חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

רואה מסך - ”שם פרטי”

 

”וכשאני מתכוונת ”צרפתי” אני מתכוונת למשהו קומי בעליל כי מרגע שמתחילה הדהירה באוטוסטרדה הקומית אין הפוגה ואין יציאה לשירותים”........  

 

מה עולה לכם לראש ברגע שאתם שומעים את השם "אדולף" ? ניחוש פרוע, נאצים, שואה אהה כמובן איך שכחתי היטלר הרודן הידוע לשמצה, על בסיס הרעיון הזה בנויה וסובבת ההצגה הקומית "שם פרטי", מדובר בתרגום למחזה צרפתי בבימת בית ליסין, והיא עוסקת בזוג בהריון מתקדם, הבוחר לקרוא לבנם בשמו הפרטי של מנהיג גרמניה הנאצית, אין כמעט אדם שתהליך העיבור שלו לא כלל את ההתחבטות של הוריו מולידיו כיצד ייקרא. האולטרא-סאונד אף מחדד את המאבק הניטש בין בני זוג,בינם לבין קרוביהם וידידיהם, "שם פרטי" הוא המחזה הראשון שכתב הצמד מתיה דלאפור ואלכסנדר גה-לה פאטאלייר.

עלילת המחזה מתארת ארוחת ערב בסגנון מרוקאי שמכינה אליזבת לאחיה ונסן, לאשתו אנה, ולחברם הטוב מילדות נגן הטרומבון קלוד. את מאמציה של אליזבת מסכל ויכוח סוער שפורץ בין ונסן, שאשתו אנה בהריון מתקדם, לבין פייר המארח, פרופסור לספרות ולשון, ונסן מגלה כי השם שנבחר לבנם העתידי הוא אדולף, בהטעמה צרפתית לעילא. אך פייר מתקומם - אדולף, בכל הטעמה, זה אדולף ואדולף זה היטלר, ולא יעלה על הדעת שהילד ייקרא בשמו של הצורר הנאצי.

הוויכוח המילולי האליםמתפתח מהר מאוד לסדרה של מכות מאוד לא יבשות בכל אחד ואחת מהם, בתורו או בתורה.איש מהם אינו חסין, דב נבון מגלם את פייר כסיר לחץ שפולט קיטור לוהט, ורק מים קרים יכולים לצנן את זעמו הנמשך על הרעיון לקרוא לילד אדולף. יעל לבנטל מדויקת מאוד כאליזבת, עקרת בית ואם למופת, מורה מצטיינת, וטבחית לא מי יודע מה. מורדי גרשון מסקרן מאוד כקלוד שיודע יותר מכפי שהוא אומר, וכשסודו נחשף בכוח הוא נוגע ללב לרגע חולף. מיכל לוי טובה מאוד כאנה המצטרפת באיחור להילולה ובכך פותחת את המנעול לסודות חדשים וכמובן הכוכב ליאור אשכנזי ששוב מציג וירטואוזיות קומית, עם מימיקה ולוליינות של קרקס משובח.

קומדיה קלילהמאז ומתמיד עושה לי טוב על הלב בלי יותר מדי דרמות סבוכות ומתישות, וכך מצאתי את עצמי מתגלגלת מצחוק בלתי נשלט, בלי תכנונים מוקדמים ובחוסר ידיעה מוחלט לקראת ולמה בדיוק אני נכנסת, לפיכך, מה שמתחיל בקרב על שם מסתיים במשהו הרבה יותר צרפתי, ומוטב לי שלא ארמוז לכיוונו מחשש שאקלקל כמה הפתעות לצופים שילכו לראות את ההצגה. וכשאני מתכוונת "צרפתי" אני מתכוונת למשהו קומי בעליל כי מרגע שמתחילה הדהירה באוטוסטרדה הקומית אין הפוגה ואין יציאה לשירותים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות