חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

פתיחת שנת הלימודים בגני הילדים בעיר

 

שנת הלימודים תשע”ה החלה וכ- 5,000 ילדים הגיעו ביום שני לכל אחד מה-185 גני ילדים.  

 

כידוע השנה יצא לדרך מערך אבטחת הגנים המשופר. כידוע, מערך זה, שאושר על ידי ראש חטיבת האבטחה במשטרת ישראל, תנ"צ לוי אמיתי, מתוך מטרה לתגבר ולשדרג את ביטחון ילדי העיר.

המערכת שפועלת במתחמים כוללת אמצעי אבטחה שונים ובהם: קודנים, מצלמות אינטרקום, לחצני מצוקה והוספת ניידות סיור ואבטחה שיעודן אבטחת גני הילדים במתחמים עליהם הן מופקדות (בכל גני הילדים בעיר, למעט בגנים הנמצאים בקצה העיר, בגנים הסמוכים לאתרי בנייה וגנים הנמצאים בתוך מתחם בית ספר).

בנוסף, הקימה העירייה מוקד ביטחון עבור כל גני הילדים ובו מוצב מוקדן שכל תפקידו לטפל בפניות המגיעות מגני הילדים. המוקדן זמין לכל גננת בכל זמן הפעילות בעזרת לחצן המצוקה המקשר את כל הגנים ישירות אליו. בעת שליחת אות מצוקה מתקבל מענה מידי על ידי המוקדן ונפתח קו טלפון ורמקול באמצעותו תוכל הגננת או הסייעת לשוחח עם המוקדן גם ללא הרמת השפופרת. כאשר במקביל המוקדנית שולחת ניידת אבטחה לגן.

על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים בגני הילדים ברגל ימין ולהסביר באופן אישי להורים על הפעלת המערכת החדשה, קיבלו את את פני ההורים והילדים שהגיעו לגן ביומיים הראשונים עובדי העירייה. העובדים הסבירו להורים איך עובדת בפועל המערכת ומהם הקודים של הגן. מהעירייה נמסר כי ביום הראשון ללימודים בגנים לא נרשמו אירועים מיוחדים וכן ההורים, שחלקם הכירו מערכות דומות מהערים מהן הגיעו הביעו התעניינות במערכת החדשה וקיבלו הסברים מלאים על כך.

כחלק מההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים קיימו במנהל החינוך ימי היערכות לגננות ולסייעות. ימי היערכות אלו כללו הרצאות מקצועיות והרצאות בטיחות אשר הכינו את הגננות והסיעות לשנת הלימודים תשע"ה

בימי היערכות לגננות שהתקיימו במרכז פסגה בעיר נכחו כ-250 גננות (קבועות ומחליפות), שקיבלו דגשים והנחיות מקצועיות. בנוסף קיבלו הגננות גם הרצאה על ידי מנהל מחלקת ביטחון ושירותי חירום בעיר, שמוליק כהן שרענן הנחיות בטיחות חשובות בעקבות מבצע צוק איתן ואת ההנחיות לגבי קליטת מערכת האבטחה החדשה שתחל לפעול בגנים ברחבי העיר.

נוסף על יום היערכות זה התקיים יום היערכות לסייעות באולם עינן בו השתתפו 250 סייעות. היום כלל טקס פרידה מהסייעות שפרשו השנה והרצאה של מנהל ברנקו וייס, מיכאל שטרית "בזכות האמונה באדם" העוסק בטיפול בילדים מאתגרים התנהגותית. נושא זה מתקשר לנושא ההשתלמות השנתית של הסייעות לשנת הלימודים תשע"ה.

חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון, דן ליכטמן: "אני גאה להגיד שהמערכת המשמשת את מערך האבטחה המשודרג בגני הילדים הגיעה בשלה ומוכנה לשנת הלימודים על פי התכנון.  ביום הלימודים הראשון המערכת הוכיחה את עצמה בצורה טובה ואני סבור שהיא תיתן מענה יעיל ובטוח לצרכים שאנו מייעדים אותה. אני רוצה להודות למחלקת הביטחון ולעוסקים במלאכה על עמידה בזמנים ועל תפקוד מלא של כל מערך האבטחה בגני הילדים. מאחל לכולם שנת לימודים מוצלחת פורייה ובטוחה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות