חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין: אושר תקציב 2015 - כחצי מיליארד שקל

 

תקציב העיריה לשנה הבאה שאושר הלילה גבוה ב 29 מיליון מהתקציב הנוכחי, 19 מתוכם לחינוך. החינוך זינק אבל תקציב הרווחה לא השתנה, רק כ 6% מהתקציב. חלקה של הארנונה העסקית במגמת עליה ומהווה 36% מסך הגביה הכללית

 

השנה בניגוד לתקופות אחרות אותן ידענו בהם העיריה נאלצה בשל הקושי לגבש ולהעביר תקציב מסודר לעבוד בתחילת השנה לפי תקציב 1/12, התקציב השנה מגובש ומובא לדיון כחודשיים לפני תחילת השנה, הישג בפני עצמו, למרות שראשי העיר הקודמים משה שכטר ומשה ספקטור יכלו רק לפנטז על הרכב קואליציה נוחה שכזאת  המאפשרת לראש העיר תמרון רחב ושליטה כמעט מוחלטת. טוב או רע... על פי המתבונן.
מועצת העיר מודיעין אישרה הלילה (יום ד’)  את הצעת תקציב עיריית מודיעין מכבים-רעות לשנת 2015. התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על כ-497 מיליון שקלים, כ-29 מיליון שקלים יותר מתקציב 2014, המהווים גידול של כ-6.3% לעומת השנה שעברה.

אישורו של התקציב הובא לשולחן המליאה לישיבתה השוטפת, וכמו שהיה צפויח, לפני חיים ביבס לא עמדו קשיים מיוחדים להעבירו גם אם הצטרכו פה ושם להכניס שינויים קוסמטיים או אחרים. התקציב הוצג במצגת בפני הנוכחים, נשאלו שאלות והבהרות, כולל הערות של חבר המועצה שרון מעוז שננזף על אחת ההערות בזו הלשון: "לו נשארת עד סוף הדיון בהנהלה השבוע, לא היית צריך לשאול".

ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, הציג בפני חברי המועצה את יעדי התקציב, כאשר בראשם עומד, כמו בכל שנה  תחום החינוך שגם השנה יקבל נתח של יותר ממחצית התקציב העירוני, 51.34%. בסך הכל תקציב החינוך צמח מ- 236 מיליון שקלים בשנה שעברה ל- 255 מיליון שקלים השנה, גידול של כ-19 מיליון שקלים.

בראש רשימת יעדי החינוך הציב ראש העיר את החינוך למצוינות ולערכים, תוך התייחסות לפרט ומתן מענה לצרכים ייחודיים ודאגה לכל תלמיד ותלמידה. יצירת אקלים חינוכי מיטבי במוסדות החינוך ותוכניות לטיפוח וקידום הישגים לימודיים בכלל וטיפוח וקידום הישגים לימודיים במדעים וטכנולוגיה בפרט, תכניות לקידום אוכלוסיות ייחודיות, הכוללות תכניות להגדלת מספר התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות, עמידה ביעדי אי הנשירה ממוסדות החינוך ועוד.

 הרווחה - ללא שינוי

האגף לשירותים חברתיים שתקציבו נותר כשהיה כ-28.5 מיליון שקלים יהיה גם השנה אחד האגפים המתוקצבים ביותר. בין השאר יעסוק המשרד בתכניות לטובת תושבי העיר לרבות טיפול בקשישים, בתושבי בעלי מוגבלויות שונות, משפחות חד הוריות, עולים חדשים, נוער בסיכון ומשפחות קשות יום.

 

בתחום שיפור פני העיר העירייה הגדילה באופן משמעותי את ההשקעה בניקיון העיר כאשר התקציב עבור טיאוט העיר גדל במיליון שקלים בנוסף מינהלת אופק תקבל על עצמה את תקציב הגינון והניקיון בפארק ענבה, באזורי הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב. כמו כן העירייה תמשיך בהרחבת פרויקט המחזור של הפרדת פסולת רטובה ויבשה הפועל במרבית שכונות העיר.

בתחום התרבות שנת 2015 תהיה דומה לזו שחולפת לה היקף הפעילויות בשנים האחרונות צפוי להמשיך, כאשר תקציב זה נאמד בכעשרה מיליון שקלים. אירועי השיא של השנה יוסיפו להיות הפסטיבל הבינלאומי לקרקס, אליו הגיעו מידי יום עשרות אלפי מבקרים מהעיר ומחוצה לה ואירועי הקיץ החינמיים המיועדים לכל המשפחה.

בעירייה ציינו השבוע כי המשך קידום ושיווק אזורי התעסוקה והמלאכה של העיר מביא לגידול בארנונה מעסקים. על פי נתוני העירייה היקף הארנונה מעסקים צפוי לעלות מ- 69 מיליון שקלים בשנת 2014, ל-75 מיליון שקלים. גידול של כ- 9% בהכנסות ולדברי העירייה מהווה הארנונה מהעסקים יותר מ- 36% מסך הארנונה הנגבית בעיר. גידול זה בארנונה לעסקים מעיד על אמון הקהילה העסקית בעיר.

פרויקט שנמצא לקראת ביצוע וצפוי להתחיל לקראת סוף שנת 2015 הוא ההקמה והפיתוח של המרכז העירוני של העיר בעלות של כ-300 מיליון שקלים. כידוע, תכנית זו כוללת שטחי מגורים, מסחר ומשרדים, בנייה של יחידות דיור חדשות, חנויות ושטחי מסחר, מקומות בילוי ופיתוח שטחי ציבור חדשים במרכז העיר לרבות מכללה ומרכז לימודים אקדמאיים.

ממשיכים לנגוס בגרעון

השנה, כפי שנעשה בשנים האחרונות תעביר העירייה סכום כספי של מיליון שקלים המיועד לכיסוי הגרעון העירוני. כידוע הגרעון, הקיים עוד משנותיה הראשונות של העיר, ערב שנת הכספים 2014 נאמד הגרעון השוטף של העירייה על כ-12.7 מיליון שקלים. על פי הערכת העירייה בתום שנת 2014 יעמוד הגרעון השוטף על סכום של כ-11.7 ובסוף שנת 2015 הגרעון צפוי לרדת לכדי 10.7 מיליון שקלים בלבד. בעירייה הזכירו כי נוסף על הגרעון התקציבי השוטף לעירייה יש גירעונות תב"ר. גירעונות אלה הם גירעונות שנוצרו בשנותיה הראשונות של העיר ולמעשה הן תכניות פיתוח ישנות שנסתיימו ואינן פעילות כיום.

גזבר העירייה, רם סידיס: "בשנת 2015 אנו עומדים בפני משימות לא פשוטות בתחומים השונים ואתגרים משמעותיים להם אנו נערכים כספית מתוך מטרה לשמור על רמת השרות ואיכות החיים של התושבים לצד המשך פיתוח העיר. בדומה לשנה שעברה, גם בשנת 2015 נשתדל לעמוד בתוכניות העבודה לטובת תושבי העיר."

ראש העיר, חיים ביבס: "תקציב העירייה הוא פועל יוצא של המדיניות העירונית המגדירה את היעדים ותוכניות העבודה לשנת 2015. התקציב נעשה תוך ניצול כל המשאבים העומדים לרשות העירייה. למרות המשך העברת האחריות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי, כמו גם המשך צמצום התקציבים, ממשיכה עיריית מודיעין מכבים רעות לספק לתושבים את מגוון ואיכות השירותים להם הם ראויים.

התקציב מהווה המשך מימוש המטרות והאתגרים הרבים שעומדים בפנינו בקדנציה הנוכחית כאשר המרכזיים שבהם הם פיתוח מרכז העיר החדש והקמת השכונות ציפורים ונופים. בשנה האחרונה השלמנו בהצלחה פרויקטים רבים בהשקעות של יותר ממיליארד שקלים כדוגמת המשך פיתוח פארק ענבה, פארק השכנות ומתחם הספורטק. מרכז עינב והפארק הטכנולוגי ממשיכים בתנופת הפיתוח האכלוס".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות