חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חיילי כיפת הברזל של מודיעין

 

אנחנו מסתובבים לנו בעיר בפחד מאזעקות, אבל גם עם הרגשת ביטחון כי יש לנו כיפת ברזל ממש ליד הבית. יצאנו לבדוק את חייהם של חיילי כיפת ברזל במודיעין ששומרים לנו על הבית

 

כולנו מברכים את חיילי כיפת ברזל, על ההתנהלות שלהם, על העבודה שהם עושים וסתם על זה שהם שם בשבילנו. ניתן לציין ש 90% מיירוטי כיפת ברזל מוצלחים , ועם ההצלחה באה הערכה והגאווה, אנחנו מעריכים את הצבא גאים בחיילים ובלוחמים ובצבע המדים, מרגישים ישראליים ציונים פטריוטים ומלוכדים, ואפשר לראות בשטח איך כל אחד מחפש את הדרך שלו לתת את חלקו במערכה.    

תושבים רבים שמו לב לסוללת כיפת ברזל הממוקמת בכניסה למודיעין בצידו הימני של כביש 431.  גם אנחנו שמנו לב והלכנו לבקר את החיילים של כיפת ברזל במודיעין.
דיברנו עם חייל שסיפר לנו שהוא שמח שהוא בעמדת כיפת ברזל, שהוא מרגיש סוף סוף חייל ושהוא נותן מעצמו למדינה כמו שהוא תמיד רצה , מה שלא קרה בבסיס ממנו הוא הגיע.

"יצא לי גם להיות בבסיס רגיל, בסיס האם שלי הוא חצור בעיקרון , אני מרגיש שאני תורם יותר כרגע, הרבה פעמים בעבר אמרתי לעצמי אני לא עושה כלום והרגשתי שאני מבזבז את הזמן ועכשיו כשאני בכיפת ברזל אני מרגיש שאני באמת תורם ונותן מעצמי וזאת הרגשה מדהימה. מרגישים את זה גם מהאזרחים, עכשיו כשהתחיל המבצע הרבה אזרחים מגיעים אלינו, אומרים לנו תודה ומביאים לנו דברים בלי הפסקה. אנשים רואים אותי ברחוב ומצדיעים לי כאילו אני איזה אלוף ,ישר מזהים שאני מכיפת ברזל כי רשום לי על החגורה של הנשק על הדסקית ועל הכובע"

רק את זה הרשו לנו לצלם... צילום: יפעת כהן

- בתקשורת הארצית מראים שהאזרחים מפנקים את החיילים בדרכים שונות ומגוונות, האם גם תושבי מודיעין מפנקים?

"תושבים מביאים לנו כל דבר אפשרי, לא צוחק איתך, מביאים הכל מהכל, יש לנו פה טלוויזיה בגודל 50 אינץ’ שהביאו לנו, רוצים גם לתרום לנו עוד מעט אקס בוקס. שלא נדבר על אוכל, אזרחים מביאים לנו ודואגים לפנק אותנו בהרבה מאוד אוכל, אתמול בלילה למשל הביאו לנו המבורגרים ונודלסים , ובצהרים הביאו לנו פיצה ואני אישית מת על האוכל הזה. מבחינת היגיינה, כל הדברים שבן אדם צריך תושבים מביאים, אני לא צריך להביא כלום מהבית ולא לסחוב כלום. תחתונים גרביים וגופיות , אפילו הביאו לנו תחתונים וורודים", הוא מחייך, "שכתוב עליהם מאחור "מועך הסוכריות" אני אישית השתמשתי".

החייל סיפר לנו לפני כמה זמן הוא ביקר בביתו: " בתחילת המבצע היה עוצר יציאות ולא הייתי בבית חודש שלם, אחר כך כשהתחילו קצת להתרגל למצב התחלנו לצאת הביתה ככה שזה יוצא בערך כל סופ"ש שני אני בבית, שבת שעברה לא יצאתי הביתה."

לנו, התושבים יש התרעה המורה לנו כשהגיע הזמן להיכנס למרחב מוגן , עניין אותנו איך חיילי כיפת ברזל יודעים מתי עליהם לפעול?

"אנחנו יודעים בדיוק כמו האזרחים, כשיש אזעקה בעיר אנחנו שומעים את האזעקה ומי שבמשמרת באותו רגע קופץ לעמדה , הפקודה ליירוט לא נעשית מפה אלא ממקום אחר, לפעמים מודיעים לנו לפני ולפעמים לא, זה לא מידע קריטי שמשפיע על ההתנהלות שלנו, יש בין דקה, לדקה וחצי להיות מוכנים עד שהטיל יצא".

היירוט הראשון שאני הייתי בו היה בתל אביב , זה היה בתחילת המבצע, בפעמים הראשונות זה היה קצת מלחיץ, זה עושה הרבה רעש וזה די מסוכן ,יכולים לעוף רסיסים ויש הדף מהיירוט. עכשיו זה סוג של שיגרה כזאת, גם אם אני אהיה במקלחת אני לא אהיה לחוץ לצאת אני אמשיך להתקלח והטיל יצא, זה לא אמור להטריד אותי. את יודעת מה(הוא צוחק) בשביל הכבוד אני אנסה לשמוע מתי הטיל יוצא."

באנו לבקר את חיילי כיפת ברזל, הפרענו להם קצת צחקנו איתם, ויצאנו מחויכים ובטוחים יותר ממה שהיינו, יש מי שדואג לנו ויש מי שדואג למי שדואג לנו , מה שבטוח אין לנו מה לדאוג.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות