חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מתנדבי עמותת ”אור ירוק” קיימו פעילויות לכל הגילאים במודיעין

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מעבר החציה הפך ממקום בטוח למקום מסוכן שמקפח את חייהם של עשרות הולכי רגל בכל שנה"  

 

היום צוין ברחבי הארץ היום הלאומי לבטיחות בדרכים. יום זה מתקיים מדי שנה כאשר בכל שנה שמים דגש על נושא מרכזי אחד בתחום הבטיחות בדרכים. השנה, לאור העלייה המשמעותית בהיפגעותם של הולכי הרגל בתאונות דרכים, הדגש ביום זה היה על הולכי הרגל. גם עמותת אור ירוק נטלה חלק ביום זה, בשלל פעילויות בכל רחבי הארץ. 

שנת 2014 היא שנה קטלנית לאוכלוסיית הולכי הרגל בישראל. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נכון ל- 26.10, נהרגו בכבישי ישראל 99 הולכי רגל, לעומת 70 הולכי רגל בתקופה המקבילה בשנת 2013.

במודיעין, תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר נהנו מפעילותה של עמותת "אור ירוק", יום שיא, אשר מחנכת את התלמידים להתנהגות בטוחה בדרכים. בנוסף, תלמידי התיכון נילי עברו הרצאות מרתקות בתחום הבטיחות בדרכים.

במסגרת הפעילות של עמותת אור ירוק ביום הבטיחות בדרכים, הגיעו מתנדבי מועדוני אור ירוק לעשרות ערים בכל רחבי הארץ, במטרה לגלות האם התושבים חשים בטוחים בדרכים ביישובים השונים. המתנדבים ערכו סקר בטיחות נרחב ביישובים בו התבקשו התושבים  לדרג את רמת הבטיחות בעירם. תוצאות הסקר המעניין, יפורסמו בהמשך.

בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ נעשתה פעילות מיוחדת של אור ירוק בשם "סינמה דרייב", המורכבת מכמה חוויות שכולן רב חושיות, אשר נועדו להסביר את תחום הבטיחות בדרכים, למשל, סרט בטכניקת תלת מימד. גם תלמידי בתי הספר היסודיים נהנו מפעילות של אור ירוק הנקראת "יום שיא", הנעשית בשיתוף ובאישור משרד החינוך, במהלכה מדגישים מתנדבי אור ירוק לילדים מהי ההתנהגות הבטוחה ומעודדים אותם לאמץ דפוסי התנהגות אלה.

בנוסף, תלמידי בתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים, האזינו להרצאות שניתנו על ידי נפגעי תאונות דרכים או בני משפחה של נפגעים אשר סיפרו את סיפורם האישי לתלמידים ואת תוצאות התאונות. מתנדבי אור ירוק הגיעו גם למקומות עבודה וארגונים וגם שם ניתנו מגוון הרצאות בנושאים שונים לעובדים ולמעסיקיהם.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים המדאיגים הנפרסים על פני שנים, מחייבים את משרד התחבורה להפסיק להתעלם מהולכי הרגל ולקבל כמובן מאליו את ההיפגעות הגבוהה שלהם. מעבר החציה הפך ממקום בטוח למקום מסוכן שמקפח את חייהם של עשרות הולכי רגל בכל שנה. במקרים רבים, פסי האטה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות ולו המדינה תבנה יותר פסי האטה במעברי חציה מסוכנים ותרסן את מהירת הנסיעה, יהיה ניתן להציל את חייהם של ישראליים רבים בכל שנה.  

לפרטים נוספים: יסמין לאוי, ע. דובר עמותת אור ירוק, 09-7776161, 050-4488349.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות