חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הקרב על מכרז פינוי האשפה

 

חבר המועצה שרון מעוז לא מרפה מסוגיית מכרז האשפה והפעם הוא מגייס בכיר אלמוני: "לא ניהלו מו"מ מול כל החברות". העיריה: "טוב יהיה אם חבר המועצה יבדוק את מקורותיו"

 

מחר יום ד’ עם סיום הישיבה שלא מין המנין (אישור תקציב 2015) תיפתח הישיבה השוטפת החודשית ועמו בישיבות האחרונות שוב יחזור לשולחן המליאה נושא מכרז פינוי האשפה. הסוגיה כבר עלתה לדיון בעבר, חבר המועצה שרון מעוז קיבל אז במהלך הישיבה הסבר ארוך ומפורט מהיועצת המשפטית, הסבר שבא לרצותו ולהסביר לו כי אין בטענותיו ממש והעירה נוהגת כשורה.אבל מתברר שלמרות כל הסברים של היועצת המשפטית, מעוז אינו משתכנע ואינו מרפה.

הרקע לעימות: מכרז לפינוי אשפה שבוטל ע"י וועדת המכרזים ושפרטיו פורסמו על ידינו בחודש מאי השנה: סערה בוודת המכרזים

השבוע לקראת ישיבת המועצה, פנה חבר המועצה מעוז במכתב לראש העיר : "בתאריך 14.5.14 פסלה ועדת המכרזים את המכרז לפינוי אשפה והמליצה (בניגוד לדעתי שהייתה במיעוט) לעיריית מודיעין מכבים רעות לנהל מו"מ מול החברות שהשתתפו במכרז. אישור זה דרש הבהרות בנוגע לחברות מולן יתבצע מו"מ ובישיבת מועצת העיר בחודש אוגוסט בה הובאה המלצת הוועדה לאישור הוחלט על ידי המועצה שיתבצע מו"מ מול כל החברות שרכשו את חוברת המכרז.

בתאריך 9.7.14 בעקבות עתירתה של אחת החברות שהשתתפה במכרז, נתן סגן נשיא בית המשפט המחוזי כבוד השופט אברהם יעקב צו ביניים המשאיר את המצב כפי שהיה נכון לתאריך 9.7.14 וקבע שמצב זה לא ישונה. בחרת להתעלם מהחלטת השופט, ולמרות האשמות חמורות של העותרת כנגד העירייה בחרת להביא לאשרור מועצת העיר את החלטת הוועדה.

בשבוע שעבר קיבלתי מידע מאישיות מאוד בכירה המאורע בפרטי מכרז פינוי האשפה והמו"מ שנוהל, שבניגוד להחלטת מועצת העיר, לא נוהל מו"מ מול כל החברות שהשתתפו במכרז. לישיבת המועצה אשר תתקיים בתאריך 5.11.14, אבקש לדעת מול אילו חברות נוהל המו"מ לאחר החלטת מועצת העיר לקיים מו"מ מול כל החברות שרכשו את חוברת המכרז".

בתגובה מסרה העיריה כי:

"העירייה אינה יודעת מה מקור המידע עליו מסתמך חבר המועצה. העובדות הן כי בישיבת המועצה, בה נטל חלק חבר המועצה ואף הצביע נגד, הוחלט כי המועצה מאשרת את המלצת ועדת מכרזים.

המלצת ועדת מכרזים הייתה כי אין כל תועלת ביציאה למכרז חדש והמליצה על ניהול מו"מ שלא באמצעות מכרז. יצוין כי הוועדה לא התייחסה בהחלטתה עם מי לקיים מו"מ. גם בישיבה זו נכח חבר המועצה, שהצביע נגד החלטה זו.

מצערת העובדה כי למרות שחבר המועצה קיבל את הפרוטוקולים של שני הדיונים הללו, הוא עדיין לא ירד לעומקן של ההחלטות שהתקבלו.

בנוגע להתנהלות במכרז עצמו, לישיבה זומנו כל חמשת החברות שקנו את חוברת המכרז כאשר עם ארבע מהן נעשה מו"מ. טוב יהיה אם חבר המועצה יבדוק את מקורותיו בטרם יפנה לתקשורת ויציג נתונים שכלל אינם עומדים במבחן המציאות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות