חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מפגש מעבר לים בתיכון יחד

 

תלמידי תיכון יחד במודיעין מכבים רעות נפגשו עם תלמידי קמפוס "אדלסון" מלאס וגאס במסגרת פעילות מיוחדת לקראת חג הסוכות.

 

ביום ראשון, ערב החג, הגיעו תלמידי כיתה ט’2 מ"תיכון יחד" לבית הספר לערב כיתה מיוחד לקראת סוכות. התלמידים קישטו את הכיתה, הביאו כיבוד והתכוננו לפעילות החגיגית. באותו הזמן, בקצה השני של העולם כיתה נוספת התכוננה לחגיגת הסוכות משלה. שתי הכיתות לא ידעו אחת על המסיבה של האחרת ובשעה 22:00 על פי שעון ישראל ובשעה 10:00 על פי שעון לאס וגאס, נדלקו המקרנים בכיתה ושתי הכיתות פגשו לפתע אחת את השנייה פנים אל פנים. ההתרגשות הייתה גדולה משני עברי הגלובוס.

התלמידים שאלו שאלות במשך כעשרים דקות בינם לבין החברים החדשים שלהן מעבר לים, ע"י משחק, בו המורים המנחים חילקו טושים בצבעים שונים וכך כל תלמיד שאל את עמיתו מאותו הצבע שאלה שסקרנה אותו. אריאל מלאס וגאס פגשה את אריאל ממודיעין מכבים רעות. וכן, מסתבר שגם לתלמידי קמפוס אדלסון בוגאס יש תלבושת אחידה, גם תלמידי וגאס בנו סוכה עם שרשראות נייר. הם אפילו לקחו את המחשב וערכו לתלמידי "יחד" סיור בסוכה שלהם. המפגש היה מרתק, מסקרן ומרגש. לאחר שהסתיים מפגש הכיתות הקצר, החלה שיחה עם ליאור סיבוני, מורה המלמד בקמפוס אדלסון בלאס וגאס שלימד בעבר בתיכון בתל אביב.

סיבוני הסביר לתלמידים על הקמפוס ועל אורח החיים והלימודים בו. הוא ערך סיור ברחבי בית הספר והראה את הכיתות, הספרייה, האודיטוריום ואת הבריכה הנמצאת בקמפוס. סיבוני סיפר שאת בית הספר הקים שלדון אדלסון ולומדים בו כ-700 תלמידים ותלמידות בעלי זהות יהודית. בבית הספר ישנם תלמידים דתיים, חילוניים, ואפילו אחוז מסוים של תלמידים לא יהודים. התלמידים גילו כי קמפוס אדלסון מאד דומה לתיכון יחד באופיו ובהתנהלותו: גם בו יש לימודי תנ"ך מוגברים, שיעורי מחשבת ישראל ואפילו סוף שבוע משותף לכל שכבה העוסק בזהות יהודית, גיבוש חברתי ודיון בנושאים ובסוגיות שונות אחרות. את המפגש יזם אלון מלר, מחנך הכיתה, מורה לתנ"ך ומוסיקה ב"תיכון יחד מודיעין" ואחראי על הטמעת טכנולוגיות התקשוב בלמידה בבית הספר.

הרעיון לקיום המפגש נוצר מתוך שאלה של תלמידה בכיתתו, במהלך שיעור ששאלה: "מה לומדים בני נוער בגיל שלנו במקום אחר בעולם. את אותו הדבר?" המפגש היה רק יריית פתיחה לשיתוף פעולה לאורך השנה בין בתי הספר והכוונה היא להמשיך וללמוד ביחד באמצעות "שיעורים מקוונים" ולקיים אירועים משותפים וכך ללמוד אחד על מנהגי השני, על הדומה והשונה בחיי הנוער בארץ ומעבר לים ובעיקר לנסות להבין את נקודה היהודית ואת העולם בו אנו חיים מתוך נקודת מבט רחבה יותר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות