חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

צוק איתן - מבלים בעת מלחמה

 

האזעקות הגיעו גם למודיעין, והלכנו לבדוק איך מבלים בני הנוער של העיר בלילות המתוחים.אז מצאנו שהחבר’ה כבר לא יורדים לת"א, אבל המועדונים בעיר מלאים

 

בישראל היו הרבה מלחמות ומבצעים מלחמתיים אולם לא ניתן להתעלם מהייחודיות במצבע "צוק איתן" הנוכחי שנוגע ברוב ערי ישראל ותושבי ישראל.
כמו כן אחת הערים אליהן הגיעה האזעקה לראשונה היא העיר מודיעין, התמודדות התושבים במודיעין מראה על המשך השגרה היומיומית, אך גם על מניעה מדברים מסוימים שלא נחשבים לנחוצים או מציאת תחליף שנותן מענה בטיחותי יותר.

כך למשל הנוער מבלה את הסוף שבוע בברים מקומיים המשמשים כתחליף למועדוני תל אביב.יום שישי האחרון בר הפנדה במודיעין הממוקם בישפרו סנטר היה מלא לגמרי כשמחוץ לבר עוד אנשים מחכים להיכנס. "אם אני אשב בבית זה לא יעזור, אני רוצה לשנות קצת את האווירה, כמה אפשר לשבת בבית ולהתמרמר? אני עושה מה שמוטל עלי כחיילת ומנסה להמשיך בשגרה. "כך טוענת מרי שממה חיילת שפגשנו בפנדה בר המתגוררת במודיעין.

מבלים השבוע בבר פנדה. צילום: יפעת כהן

הנוער במודיעין התמודד בעבר עם חוסר מקומות בילוי בעיר, ונאלץ לצאת מגבולות העיר על מנת לבלות בבר פאב או מועדון. כיום נפתחו מקומות בילוי במודיעין העונים על צורך זה של הנוער, אך הנוער במודיעין עדין מעדיף את תל אביב רחובות וירושלים שנחשבים לבילוי "שווה" יותר כשהבילויים במודיעין נחשבים ל"רגועים".

תלונות הנוער על השעמום שוב חוזרות על עצמן כבעבר אך בפן שונה. תלונת הנוער העיקרית בזמן המלחמה היא על היאלצותם להישאר בעיר בעקבות המלחמה, מכיוון שרוב הפקות המועדונים התבטלו, ועל פי הוראות פיקוד העורף אסורה התקהלות של מעל 300 איש. מה גם שנערי העיר טוענים שגם אם כן נפתח מועדון קטן בתל אביב, הם לא ישמעו במועדון את האזעקה, ואין דרך בטיחותית ומהירה להגיע למרחב מוגן במועדון צפוף מלא בעשן ושיכורים.

שני כהן נערה המבלה בבר הפנדה מספרת שהיא הייתה מעדיפה לצאת לתל אביב:"אני רוצה כבר לצאת לאיזה מועדון, פה נחמד אבל קצת שקט ורגוע לי מידי, אבל אין ברירה המצב לא מאפשר".
 
העובדות בשטח מראות על ירי מועט לעבר מודיעין, כשבערים אחרות נשמעת אזעקה לפחות פעם אחת ביום, לכן התחושה השוררת בקרב התושבים היא שמודיעין יותר בטיחותית ולכן מעדיפים להישאר בעיר. "מפחיד לנסוע באוטו ופתאום תהיה אזעקה ,אני לא אדע מה לעשות ופה יש הכי פחות אזעקות מאזורים אחרים, עדיף לצאת בעיר" טוענת מרי ומביעה פחד מהתניידות בכבישים בין עירוניים אך תומכת בהתאווררות מהמצב ביציאות רגועות בעיר עם חברות.

נוער מודיעין שנחשף לראשונה לאזעקות ורקטות, מנסה להתנהל כרגיל ולהמשיך בשגרה אך יש קושי שבא לידי ביטוי בבילויים ובנסיעות מחוץ לעיר. לכן כל הפאבים והברים במודיעין בימים אלה מלאים עד אפס מקום בסופי השבוע. הנוער שמעדיף להישאר בעיר מתרכז בברים המקומיים שכרגע מספקים תחליף למועדוני תל אביב הגדולים והרועשים.
"חמישי ומוצ"ש מהשעה 23:00 אנשים כבר מחכים בתור להיכנס, המקום מתמלא תוך שעה. וימי שישי זה השיא, אנשים אפילו מוכנים להיכנס ולעמוד ועדיין התור לא נגמר" כך טוען אלעד קובי מבעלי הפנדה בר שבו ביקרנו.

צה"ל מורכב מהנוער בישראל , מה שאומר שלכל נער או נערה יש מישהו שהם מכירים שנימצא בקו האש, נלחם ומסכן את חייו מה שגורם לנוער בישראל למצב רוח ירוד וחוסר חשק לחגיגות יתר.
"אין חשק לצאת ,לבלות ולשתות יותר מידי, אני גם לא מרגיש בנוח ליהנות כשיש לי חברים שנמצאים שם ונלחמים", כך טוען נער המתגורר בעיר, שזו האתנחתה שלו מהמצב. הנוער זקוק לרגיעה והברים המקומיים במודיעין ללא ספק מספקים לנוער המקומי רגיעה ואוורור מהמצב הביטחוני, נותנים רגע של שקט ואולי גם בריחה מהמציאות הקשה שמכה בכולנו בימים האחרונים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות