חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

יתוש הנמר האסיאתי חוזר

 

עיריית מודיעין מכבים רעות מבצעת מספר פעולות למניעת דגירת יתושים בשטחים הציבוריים ברחבי העיר, לקראת בואו של יתוש "הנמר האסיאתי"

 

בשנים האחרונות הגיע לאזורינו יתוש מזן "הנמר האסיאתי" שגורם למטרדי עקיצות. אגף שפ"ע, באמצעות מחלקת תברואה, מבצע פעולות ניטור, איתור והדברה. עם זאת באגף הדגישו על מנת לבצע את ההדברה בצורה היעילה ביותר יש צורך בשיתוף פעולה של התושבים. בהתאם לכך פנתה השבוע העירייה בקריאה לתושבים לגלות ערנות ולסייע בטיפול מניעה לתופעת "יתוש הנמר האסיאתי" וליתושים בכלל. בעירייה ביקשו מהתושבים לגלות ערנות ולדווח על מוקדי מים עומדים למוקד העירוני (106). בנוסף יש לפעול לניקוז וייבוש מוקדי מים עומדים, הימנעות מהשקיית יתר, לוודא שאין הצטברות מים בתחתיות עציצים ואגרטלים, וכי אין דליפת מים מברזים או דודי שמש וכי מערכת הביוב בבניין אטומה. פרטים נוספים ניתן לקבל במשרדי התברואה בטלפון 08-9726177

עיריית מודיעין מכבים רעות מבצעת מספר פעולות למניעת דגירת יתושים בשטחים הציבוריים ברחבי העיר. פעילויות אלו כוללות איתור ומיפוי מקורות דגירה פוטנציאליים. בנוסף, העירייה מבצעת חיפוש אינטנסיבי ברחבי העיר אחר מקורות דגירה בקולטנים ובשטחים פתוחים הן בתוך העיר ומחוצה לה והדברתם. כידוע, עבודות ניטור והדברה של מחלקת התברואה מתבצעות לאורך כל השנה כאשר עיקר המאמץ נעשה בחודשי האביב, הקיץ והסתיו.

היתוש מזן "הנמר האסייתי", ידוע כגורם למטרדי עקיצות קשים לבני אדם. היתושים הבוגרים מוכרים בגופם השחור ובפספוס לבן אופייני על הרגלים ועל החזה. יתוש זה פעיל במהלך כל שעות היום והוא מצוי באזורי צמחייה לחות ומאגרי מים: עצים, שיחים במכלים מעשי ידי אדם מסוגים שונים, כגון עציצים, אגרטלים וצמיגים, הדגירה באזורים לחים ורטובים המספקים לו את האקלים הטרופי אליו הוא רגיל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות