חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

מה התבטל בעקבות מבצע ”צוק איתן” ומה מתכננים לנו לסוכות?

 

מבצע ”צוק איתן” הביא לביטולי הופעות ופעילויות כמעט בכל ישוב בארץ כולל מודיעין שלראשונה חוותה טעם אזעקות ויירוטים, דבר שגרם לביטול כמעט מוחלט של ארועי הקיץ. בסוכות תקבלו פיצוי

 

ידוע לכל תושבי מודיעין שחופשת קיץ זו סיבה למסיבה, העירייה מקיימת אין ספור פעילויות הופעות וירידים, אך בקיץ הזה התוכניות השתבשו. המלחמה שעדין נתונה להגדרת "מבצע", נתנה את אותותיה והשפיעה באופן ישיר בכל תחום, וכאמור גם בתחום התרבות והבידור. רצינו לדעת מה בדיוק הפסדנו, ומה מתכננים לנו כפיצוי. הלכנו לאלעד שמעונוביץ' המחזיק בתיק תרבות נוער וספורט וקבל תשובות והסברים וגם קצת פרטים על הופעות ופעילויות לסוכות.


מהן הפעילויות העיקריות שבוטלו בעקבות מבצע "צוק איתן"?
אלעד שמעונוביץ:' "בוטלו רוב הפעילויות העיקריות כמו ימי הפעילות של מודיעין וויליג' שפועל בפארק אקסטרים, שהיה אמור לפעול לאורך כל ימי הקיץ בימי ראשון שלישי וחמישי.
בנוסף, בוטלו חוצות ענבה וירידים שהיו אמורים להתקיים בימי חמישי, הופעות שתוכננו למוצאי שבת. הייתה אמורה להיות הופעה של מוקי לנוער והופעה של שירי מימון ושמעון בוסקילה."


האם מתכננים לנו פיצוי כלשהו?
"וודאי, בסוכות המודיעין וויליג' יפעל כפיצוי מאחר ולא היה מתכונן להיפתח בסוכות. בנוסף, אנחנו יוצרים מגעים לקביעת הופעה חדשה של מוקי בסוכות. כמו כן, היו תוכניות לסוכות שיתקיימו כמתוכנן שהעיקרי בהם הוא פסטיבל הקרקס, שזהו האירוע הכי גדול של העיר שמתקיים כל שנה בסוכות באמפי, בפארק הדגים ובבית הספר עירוני ב'. הקרקס מארח עשרות קבוצות קרקס ואקרובאטיקה מכל העולם."

מה היו השיקולים לביטולים?
"בראש ובראשונה ביטחון הציבור. היה איסור של פיקוד העורף על התקהלויות של למעלה מאלף איש וכשמרכזים כמות גדולה של אנשים, צריך לדאוג להם לאפשרות כניסה למרחב מוגן, והאפשרות אינה קיימות במקומות כמו האמפי ופארק ענבה.
אני זוכר שביטלנו את ההופעה של שירי מימון ושמעון בוסקילה ביום חמישי ב-21 באוגוסט, ואנשים התלוננו והביעו אכזבה, ובאותו יום בשעה שבה הייתה אמורה להתקיים ההופעה, היה ירי לעבר העיר ונשמעה האזעקה. בטחון ושלום הציבור נמצאים ראשונים במעלה לפני כל הופעה ולפני כל אירוע וככה התנהלנו."

היו נזקים כספיים כתוצאה מהביטולים?
"לכל הופעה יש חוזה שעומד מאחוריה, ומול כל אמן אנחנו מכניסים בחוזה סעיף המורה, שבמקרה חירום או באירוע ביטחוני החוזה אינו תקף ולכן כל ביטול שנובע מסיבות ביטחוניות לא מצריך תשלום ביטל.
ככה שבסופו של דבר זה לא עלה לנו."


איך אנשים קיבלו את כל הביטולים?
"כולנו מאוכזבים ממה שקרה, המלחמה בעצם שיבשה לכולנו את אורך החיים.
צריך לזכור, שמודיעין למרות שהיא לא בעוטף עזה, הייתה חלק בלתי נפרד מהמלחמה. לצערנו, יש חיילים ממודיעין שנהרגו וחיילים שנפצעו, היו אזעקות וירי לעבר מודיעין ואף אחד לא יקיים אירועים בזמן של לחימה. הרבה מאוד אנשים לא היו במצב רוח לבוא לאירועים לצאת ולבלות בתקופה כל כך קשה ולכן, הייתה הבנה."

אז את אלעד שמעתם ומן הסתם כהרגלו יעשה הכל כדי שזה יצליח, ואנו הלכנו לבדוק  את התחושה השוררת בקרב התושבים לגבי הביטולים, האם הם תומכים וחושבים שהביטולים הגורפים מוצדקים או שמה מביעים התנגדות לביטול גורף של כל פעילות ואירוע שהיה אמור להתקיים.
"טוב שביטלו, המצב היה מסוכן ואם הייתה אזעקה באמצע הופעה אנשים לא היו מצליחים להגיע למרחב מוגן." כך טוענת לירון גל בת ה- 13 שחזרה ללימודים ב-1 בספטמבר ללא פעילויות מיוחדת בחופשת הקיץ אך מבינה את הסיבות.
שאלנו גם את חברתה של לירון, מאיה גלבוע שלדעתה היו כן יכולים לקיים כמה פעילויות בכל מיקרה. "את האירועים הגדולים היו צריכים לבטל, אבל היו יכולים לעשות לנו כמה דברים קטנים ומצומצמים ולמצוא את הדרך לעשות את זה בצורה בטיחותית."
 
הקיץ של 2014 היה ללא ספק קיץ שונה מהרגיל ולצערנו לא בפן החיובי. מה שנותר לקוות הוא שהחופש הבא יהיה ללא מלחמות ועם המון פעילויות, אירועים וירידים ושנרגיש שאנחנו בחופש גדול ולא במבצע גדול.
      

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות