרון של תיאטראות הנתמכים על ידי המדינה: הבימה, הקאמרי, בית ליסין, חיפה, באר שבע, החאן והיידישפיל.

בהתאם לחוק והתקנות הנ"ל, האזרחים הותיקים זכאים להנחה כאמור גם אם הכרטיסים אינם נמכרים בפועל על ידי אחד מן הגופים היוצרים וההנחה תינתן בפועל על ידי הגוף המוכר את הכרטיסים.

בבתי הקולנוע, זכאים האזרחים הותיקים ל-50% הנחה לסרטים ישראלים, בבתי הקולנוע המצויים בהסדר עם משרד הגמלאים.

היכל התרבות מודיעין מכבים רעות מקפיד על מילוי תקנות החוק ככתבן וכלשונן ומעניק הנחה בשיעור של 57% לגמלאים ברכישת כרטיסים להצגות מבית היוצר של תיאטראות אלו.

יתרה מזו היכל התרבות מעניק הנחות לגמלאים אף להצגות אחרות שאינן מבתי יוצר אלו. 

המחיר המלא לרכישת כרטיס להצגת תיאטרון הינו 230 ₪ ואילו הגמלאים זכאים לרכוש כרטיס זה במחיר 99 ₪ והם יכולים לעשות זאת ישירות באתר האינטרנט..

בכדי לעודד רכישת כרטיסים באתר האינטרנט, דרך יעילה החוסכת עבורנו הוצאות מיותרות, ישנה הטבה לרכישה באינטרנט כמקובל בבתי עסק רבים.

מיותר לציין כי מופעי בידור, מחול, מוסיקה ואירועים של סרטים המלווים בהרצאות אינם נכללים בהסדר זה.

מתוך כבוד והערכה שרוכש היכל התרבות מודיעין מכבים רעות לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים ומתוך רצון לתת מענה איכותי ומגוון לשעות הפנאי לאוכלוסייה זו, החל היכל התרבות להפעיל מיזמים משותפים עם רכזת הגמלאים, כשבהם היכל התרבות לוקח את ההתחייבות הכספית מול האומנים ומפעיל מערך שיווק משותף עם רכזת הגמלאים מתוך מגמה לאפשר לציבור הגמלאים ליהנות ממופעים אלו במחירים עממיים לדוגמא: מופע "התקווה " של אסתרית בלצן, טוביה החולב, רסיטל בטהובן ועוד ידינו נטויה בעניין.

כמו כן מעניק היכל התרבות מגוון הטבות לאוכלוסיית האזרחים הותיקים כמו לדוגמא:

סדרת תרבויות בראי הקולנוע הכוללת סרטים איכותיים המלווים בהרצאות, המוצעת לקהל הרחב ב- 390 ₪ ל-7 מפגשים, נמכרת לאוכלוסיית האזרחים הותיקים ב-99 ₪ עבור 4 מפגשים לבחירתם.

גמלאים הרוכשים מנוי לסדרת קונצרטים נהנים מבונוס של 2 סרטים במתנה ועוד.

חשוב לציין שהיכל התרבות מודיעין מכבים רעות מעניק הטבות אלו מתקציבו, מתוך ראיית טובת האזרחים הותיקים לנגד עניו ואינו זוכה לסבסוד כלשהו ממקור חיצוני לטובת הנושא.

  

דינה פלד

 

תקציב האזרחים הוותיקים לשנת 2015

לפני כחודש הגשתי לחיים ביבס וליורם כרמון הצעת תקציב עבור פעילות האזרחים הוותיקים לשנת 2015, שכללה בין היתר תקציב המיועד למתן הנחות אמיתיות של 50% לאזרחים הוותיקים במנויים ובכרטיסי כניסה למופעים בהיכל התרבות, כפי שהם זכאים עפ"י חוק האזרחים הוותיקים.

בתחילת אוקטובר 2014 גם נפגשתי עם הגזבר רם סידיס בנושא.

לצערי, בתקציב העירייה לשנת 2015 שאושר השבוע, התקציב היחיד שאושר עבור האזרחים הוותיקים, הוא 150,000 ₪ עבור פעילויות המפג"ש, כפי שהיה בשנה שעברה. מתוך סכום זה, 70,000 ₪ מוחזרים לעירייה מתשלומים של אזרחים וותיקים עבור פעילויות מסוימות.

באירועי ההוקרה לציבור האזרחים הוותיקים בעיר, שהתקיימו לפני כשבוע וחצי, נישאו נאומים והרבה מילים יפות על חשיבות ההוקרה לאזרחים הוותיקים, מקומם החיוני של האזרחים הוותיקים ותרומתם החשובה לפעילות הקהילתית בעיר.

מילים יפות הן חלק קטן בהוקרה לאזרחים הוותיקים, אך הדבר העיקרי שנדרש בכדי להוציא את האזרחים הוותיקים מבדידותם, הוא להעשיר את חייהם ולאפשר להם ליהנות ממיגוון רחב של פעילויות ושדרוג איכות החיים שלהם בעיר - הנחות של 50% בכניסה להצגות בהיכל התרבות (עפ"י חוק), הקצאת מועדוני אזרחים וותיקים (באשדוד יש 30 מועדונים עבור האזרחים הוותיקים, ואצלנו כמעט כלום) ועוד.

האזרחים הוותיקים הם לא העסק הפרטי או הרכוש האישי שלי - הם של כולנו והאחריות לשדרוג איכות החיים שלהם בעיר היא של כולנו - נבחרי ציבור, עובדי ציבור ותושבי העיר.

  

תגובת דוברות עירית מודיעין:

 "יש להבחין בין מופעים של התיאטראות הרפרטוארים שמקבלים סבסוד מהממשלה עבור הוזלת המחיר לגמלאים ועליהם חל החוק "אזרחים ותיקים"  לבין מופעים פרטיים המתקיימים בהיכל התרבות ועליהם לא חל החוק.

היכל התרבות מקפיד על מילוי תקנות החוק ומעניק הנחה בשיעור של 57% לגמלאים ברכישת כרטיסים להצגות מבית היוצר של תיאטראות אלו. המחיר המלא לרכישת כרטיס להצגת תיאטרון הינו 230 ₪ כאשר המחיר לגמלאי הוא 99 ₪.

יש לציין כי היכל התרבות מפעיל מיזמים משותפים עם רכזת הגמלאים, בהם ההיכל מפעיל מערך שיווק משותף עם רכזת הגמלאים מתוך מגמה לאפשר לציבור הגמלאים ליהנות ממופעים במחירים עממיים ומתוך ראיית טובת האזרחים הוותיקים. כמו כן מעניק היכל התרבות מגוון הטבות לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים לאירועים תרבותיים נוספים שמקיים היכל התרבות."                                                                       

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות